Testirali smo super atraktivni Peugeot 208 u benzinskom GT Line izdanju

Foto: M.N.

AUTOMOBILSKI lav je posljednjim dizajnerskim izrazom napravio puni pogodak, počevši od 508, pa sve do 208 s kojom smo se odlučili opet družiti.

Za razliku od prethodnog testa u kojem smo pokušali upoznati 208 kroz evolucijsku priču od 206 do danas, sada u sedmodnevno druženje ulazimo bolje pripremljeni. Naoružani stečenim iskustvom znamo što možemo očekivati, no je li to dovoljno da se napravi klik među publikom i ponovi uspjeh prethodnice koja se, vjerovali ili ne, još uvijek proizvodi? Da, 206 je preživio nekoliko potomaka, a odavno je prešao granicu od 10 milijuna prodanih primjeraka.

Agresivan i lijep

208 ponavlja recepturu veće braće. Agresivan dizajnerski izraz imali smo prilike upoznati na velikom 508, koji je pak nastao kao evolucija izuzetno uspješnog dizajna crossovera iz game. Nema sumnje, Peugeot je napravio odličan posao i 208 podao dovoljnu dozu stila da ga se uvrsti među najatraktivnije urbane modele. 

208, posebno u ovakvom žutom izdanju, ne može proći nezapaženo. Dominantni prednji poklopac s vertikalno položenom maskom i svjetlosnim očnjacima sprijeda u mnogima izaziva interes, dok će straga emocije pobuditi crna traka koja sječe stražnji kraj i krije u sebi vrlo efektna LED svjetla.

Dodamo li svemu atraktivne naplatke, maleni Peugeot zaslužuje čistu peticu. 

Sve u svemu, ovaj će auto, ovisno o izabranom pogonu i opremi, voljeti mlado i staro, muško i žensko. Za podij na kojem su zasad 205 i 206 ima mjesta, ali morat će ga opravdati.

Priču o vanjskom dizajnu zaključujemo suhoparnim podacima. 208 je dugačak 4055 mm (+ 93 mm), širok 1745 mm (+ 6 mm) i visok 1430 mm (- 30 mm), a međuosovinski razmak iznosi 2540 mm (+ 2 mm).

Sportaš iznutra

GT Line razina opreme zvuči obećavajuće, a tako i jest. I dok izvana poglede privlači metalik žuta boja, nju u kabini nalazimo tek u detaljima. Naravno, sportsku dekoraciju teško je izbjeći, ali bitno je da je osnova prvoklasna.

Odlična ergonomija, još bolja sjedala i kvaliteta izrade s armaturom razrađenom do detalja razveselit će i one koji su prije vozili klasične kompakte. Mjesta ima dovoljno, a isto vrijedi i u pogledu pretinaca. Dva su zatvorena plus suvozačev, a korisna su i odlagališta u vratima. 

Digitalni kokpit 3D prikaza, detalji u imitaciji metala i karbona te ambijentalna rasvjeta dat će onaj zadnji touch koji će 208 uvesti na vrata premiuma. Jedino što valja naglasiti je Peugeotov princip gledanja instrumenta preko volana koji traži malo privikavanja. 

Infotainment je preveden na hrvatski i sada lakše upravljiv, ali još uvijek uz neke nedostatke poput integracije klimatizacije. Zato valja pohvaliti Bose audiosustav jasne slike tonova. 

U pogledu sigurnosti ćemo naglasiti kako je automatsko kočenje i održavanje vozne trake dio serijske opreme, a funkcionira pri brzini do 140 km/h.

Tri cilindra i turbo su odlična opcija

Benzinski turbo trocilindraš se već pokazao vrlo konkurentnim, a u prilog ide i činjenica da ga koriste i broj veći modeli u gami francuske alijanse. Razvija 100 KS i čak 205 Nm, a u vožnji se ponaša poput nekadašnjih dizelaša. Snažno vuče od podruma okretaja, ali uz privlačniju zvučnu kulisu. Pritom potrošnja ne ide u nebo, a tek kad se pretjera prelazi 7 l/100 km.

Autocesta na tempomatu pri 140 km/h mu je omiljena, a tada će i kod najvećih amatera moći suvereno držati voznu traku uz 7,6 l/100 km po putnom računalu. 

Vrijedi reći i kako 100 km/h ima za solidnih 10 sekundi, a maksimalac je postavljen na visokih 188 km/h.

A tu dolazimo do još jedne vrijednosti ovog modela. Trakcija je vrlo predvidljiva, a upravljač dovoljno težak da hrani vozača povratnom informacijom, ali i željom da brusi vozačko umijeće. U Peugeotu su odlično pomirili okretnost i komfor pa 208 zadržava prepoznatljivu francusku udobnost. Prvi koji će pokleknuti je mjenjač. Ima šest stupnjeva prijenosa, ali u energičnijim šaltanjima zna malo zapinjati i otkrivati duži hod. 

Peugeot 208 starta s pet znamenki, na 99.895 kn, no cijena mu u slučaju testnog primjerka ide prema granici dobrog ukusa.

Ovako motorizirani 208 stoji 119.895 kn, ali u šminkerskoj GT Line razini kreće na 143.795 kn, što uz nekoliko doplata stiže i do testnih 161.527 kn. Puno, ali i puno toga ovakav 208 nudi. Nije to više samo urbani šminker za mlade, već auto koji bez kompleksa staje uz bok Fiesti i Polu, a dio kupaca moći će preoteti i posebnom Audiju A1.

>>  Testirali smo najiščekivaniji urbani auto godine, novi Peugeot 208

GT Line razina opreme:

17“ alu naplatci Camden • Full LED svjetla sprijeda i straga •  automatska klima • Paket Safety + automatsko kočenje u slučaju opasnosti (Active City Brake)  i prepoznavanjem biciklista (putem ugrađenog radara)• prednji i stražnji PDC + kamera (Visiopark 1) • daljinsko središnje zaključavanje • senzori svjetla i kiše • el. parkirna kočnica • Sjedala i naslonjač za ruku s TEP Isabella i Adamite prošivima • Obruč upravljača presvučen kožom s GT Line oznakama i  kontrolama • asimetrično djeljiva stražnja klupa • ambijentalno osvjetljenje (8 boja) • programi vožnje • zatamnjena stražnja stakla • kontrola vozne trake, prepoznavanje znakova • el. podesivi i preklopivi vanjski retrovizori • 7“ središnji zaslon osjetljiv na dodir + 4 USB ulaza • kromirana maska i umetci na vratima • tempomat + limitator brzine • središnji naslon za ruke

Dodatna oprema testnog modela

Dvobojna karoserija (2400 kn) • pretinac za bežično punjenje mobitela (1000 kn) • stakleni krov Cielo (.000 kn) • pokretanje bez ključa (2500 kn) • navigacija + DAB + 10“ HD središnji zaslon osjetljiv na dodir (5600 kn)

Cjenik novi 208 i e-208 by Index.hr on Scribd