FOTO Maserati Grecale je stigao, može li protiv Porsche Macana i drugih rivala?

MASERATI predstavlja drugi u povijesti SUV model kojim će pokušati ugroziti najplemenitije SUV-ove u Europi. 

Duljinom od 4859 mm, širinom od 1979 mm i visinom od 1659 mm novi se Maseratijev model svrstava ispod Levantea, a snage će morati odmjeriti sa širokom paletom rivala, od BMW-a X3 pa sve do Porscheovog Macana. 

U svom pohodu koristit će sva raspoloživa oružja, od prepoznatljivog talijanskog stila, preko modernih tehnologija, do vrhunskog V6 motora. Naravno, hibridne opcije se podrazumijevaju, a naknadno dolazi i električna Folgore izvedba. 

 

Grecale je opaki igrač na cesti koji se nimalo ne boji brzine i zavoja. Koristi kućni VDSM (Vehicle Dynamic Control Module) sustav prilagodbe dinamike vozila koji radi u sinergiji s osamstupanjskim ZF mjenjačem, pogonom na sve kotače, a time i dostupnim stilovima vožnje. I znate što, Grecale, poput Alfinog Stelvia, ima fantastičnu Giorgio platformu.

Predviđene su četiri razine opreme, i to GT, Modena, Trofeo i limitirana PrimaSerie. Zvuči vrlo privlačno, ali uz napomenu kako prve dvije razine uključuju 2.0 turbo četiricilindarski motor u formi blagog hibrida s turbinom i električnim kompresorom, i to u dvije izvedbe snage. Kod Modene tako daje 330 KS ili 30 KS više nego na GT-u, ali zato oba od 2000 o/min daju maksimalnih 450 Nm. 

Maserati kaže kako slabiji GT ima 100 km/h za 5.6 sekundi, a 200 km/h za 23.7 sekundi. Snažnija izvedba isto postiže za 5.3, odnosno 21.9 sekundi. Oba modela imaju maksimalac na 240 km/h i prosječno troše tek 8.7 do 9.3 l/100 km.

Priča za sebe je Trofeo u kojem je 3.0 V6 twin-turbo s 530 KS i 620 Nm dostupnih od 3000 o/min. To što je inspiriran Formulom 1 i činjenica da je nastao modifikacijama motora Nettuno iz MC20 govore dovoljno. Istina, izgubio je sustav podmazivanja sa suhim karterom, ali je dobio sustav deaktivacije cilindara.

Spomenimo i 3.8 sekundi za nominalno ubrzanje te 13.8 sekundi za sprint do 200 km/h. Maksimalac je 285 km/h, a potrošnja 11.2 l/100 km. 

Modena i Trofeo se ističu po agresivnijem izgledu, ali i 34 mm većem tragu stražnjih kotača. Najupečatljiviji izgled svakako ima Trofeo u kojem kupac dobiva poseban sportski ispuh, Brembo kočnice, zračni ovjes te opciju Corsa postavki vožnje. 

I koja riječ o dizajnu. Sličnost s većim Levanteom je itekako vidljiva, a dobra je vijest da su talijanski dizajneri znali imati mjeru. Ako se u nečemu mogu u BMW-u ugledati na Maserati onda je to veličina prednje maske. 

Šalu na stranu jer Maserati je itekako napredovao, a to se možda najbolje vidi u izgledu kabine. Prihvatio je u potpunosti digitalizaciju, pa sada bez kompleksa staje uz bok Mercedesu i ostatku ekipe. Nažalost danak su platile klasične fizičke tipke koje su ustupile mjesto četirima ekranima. Šteta, jer klasika je ponekad ipak bolja. Zato je tu Sonus Faber audiosustav snage 1200 W s točno 21 zvučnikom, kao i infotainment temeljen na Android auto sustavu.

Na kraju spomenimo električni Grecale koji dolazi iduće godine, a nosi prigodno ime Folgore. Pomalo neočekivano, ima 400 V arhitekturu te nema platformu za EV modele, već koristi postojeću, koja je prilagođena električnim pogonima. Prodaja kreće do kraja godine, a cijene još uvijek nisu objavljene.