Njemački automobili kod nas slove kao pouzdani, no u statistikama o kvaliteti i dugovječnosti u pravilu su iza Japanaca. Iznimka ovome je, čini se, Mercedesova G-klasa, s većinom proizvedenih modela od 1979. još uvijek na cestama.
"80 posto svih ikad proizvedenih G-klasa je još uvijek na cestama"
Govoreći o očekivanjima za novi električni G-Class, Michael Schiebe, izvršni direktor AMG-a i voditelj poslovnih jedinica G-klase Maybacha, očekuje da će se on zadržati korak s benzinskim modelima kada je u pitanju trajnost.
"80 posto svih G-Class modela koji su ikad proizvedeni još uvijek su na tržištu", rekao je Schiebe novinarima u grupnom intervjuu u Francuskoj.
"Automobili imaju vrlo dugi životni vijek. Dakle, ovdje možete izračunati da iako možda G-Class treba malo više materijala nego prosječan kompaktni automobil, morali ste od 1979. voziti mnogo kompaktnih automobila kako biste držali korak s životnim vijekom G-klase", rekao je Schiebe.
Mercedes je napravio 500.000. G-klasu 2023. godine, to znači da ih danas još uvijek vozi više od 400.000, prema tvrtki. Za usporedbu, Porsche tvrdi da je oko 70 posto 911-ica koje su proizvedene još uvijek u voznom stanju.
Iako Schiebe nije otkrio kakav tržišni udio Mercedes očekuje da će električni G580 s EQ tehnologijom zauzeti u liniji vozila, optimističan je da će i trgovci i kupci biti zadovoljni.
"Vrsta strategije smanjenja rizika"
"Trudimo se biti tvrtka usmjerena na kupca", rekao je Schiebe. "Želimo isporučiti ono što kupci žele. I ako zahtijevaju V-8 motore, onda je naš zadatak opskrbiti ih vrlo učinkovitim i vrlo snažnim V-8 motorima", dodao je.
"Nova električna G-klasa otvara nove prilike za naše trgovce. Kupce koje možda nismo privukli u prošlosti, sada imamo priliku privući", kazao je još.
Modelna godina 2025. označit će prvi put da će Mercedes-Benz prodavati G-klasu u SAD-u s pogonskim sklopom koji nije V-8, otkako je službeno dodan američkoj liniji proizvoda 2002. godine. Osim električnog pogonskog sustava, osnovni G550 ima zamijenjen svoj twin-turbo V-8 s turbo rednim šestocilindričnim motorom koji je nadopunjen blagim hibridnim tehnologijama.
"Imamo kupce koji zaista vole V-8", rekao je Schiebe. "I oni će zauvijek voljeti V-8 u G-Classu. Mogu nastaviti s G63. Onda otvaramo [dostupnost] za kupce koji žele vrlo učinkovit pogonski sklop s visokim performansama na bazi unutarnjeg izgaranja, šestocilindrični G550. On je učinkovitiji, dinamičniji od svog prethodnika V-8, to je pravi automobil za njih. A onda imate električni za one koji vole oblik, izgled i osjećaj G-klase ali je više ne žele voziti s motorom s unutarnjim izgaranjem.
"Dakle, zapravo smo, s poslovnog stajališta, proveli vrstu strategije smanjenja rizika", zaključio je Schiebe.