Zaboravite Rotten Tomatoes, generacija Z koristi novu platformu za recenzije filmova

Screenshot: YouTube/Letterboxd

Tijekom prošlog desetljeća Rotten Tomatoes se etablirao kao jedno od najcjenjenijih web-mjesta za recenzije filmova i godišnje je privlačio milijune korisnika. No, digitalni teškaš dobio je konkurenciju koja je postala hit među generacijom Z.

Letterboxd se opisuje kao "društvena mreža za ljubitelje filma" koja korisnicima omogućuje dokumentiranje omiljenih filmova i dijeljenje iskrenih, brzih recenzija. Slično kao na Goodreadsu i X-u, prije poznatom kao Twitter, korisnici Letterboxda mogu pridobiti sljedbenike i skupiti lajkove na svojim recenzijama.

Web-stranicu su pokrenuli programeri aplikacija Karl von Randow i Matthew Buchanan s Novog Zelanda još 2011. godine. Od tada je Letterboxd privukao oko 10 milijuna korisnika, uključujući legendarnog redatelja Martina Scorsesea i glumicu Ayo Edebiri.

Najviše korisnika ima između 16 i 24 godina

Iako je web-stranica izvorno razvijena kao mjesto na kojem ljubitelji filma mogu dijeliti svoje kritike i preporuke, također se pokazala kao hit među generacijom Z koja ostavlja komične sažetke u jednom retku o svim aktualnim izdanjima. Prema Mia Marketu, polovica korisnika platforme mlađa je od 35 godina, a najviše ih je u dobi između 16 i 24 godine.

Trenutno se najviše recenziraju Saltburn i Mean Girls, ali i novi film Sofije Coppole Priscilla, koji je dobio brojne pohvale na web-stranici.

"Ona je sve, on je samo Elvis", napisala je jedna osoba o filmu.

Scorsesea prati 330.000 ljudi, Ayo Edebiri 263.000

Redatelj Marin Scorsese jedan je od najistaknutijih korisnika web-stranice i može se pohvaliti s impresivnih 330.000 pratitelja. U studenom 2023. napravio je popis filmova koji su ga inspirirali za Ubojice cvjetnog mjeseca.

Ayo Edebiri ima 263.000 pratitelja, a zahvaljujući Letterboxdu, znamo da među najdraže filmove ubraja Notting Hill, Babe, The Good, The Bad and The Ugly te Phantom Thread.