KAKO je Drugi svjetski rat počeo stezati, a onda i postratna hladnoća, tako su se i junakinje američkih filmova transformirale iz veselih gospojica u eksperte za vađenje organa naživo. Sve se to prirodno sklopilo s razvojem noir filma i velike glumice, koje su ili stasale ili procvjetale četrdesetih, često su glumile "femme fatale" karaktere.
Ipak, noir je u svojoj suštini "B-film" i jest da su mnoga "A" ostvarenja noir, ali kao što se i ona ogrezla, najmračnija i glavna sila tih djela krije u manje ambicioznim krimićima, na sličan način je i Lizabeth Scott prava predstavnica žanra jer upravo ona pripada samo njemu. Barbara Stanwyck, Rita Hayworth, Lauren Bacall i ostale su i noir zločinke, ali i megazvijezde "regularnog" Hollywooda, dok je Lizabeth bila suhi "crni film", glavna u selu, nezainteresirana za grad.
Kraljica svojih okvira, ali nemali su ti okviri. U 21 filmu je glumila, a u istom tolikom broju filmova je bila glavna ili pri glavnoj ulozi. Hrskavim, šuškavim, podmuklim glasom šarala je s Humphreyem Bogartom, Robertom Mitchumom, Kirkom Douglasom, Danom Duryeom, Dickom Powellom, Burtom Lancasterom, Charltonom Hestonom, Alanom Laddom. Mogla je oko prsta okrenuti i policiju i gangstere, Paji Patku bi izvukla dragulj ako je potrebno.
Od filmova vrijedi izdvojiti Kirkov debi, Čudna ljubav Marthe Ivers, gdje je zapravo fina osoba, pa podcijenjeni Bogartov Dead Reckoning, gdje je krvava 1/1, prilično zanemarenu filmčinu Kasno je za suze, onda Pitfall, The Racket, Dark City (ne SF), I Walk Alone, vestern Silver Lode.
Sve se to desilo između 1945. i 1957., da bi poslije pauze imala oproštaj, sasvim prikladno, u komičnom neo-noiru Mikea Hodgesa pod nazivom Pulp iz 1972. s Michaelom Caineom, filmu koji se iz petnih žila potrudio odati počast tom periodu, u kojem je upravo Lizabeth ostavila dubok trag na visokim štiklama.
Preminula je 2015. u lijepoj starosti i bez velikih briga. Ove godine se obilježava 100 godina od njenog rođenja, a taj period između 1922. i 2015. nije prožet samo filmovima. Radila je i kao model prije glumačke karijere, imala je nikad potvrđene lezbijske skandale, punila naslovnice vezama s raznim slavnim muškarcima, intrigirala javnost ranim povlačenjem poput Grete Garbo, koja joj je i bila idol, snimala je pjesme, vodila radioemisije, sve živo je stigla.
Osnovna za njeno ime mora ostati činjenica da je bila gromada starog Hollywooda i bez obzira na to gdje i kad joj počinje ili završava priča, što ta priča sve podrazumijeva, to je jedna jedina stvar koja je sigurna. Velika Emma Matzo, poznatija kao - Lizabeth Scott.