Jesu li cjelogodišnje gume optimalan izbor?

Foto: Shutterstock

NEKAD potpuno marginalizirana ideja sa svakom toplijom zimom postaje sve aktualnija.

Potvrđuju to i prodajni rezultati, pa je tako prodaja cjelogodišnjih guma 2021. godine u Europi porasla za 35%, prema podacima Europske udruge proizvođača guma (ETRMA). Nema sumnje, sve više vozača okreće se upravo cjelogodišnjim gumama. U nešto manje od deset godina udio korisnika cjelogodišnjih guma se udvostručio. Od zemlje do zemlje, ovisno o klimatskim uvjetima, taj udio oscilira, ali može se zaključiti kako danas svaki četvrti auto vozi na takvim gumama. 

Razlike između zimskih i cjelogodišnjih guma

Zimske gume, kao što im ime govori, posebno su osmišljene za vožnju u zimskim uvjetima. Tu su snijeg odnosno snijegom pokrivena podloga samo jedan od uvjeta u kojima je zimska guma neophodna. 

 

Najkraće rečeno, zimske gume sve svoje prednosti pokazuju pri temperaturama nižim od 7 stupnjeva Celzijusa. Prepoznat ćete ih po karakterističnim ripnama te mekoći i pri nižim temperaturama. Tu su i simboli pahulje i planine na bočnici gume. 

>> Ovo su najbolje (i najgore) zimske gume koje možete kupiti

Cjelogodišnje gume, kao što im samo ime govori, namijenjene su korištenju kroz cijelu godinu. Stoga moraju udovoljavati karakteristikama pri visokim, ali i pri niskim temperaturama. Kako bi to postigle, ove gume nude kombinaciju karakteristika ljetnih i zimskih guma.

Ljeti nisu savršene u pogledu prianjanja na podlogu te se jače troše, a zimi će zadržati zadovoljavajuća svojstva sve dok ne zavladaju pravi zimski uvjeti. 

Upravo zato je jasno zašto se ove gume ne koriste na sjeveru Europe, gdje ni zimske gume nisu dovoljne, ali i zašto su, recimo, omiljen izbor na gradskim automobilima. Osim što su tiše, rješavaju vas i jednog problema, a to je sezonska zamjena guma, što košta vremena i novca. 

Zimski uvjeti

Pričamo li pak o zimskoj opremi, cjelogodišnja guma s odgovarajućom oznakom prolazi te je daleko bolja opcija od ljetnih guma s 4 mm profila i lanaca, kako zimsku opremu definira zakon. 

Kad zavladaju pravi zimski uvjeti, cjelogodišnja guma neće vas spasiti. Zimska guma je tu neprikosnovena, s dubljim utorima i žljebovima za uklanjanje snijega te rubnim lamelama za bolje prianjanje na ledu. 

Blaže zime idu u prilog cjelogodišnjim gumama

Performansama je cjelogodišnja guma lošija i od ljetne i od zimske gume. Nudi kompromis, pa je dobar izbor u podnebljima gdje temperatura zimi pada ispod 7 stupnjeva Celzijevih, ali ne uz obilan snijeg i često zaleđene ceste.

>> Što je bolje na snijegu, zimske gume i prednji pogon ili cjelogodišnje s 4WD pogonom?

Posljednjih godina snijeg gotovo da i nismo vidjeli u nizinama, a i broj dana s negativnim temperaturama se drastično smanjio. Nema ni ledenih kiša, pa ni poledice, te sve ide u prilog tomu da cjelogodišnje gume nisu loš izbor.

Dodamo li svemu manju buku i nekoliko stotina kuna uštede pri svakoj (ne)odrađenoj zamjeni, jasno je kako se nameću kao optimalan izbor za prosječne vozače, koji ne prelaze velike kilometraže.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.