Spojio je Ferrari i Jaguar i stvorio najneobičniji auto u povijesti Formule 1

Foto: Wikipedia

Clemente Biondetti, rođen 18. listopada 1898. u Buddusòu na Sardiniji, ostavio je neizbrisiv trag u povijesti automobilizma. Poznat po svojim izvanrednim vještinama u utrkama izdržljivosti, posebno na legendarnim talijanskim stazama, Biondetti je postao sinonim za strast prema brzini i tehničkoj inovaciji. 

Rođen u radničkoj obitelji, Biondetti je svoju strast prema motorima otkrio već u ranoj dobi. Godine 1923. započeo je karijeru kao motociklistički natjecatelj, no već 1927. prelazi na automobilizam, gdje je ubrzo pokazao izniman talent. Njegove vožnje dovele su ga do angažmana u tvorničkoj momčadi Maserati 1931., što je označilo početak njegove profesionalne karijere u automobilizmu.

Uspon u svijetu utrka

Iako je na kružnim stazama ostvario umjeren uspjeh, Biondetti se istaknuo u zahtjevnim utrkama izdržljivosti. Godine 1938., vozeći Alfa Romeo 8C 2900B, osvojio je svoju prvu utrku Mille Miglia, prestižno talijansko natjecanje na otvorenim cestama.

Tijekom Drugog svjetskog rata njegova karijera je privremeno prekinuta, no nakon rata, unatoč svojim godinama, dominirao je talijanskim utrkama izdržljivosti. Od 1947. do 1949. godine tri puta zaredom pobjeđuje na Mille Miglia, čime postaje rekorder s ukupno četiri pobjede na toj utrci. Također, dvaput je trijumfirao na Targa Florio, 1948. i 1949. godine, učvrstivši status jednog od najboljih vozača svoje generacije.

Ferrari-Jaguar F1 automobil

Clemente Biondetti bio je poznat po svojoj tehničkoj domišljatosti i spremnosti na eksperimentiranje. Godine 1950. sudjelovao je na Velikoj nagradi Italije vozeći jedinstveni hibridni automobil vlastite izrade. Bila je to ujedno i jedina utrka Formule 1 na kojoj se ikad natjecao.

Ovaj je automobil bio kombinacija Ferrarijeve šasije i Jaguarova motora. Priča o ovom hibridu započela je, prema nekim izvorima, nakon što je Biondetti, vozeći Jaguar XK120, doživio mehanički kvar na utrci Targa Florio. Umjesto da odbaci oštećeni motor, Biondetti je dobio dopuštenje od Jaguara da ga koristi za vlastite potrebe. Kombinirajući 3.4-litarski Jaguarov motor s Ferrarijevom šasijom 166, stvorio je hibirid kojim se odlučio natjecati u F1.

Biondetti se u svom hibridu natjecao na Velikoj nagradi Italije 1950., ali je morao odustati zbog tehničkih problema.

Unatoč zdravstvenim problemima uzrokovanima dugotrajnom borbom s rakom, Biondetti je nastavio sudjelovati u utrkama sve do 1954. Preminuo je 24. veljače 1955. u Firenci.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.