Foto: Shutterstock
Često nam se zamjera da ne nudimo dovoljno dodatnih sadržaja
Hrvatsku je prošle godine posjetilo 11,8 milijuna turista, a prihod od turizma je u prvih devet mjeseci iznosio 6,3 milijarde eura. Naše prirodne ljepote mnogima su idealne za odmor, ali često nam se zamjera kako ne radimo dovoljno na kreiranju dodatnog sadržaja. Upravo je ponuda različitih glazbenih festivala privukla veliki broj mladih koji su, uz uživanje u prirodi, odlučili svoj odmor 'potrošiti' i na zabavu.
"Prije smo nudili sunce more i plažu, a sad su različiti strani promotori stavili Hrvatsku na svoju mapu kao poželjnu destinaciju za organizaciju festivala", kaže Adnan Mehmedović, promotor kluba Papaya na Zrću, našem najpoznatijem odredištu za ljetnu zabavu i glazbene festivale. Omladinski turizam jedan je od najbrže rastućih oblika turizma. Hrvatska je posljednjih godina bila privlačna jer je bila neotkrivena, a tomu svjedoči i činjenica da, recimo, kroz Zrće godišnje prođe oko 350 tisuća turista.
Veliki uspjeh domaćih festivala
Britanci tjedno potroše između 400 i 500 eura
"Negdje u prosjeku je izračunato da neki gost, recimo iz Velike Britanije koji dolazi na Zrće u tjedan dana potroši između 400 i 500 eura izvan festivala - na restorane, na različite suvenire, izlete i slično", istaknuo je Mehmedović.
Svoj dio ovog financijskog kolača želi zagristi i Grad Šibenik koji svoju turističku ponudu posljednje dvije godine bazira na sloganu "Šibenik - grad festivala".
Turistički djelatnici puni pohvala za festivale
Turistički djelatnici puni su pohvala za festivale, a i organizatori ističu kako im turistički radnici daju podršku. Problem je jedino u Ministarstvu financija koje ne smanjuje PDV. Iako će se velika većina najavljenih festivala ove godine održati, ako se stvari ne promjene, ističe Mehmedović, u budućnosti se mogu očekivati otkazivanja.
"Dogodit će nam se da će festivali otići u neke druge zemlje"
"Razumijem organizatore da traže da se smanji taj PDV. Po meni čak to i ne bi bio za državu ne znam koji gubitak jer to u ukupnim brojkama nije ne znam koji novac da bi država ostala bez velikih sredstava. Dogodit će nam se da će festivali, pogotovo sad kad se otvore granice, otići u neke druge zemlje gdje im je to jeftinije. Na kraju krajeva, oni tu rade za novac. Kod nas im se skupi jako puno nameta, a ako im se to ne isplati, neće to više raditi", istaknula je Cinkopan Korotaj.
Sam PDV na koncertne ulaznice jedan je od najvećih u Europi. On u prosjeku iznosi između 5 i 8%, a njegovim smanjivanjem na tu granicu, ulaskom u EU umjesto otkazivanja postojećih, možda bi mogli računati na pokretanje novih festivala.
"Povećavanjem broja manifestacija svi će biti sretniji. Gospodarstvo i turizam će sigurno ostvarivati bolji profit. S većim nametima samo ćemo odbiti organizatore koji su prepoznali Hrvatsku kao top destinaciju za različite kulturne manifestacije", zaključio je Mehmedović.