Peugeot predstavio E-3008 i najavio novu eru

Foto: Peugeot

MODEL kojim je Peugeot započeo svoju dizajnersku renesansu sada je evoluirao u novi model kojim kompanija okreće novu stranicu u procesu elektrifikacije game. 

S više od 1.3 milijuna prodanih primjeraka 3008 je postao jedan od najpopularnijih modela marke, a upamtili smo ga kao glasnika novog dizajnerskog identiteta francuske marke. Sada gotovo istu priču ponavlja svojevrsni nasljednik, model E-3008. 

Prvi je to model postavljen na novu STLA platformu, a koji u Peugeotovu ponudu uvodi revolucionarne novine, od povećanog dosega i bržeg punjenja do mogućnosti dodatnih funkcija kao što su Vehicle to Load (V2L), Plug&Charge i bežično ažuriranje.

Atraktivniji dizajn

Peugeot ovaj put nije ponudio revoluciju, već je išao u smjeru evolucije postojećeg dizajnerskog izraza. S obzirom na opću prihvaćenost, to je i očekivano. Sada ipak govorimo o svojevrsnom fastbacku, dijelom i coupe crossoveru s položenijom linijom krova prema stražnjem kraju.

Novi je i dizajn prednjice, ali i dalje uz prepoznatljiv svjetlosni potpis u obliku triju kandži. Spomenimo i opremljeniju razinu kod koje se standardno isporučuju svjetla s Pixel LED tehnologijom. Pridodamo li svemu rečenom kotače promjera do 20 inča, dojam je da je ovdje uzor bio model 408 koji se poklonicima marke već uvukao pod kožu. 

Interijer u znaku ekrana

Peugeot i-Cockpit živi dalje, a sada donosi head-up zaslon i veliki središnji dodirni zaslon visoke razlučivosti integriran u zakrivljeni panoramski zaslon dijagonale 21-inča. Za poseban dojam efekt „lebdenja” naglašen je ambijentalnim LED osvjetljenjem koje se emitira ispod zaslona. 

Model je opremljen AQS sustavom nadzora kvalitete i pročišćavanja zraka. Za premium osjećaj Peugeot nudi Focal hi-fi sustav s 10 zvučnika i 12-kanalnim pojačalom od 690 W. Spomenimo i 17 različitih prostora za odlaganje, ukupnog obujma od oko 34 litre.

Novosti u ponudi motora

Gama modela temeljit će se na razinama opreme Allure i GT, s tri paketa opcijske opreme kako bi izbor bio što jednostavniji. Nudi se šest boja karoserija, među njima i plava Obsession nijansa koja ovisno o osvjetljenju i kutu promatranja poprima zelenkastu nijansu.

Osim različitih razina opreme kupci će moći izabrati između tri potpuno električna motora (210 KS, 230 KS s produljenim dosegom i 320 KS s dva motora (pogon na sve kotače). Konkretno to znači kako se standardno isporučuje baterija kapaciteta 73 kWh, a kod izvedbe povećanog dosega kapacitet je čak 98 kWh. Ovisno o izvedbi, govorimo o dosegu od 525 odnosno čak 700 km. 

Što se pak punjenja tiče, gornja granica su snage punjenja do 160 kW. Punjenje od 10 do 80 posto se stoga može odraditi za pola sata. 

U ponudi će biti dostupne i dvije povoljnije elektrificirane inačice, hibridni 1.2 motor sa 136 KS te plug-in hibridni 1.6 motor sa 195 KS.

Novi E-3008 proizvodit će se isključivo u Francuskoj, u Sochauxu, a u prodaju kreće u veljači 2024. Recimo i kako će ubrzo uslijediti i veći E-5008 kojim će ponuda biti upotpunjena i za one koji traže prostranije obiteljsko vozilo.