Covid-auti su počeli raditi nered na tržištu rabljenih automobila

Foto: Shutterstock

Četiri godine nakon pandemije covid-19, trgovci automobilima i kupci suočavaju se s zabrinjavajućim problemom: automobili registrirani u to vrijeme čija razina opreme ne odgovara službenim specifikacijama sada ulaze na tržište rabljenih automobila, često neprimijećeni i pogrešno cijenjeni.

Ti automobili, koje Autocar naziva covid-automobili, žrtve su globalnog nedostatka dijelova uzrokovanog pandemijom u 2020. i 2021. godini. Poluvodiči, mozak iza svih tehnologija, od grijanih sjedala do bežičnih punjača za telefone, bili su najteže dostupni dijelovi jer su proizvođači telefona, igraćih konzola i računala požurili zadovoljiti porast potražnje za svojim proizvodima kod ljudi koji su u to vrijeme bili zatvoreni u svoje domove.

Suočeni s mogućnošću ograničenih zaliha ili čak njihovim potpunim nedostatkom, neki proizvođači automobila uklonili su mnoge funkcije koje su ovisile o poluvodičima.

Kao rezultat toga, značajan dio novih automobila isporučenih u 2022. godini nije imao funkcije iz svoje specifikacije, uključujući bežične punjače za telefone, zaslone infotainment sustava, head-up displaye, navigacijske sustave, rasvjetu za stvaranje atmosfere i električno podešavanje sjedala.

Rizik se pokazao stvarnim

Stručnjaci u industriji su tada upozorili na rizik da takvi automobili uđu na tržište rabljenih automobila unutar dvije godine. Njihova predviđanja su se pokazala točnima, piše Autocar, koji naglašava da je primijećeno da, kako su automobili počeli pristizati u većem obujmu, trgovci rabljenim automobilima otkrivaju da nedostaju ključne stavke prisutne na službenim specifikacijama.

"To može uključivati grijana sjedala, head-up displaye, električna vrata ogledala, električna sjedala i duplikate ključeva", rekao je Marcus Blakemore iz Udruge za remarketing vozila, koja je osnovala dvije radne skupine za istraživanje ovog problema. "Neki automobili su čak bili izrađeni s analognim instrument tablama i satovima te opremljeni manjim kotačima", dodao je.

"Imali smo razgovore s franšiznim trgovcima koji su pregledali svoje baze podataka i tvrdili da modeli s određenim specifikacijama jednostavno ne mogu postojati, dok smo mi imali taj automobil pred sobom."

Nedostatak podataka

Nedostatak podataka proizvođača o automobilima otežava trgovcima automobila točno vrednovanje vozila, prema Blakemoreu. Rekao je: "Ako čak ni proizvođači automobila ne znaju što su slali, to otežava posao trgovcima."

Drugi pak tvrde da su podaci dostupni, barem za neke automobile. Poseban je problem s nekim vozilima koja su bila dostupna samo kratko vrijeme. Čini se da proizvođači možda nisu sačuvali detaljne zapise o specifikacijama takvih vozila. 

Autocar u svojem članku upzorava da bi kupci trebali biti posebno oprezni kod situacija kad su proizvođači uveli više verzija istog modela sa suptilnim varijacijama u imenu poput Trim Edition i Trim Nav, gdje je Trim originalna verzija jer vozila koja zvuče vrlo slično mogu imati prilično različite specifikacije.

Nabavljeno je toliko zaliha da trgovci nisu ni svjesni da su kupili covid-automobile

U međuvremenu, Blakemore je istaknuo problem trgovaca koji nenamjerno pogrešno opisuju automobilsku prodaju. Kupci u Britaniji u takvim slučajveima imaju pravo vratiti automobil. 

"Toliko je zaliha kupljeno naslijepo od strane trgovaca da mnogi ne shvaćaju da su kupili covid-automobil", rekao je Blakemore. "Nitko ne želi dramu zbog pogrešnog opisa automobila jer to znači raskidanje ugovora. Želimo samo jasne informacije", rekao je. 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.