Bili smo u grillu koji je otvorio bivši voditelj Večere za 5 i super se najeli

Foto: Hana Kajari/Index

MARKO Lušić, javnosti poznat kao bivši RTL-ov voditelj, u zadnjih par godina pokrenuo je biznis, točnije proizvodnju suhomesnatih proizvoda od domaće divljači Grof Lovski, što je prvi domaći brend posvećen takvoj vrsti proizvoda, a sada je otvorio i grill u Čazmi. Bili smo kod Marka u objektu, a on nam je otkrio kako je pokrenuo svoj posao, koje proizvode nudi svojim kupcima te s kojim se problemima susreće u proizvodnji. 

"Ova priča startala je 2019. godine kada sam otvorio firmu Lovski, tada je i nastao brend Grof Lovski i unutar tog brenda počeli smo proizvoditi salame s mesom jelena, salame s mesom divlje svinje i kobasice s divljači koje su za kuhanje. Izgradili smo se s ta tri proizvoda. Naša početna suradnja bila je s trgovačkim lancima u koje smo dostavljali sve naše proizvode, a grill je nastavak na cijelu priču koja je počela prije pet godina", rekao nam je Marko. 

Otkrio je koje sve specijalitete nudi svojim gostima. "Trenutno proizvodimo salamu s mesom jelena, salamu s mesom divlje svinje, a radimo i kobasice koje su polutrajni proizvodi, pasterizirani s dva mjeseca roka trajanja koji se stavljaju samo u kipuću vodu da ih malo probije temperatura i onda su spremni za serviranje", kazao je.

"Radimo i roštiljke (takozvane zvrk roštiljke) koje su u ovčjem crijevu bile, jako dobre i pogodne za grilanje jer kad se meso dobro zapeče, onda postane hrskavo, a unutra proizvod postane sočan", dodaje.

Evo što smo mi sve jeli

Ni mi nismo mogli odoljeti njegovim proizvodima, a probali smo sve na meniju. Prvo smo jeli salamu s mesom jelena koja se odlikuje specifičnom dubinom okusa. Inače, riječ je o proizvodu koji se suši 40, 45 dana, a sva divljač koju smo probali je iz okolice Čazme, barem tako tvrdi Marko. Delikatan miris divljači prožima cijelu salamu. 

Zatim smo probali finu salamu s mesom divlje svinje kao i pikantnu kulenovu seku s 30 posto divlje svinje te salamin koji suše 20 do 23 dana - u njemu je meso divljači i meso divlje svinje, a dodali su, priča nam Marko, i malo arome tartufa. Omjer mesa i masti je uravnotežen. 

Nakon toga jeli smo smash burger s pljeskavicom, zvrk roštiljku s prženim lukom i malo sira, lovski burger u kojem je junetina, svinjetina i malo divlje svinje s karameliziranim lukom kao i ćevape s mesom od muflona što je dalo na sočnosti ćevapima. Jedno je sigurno, hrana je dobra i kvalitetna, a mi smo se dobro najeli. 

"Cijene naših proizvoda su realne" 

Marko je stava da su cijene njegovih proizvoda realne. "Po pitanju cijena mislim da smo dosta realno postavili cjenovnu politiku s obzirom na to koliko nas dođe nabava te namirnice i s obzirom na to koliko nas dođe cijeli poslovni proces jer mi smo mala firma gdje dosta toga ručno radimo."

"Nadamo se da ćemo u budućnosti (ako se uspijemo još bolje organizirati po pitanju nabavke strojeva i po pitanju dizanja razine produktivnost) moći doći u situaciju da možemo više prilagoditi cijene tržištu, ali u ovom trenutku jako smo zadovoljni jer mislim da smo uspjeli postići jedan dobar omjer cijene i kvalitete", kaže on. 

Marko tvrdi da je Čazma, gdje ima pogon i grill, idealno mjesto za proizvodnju jer se nalazi jako blizu Zagreba i, kako kaže, sva lovišta mu im blizu. 

Proces proizvodnje je moderniziran

"Zbog logističkih razloga nam je ovo dobra lokacija. U Čazmi i u okolici je jako dobra struktura stručnih ljudi koji mogu ovakav projekt iznijeti bez problema. Počevši od majstora po pitanju izgradnje pa sve do majstora po pitanju radova u samom pogonu". Otkrio je i kako je nastalo ime brenda Grof Lovski.

"Brend Grof Lovski je nastalo od izvedenice "lova" otkud nam dolazi divljač i nastavka "ski" koja je u biti jedna vrsta zahvale autoru knjige koji je Poljak i od kojeg sam naučio jako puno o proizvodnji samih proizvoda. Kako se Poljaci svi prezivaju na "ski" na kraju, onda smo uzeli taj "ski" i povezali s lovom i dobili smo "lovski". Grof stoji kako bi ljudima dao do znanja da se radi o jednoj višoj kvaliteti proizvoda koje radimo", govori Marko. 

Lušić dalje priča kako za njega trenutno radi 19 ljudi - šest u grillu i 13 u pogonu. Govori nam kako se nekada zna susresti s poteškoćama u proizvodnji, ali zasad mu sve dobro ide. 

"Mislim da se svaki poduzetnik kad krene u bilo kakav oblik biznisa prije ili kasnije susretne s poteškoćama u poslovanju. Čak ne bi to nazvao poteškoćama, nego izazovima koje je potrebno rješavati da bi došlo do nekog stadija da su svi zadovoljni - i zaposlenici koji rade ovdje i ljudi koji kupuju te proizvode, a onda i sami vlasnik koji je sve to pokrenuo", kaže on. 

"Konstantno širimo asortiman"

Proizvodni proces je moderniziran, a Marko je objasnio koje strojeve koriste za proizvodnju. "U obradi divljači nisu toliko drugačiji strojevi kao i strojevi u bilo kojoj drugoj mesnoj industriji. Ovdje imamo strojeve za mljevenje mesa, za miješanje mesa sa začinima, punilica koja to puni u crijevo, komora za pečenje proizvoda."

"Različiti su kapaciteti strojeva. Poanta svih tih strojeva je da donesu jedan novi vid produktivnosti koji nisi imao prije i ljudima koji rade na tim strojevima olakšaju posao." Marko nam priča kako njegov pogon ima IFS certifikat koji, kako kaže, dokazuje da poštuje najviše standarde u proizvodnji hrane. 

"Imamo IFS certifikat koji je jako važan certifikat za nas. To je dokaz da radimo sve kako bi se trebalo raditi i da poštujemo najviše standarde u proizvodnji hrane jer da nemamo taj certifikat, ne bismo mogli raditi za robne marke za trgovačke lance koje radimo sada niti bismo mogli imati tu razinu prepoznatljivosti kod naših klijenata", tvrdi on.

Inače, tvrtke s IFS (International Featured Standards) certifikatom proizvode ili pružaju uslugu koja je u skladu sa specifikacijama kupaca, dok neprestano rade na poboljšanjima procesa.

"Što se tiče širenja asortimana, mogu reći da konstantno širimo asortiman, ali to je jedan jako zanimljiv poslovni proces koji ti moraš posložiti dobro da bi u konačnici funkcionirao. Nije teško proizvesti sam proizvod na početku, teško je posložiti da on funkcionira dugoročno i da ima neki svoj proizvodni proces koji će biti optimiziran da ga ljudi koji su ovdje i strojevi koji su na raspolaganju mogu bez problema odrađivati." 

Planira otvoriti trgovinu u Zagrebu sa svojim proizvodima

Marko nam priča kako planira otvoriti i trgovinu u Zagrebu, točnije u Darwinovoj ulici (u sklopu VMD-ovog kvarta Heinzlova - Darwinowa) u kojoj će se naći svi proizvodi koje imaju, ali i još mnogo toga. 

"Proširit ćemo asortiman, imat ćemo vina, rakije, sireve - sve proizvode koji su komplementarni našem programu". Marku se još jedna ideja "motala" po glavi, a to je da otvori sličan objekt, odnosno grill kakav ima u Čazmi, u Zagrebu. 

"Nikad ne reci nikad, možda u nekoj daljnjoj budućnosti budemo ovakvu nekakvu inačicu otvorili u Zagrebu i onda logistički povezali centre", kaže. Otkrio je što on najviše voli jesti od svojih proizvoda, ali i što bi on preporučio ljudima da probaju kada dođu u njegov objekt. 

"Od naših proizvoda najdraži proizvod mi je zvrk roštiljka, kao i salame s mesom jelena i divlje svinje što bi svakako preporučio svakom prijatelju koji dođe da proba", zaključio je.

Podsjetimo, Lušić je nekad na RTL-u vodio Večeru za 5, Exploziv, Hrvatska traži zvijezdu i druge projekte, a onda je naglo nestao s ekrana. Nakon toga je pokrenuo i web stranicu Kuhari, a kasnije se okrenuo potpuno novoj vrsti poslovanja.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.