Tom Hanks jedan je od najomiljenijih holivudskih glumaca. Otkako je 1980. snimio svoj debitantski igrani film, postao je stalno prisutno lice na kinoplatnima i na malim ekranima. Jednu od najlegendarnijih glasovnih izvedbi ostvario je kao Woody u Priči o igračkama, oduševio je u Brodolomu života i osvojio Oscara za ulogu Forresta Gumpa.
Vjerojatno ste neke Hanksove filmove pogledali više puta, ali on se toliko divi jednom klasiku Stanleyja Kubricka da ga je pogledao otprilike 120 puta.
U intervjuu za Collider slavni je glumac otkrio da obožava film 2001.: Odiseja u svemiru. Taj film iz 1968. zauvijek je promijenio stav prema žanru znanstvene fantastike, koji se u to vrijeme još uvijek doživljavao kao nešto neozbiljno, forma koja je najbolje egzistirala u sferi B filma.
2001.: Odiseja u svemiru nastala je prema knjizi Arthura C. Clarkea te se bavi temom umjetne inteligencije, utjecajem vanzemaljaca na život na Zemlji i ljudskom evolucijom.
O čemu se radi u najvažnijem ZF filmu u povijesti?
Film se sastoji od nekoliko povezanih segmenata, počevši s The Dawn of Man, gdje se prikazuje kako prapovijesni hominidi otkrivaju upotrebu alata nakon susreta s misterioznim crnim monolitom. Ovaj monolit, koji se pojavljuje kroz cijeli film, predstavlja naprednu izvanzemaljsku inteligenciju koja utječe na evoluciju čovječanstva.
Sljedeći segment radnju premješta u budućnost, gdje je monolit pronađen na Mjesecu, a njegovo otkriće pokreće signal prema Jupiteru. To dovodi do misije na Jupiter s posadom koju čine astronauti Dave Bowman i Frank Poole te umjetna inteligencija HAL 9000 koja upravlja svemirskim brodom Discovery.
Film se zatim usredotočuje na odnos između posade i HAL-a, koji postaje nepouzdan i počinje pokazivati znakove defektne logike i autonomnog ponašanja, dovodeći do smrtonosnog sukoba. Bowman uspijeva deaktivirati HAL-a i nastavlja sam put prema Jupiteru.
Završni dio filma, Jupiter and Beyond the Infinite, prikazuje Bowmanove susrete s još jednim monolitom u orbiti Jupitera. Ovdje film prelazi u seriju vizualno apstraktnih i psihodeličnih scena koje prikazuju Bowmanovo putovanje kroz neku vrstu svemirskog portala. To ga dovodi do serije bizarnih iskustava, uključujući susret sa starijim verzijama samog sebe.
Film završava enigmatičnom scenom u kojoj se Bowman transformira u Star Child, biće nalik fetusu koje lebdi iznad Zemlje, sugerirajući novu fazu evolucije čovječanstva.