Ovaj film zovu najprovokativnijom pričom 2023. godine. Govori o ljubavnom trokutu

Foto: Press

U Passagesu, filmu koji prozivaju najprovokativnijom romantičnom dramom godine, pariški filmaš Tomas (igra ga njemački glumac Franz Rogowski) uništava živote svog supruga Martina (Ben Whishaw) i Agathe (Adèle Exarchopoulos), mlade učiteljice s kojom započinje zamršenu aferu. Redatelj Ira Sachs u filmu prikazuje slikovite scene seksa i složene likove, piše Independent koji je razgovarao s glumcima i redateljem filma koji je izazvao brojne kontroverze.

Scene seksa

Naime, ako ste već čuli za Passages, sigurno ste čuli o scenama seksa u tom filmu. Jedna neprekidna, dvominutna snimka golog Whishawa kako vodi ljubav s Rogowskim bila je dovoljna da film dobije oznaku "za starije od 18" u Ujedinjenom Kraljevstvu i NC-17 oznaku u SAD-u.

Na NC-17 se obično gleda kao na smrtno zvono na kinoblagajnama, a distributer Passagesa Mubi odlučio je objaviti film bez oznaka. Sachs kaže da ne vjeruje da bi Passages dobio tako oštru ocjenu da prikazuje slične scene s heteroseksualnim parom.

 

"To je neka vrsta upozorenja drugim filmašima i drugim umjetnicima. Ako stvorite određene slike, postoji mogućnost da ćete biti kažnjeni. Takva vrsta upozorenja zapravo je cenzura. Ohrabruje ljude da ne stvaraju slike koje su u suprotnosti s dominantnom kulturom", smatra Sachs.

U filmu se dotiče i svog života

Tijekom svoje karijere ovaj redatelj je snimio niz queer ljubavnih priča, od Love is Strange (2014.) s Johnom Lithgowom i Alfredom Molinom do drame Keep the Lights On iz 2012. Taj film, o vezi između danskog redatelja i odvjetnice ovisnice o drogama, inspiriran je njegovom bivšom vezom s književnim agentom Billom Cleggom.

Sachs i njegov današnji suprug, umjetnik Boris Torres, odgajaju blizance s redateljicom Kirsten Johnson, a njihova obiteljska dinamika ovlaš je dotaknuta u Passages kada Agathe zatrudni. Upravo zbog toga je redatelja posebno pogodila recenzija u The New York Timesu u kojoj kritičarka Amy Nicholson razmišlja "koristi li Sachs film da bi se zapitao kakav bi mu život bio da je krenuo po krivu".

"Osjećao sam se jako napadnutim tim interesom za moju obitelj. Osjećao sam da to nikad ne bi bilo napisano da nisam queer osoba. Osjećao sam se baš jako uzrujano zbog toga", kaže redatelj.

"U toj recenziji također stoji da neki moji ljubavni odnosi stvaraju 'cringe dojam'", dodaje nezadovoljno. "Stvarno se pitam je li autorica možda imala takav osjećaj prema LGBT seksu i muškarcima koji vode ljubav jer bi bilo teško reći da su Love Is Strange ili Little Men cringe", misli.

Glumce međusobno upoznao pa otišao bez riječi

Nesvakidašnju atmosferu tijekom snimanja filma najbolje opisuje prvi susret glumaca.

Nakon što je glavni glumac Rogowski prihvatio ulogu, Sachs je dogovorio sastanak s njim i sa sporednim glumcem Whishawom u kafiću u Parizu. Tamo ih je međusobno upoznao pa otišao bez riječi. "Bili smo pomalo zarobljeni u toj situaciji", prisjeća se Rogowski.

"Ali u isto vrijeme, to je značilo da je sve u našim rukama. To je pokrenulo kemiju koju smo koristili za cijeli film. Ira bi za nas stvorio prostore koje bismo mogli napraviti svojima i pretvoriti u svoj dom", objasnio je. Kad se nisu družili na setu šik pariškog stana iz filma, Rogowski kaže da su se on, Whishaw i Exarchopoulos noću zajedno vozili gradom "tri ili četiri sata u komadu".

Takav odnos bio je veoma koristan na setu, kaže. Povezali su se i stvorili, za ovaj film veoma potreban, osjećaj intimnosti.

A upravo velik dio rasprava oko filmskih scena seksa posljednjih godina kreće se oko koordinatora za intimnost - stručnjaka na setu koji vode izvođače kroz snimanje scena koje uključuju seks, golotinju ili fizičku intimnost. Mnogi glumci pozdravljaju njihovu povećanu prisutnost na setovima, ali drugi, poput Seana Beana i Oone Chaplin, tvrde da njihova prisutnost može "pokvariti spontanost ljubavne scene".

Na setu filma Passages su imali svoj pristup tome.

"Imali smo tri koordinatora intimnosti na setu. Jedan sam bio ja, drugi je bio Ira, a treći Ben. A četvrta je bila Adele", sarkastično kaže Rogowski i nastavlja: "Lijepa stvar kod intimnosti jest da je ne možete forsirati. Mislim, čim napustite sigurno mjesto, stvarate rizik od ozljeđivanja ljudi. Ali to je također prilika da se otkrije nešto novo, a intimnost koju smo tražili također je zahtijevala određeni rizik."

"Može biti malo neugodno u početku, ali onda se nešto dogodi -  kemija, vaše tijelo reagira, dah se mijenja, počinjete se znojiti. Osjećate redateljev pogled na svom tijelu i sve te stvari. To može stvarati energiju", dodaje.

Dodaje da je dobra stvar što ljudi govore o dinamici moći na filmskim setovima i priznaje da govori "sa stajališta muškarca". Njega, kaže, ne zanima komfor.

"Također me ne zanima nenasilno iskustvo. Kreaciju sam uvijek doživljavao kao nešto nasilno. Za mene strast nastaje kad prođem kroz bol kako bih postigao nešto što je veće od pukog zbroja svojih sastojaka", kaže.

"Mislim da bismo se oboje složili da je nužnost stvaranja razgovora u okruženju snimanja filmova doista korak naprijed. Mislim da može biti vrlo korisno imati nekoga tko je određen kao osoba s kojom možete razgovarati. Za mene je to bio razgovor o granicama koje će se dogoditi između mene i glumaca, a glumci su bili vrlo jasni u navođenju tih granica i nakon toga nema razgovora", dodaje Sachs.

"Trokut je vrlo nabijen geometrijski oblik"

Film Passages ovih dana nije usamljen u istraživanju složene dinamike između troje ljubavnika.

Sljedeće godine redatelj filma Call Me by Your Name Luca Guadagnino objavit će film Challengers, gdje Zendaya, Josh O'Connor i Mike Faist glume tri profesionalna tenisača upletena u ljubavni trokut.

"Kad god čujem za film snimljen o tome što se događa među odraslima, osjećam kao da je to nešto novo ovih dana. A ako je to istraživanje romantičnih, seksualnih i intimnih iskustava između odraslih koje nije posredovano superherojima i drugim neuobičajenim stvarima, onda sam jako zadovoljan. Možda je i Luca to osjetio?" smatra redatelj Sachs.

"Trokut je vrlo nabijen geometrijski oblik. Uvijek postoji netko tko pokušava dobiti nešto što netko drugi ima. I tako, to stvara dramu", zaključuje.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.