HRVATSKA uskoro bira predstavnika na Eurosongu 2024., koji se u svibnju održava u Švedskoj. Na Dori će se ove godine natjecati 24 izvođača, a Index svima njima uoči natjecanja postavlja deset istih pitanja.
Danas na naša pitanja odgovara Alen Đuras, koji na Doru ide s pjesmom A Tamburitza Lullaby.
Što je presudilo tvojoj odluci da se prijaviš na Doru?
Već dugo razmišljam o Dori, ali zbog drugih obaveza jednostavno se nikada nije ukazao pravi trenutak. Ove godine sam malo okrenuo ploču i odlučio sav svoj fokus dati u pisanje pjesama i vlastite nastupe. Poklopio se tu niz okolnosti, a prije svega mislim da sam dorastao izazovu Dore te mi se također jako svidjela pjesma A Tamburitza Lullaby i vjerujem da je odličan materijal za Doru.
Je li tvoja pjesma namjenski napravljena za Doru, odnosno kako je nastala?
Za pjesmu je odgovoran moj suradnik i dragi prijatelj Siniša Reljić – Simba, koji surađuje sa švedskim autorsko-produkcijskim kolektivom Saunacat, koji stoje iza pjesme Tamburitza Lullaby. Naime, Šveđani su tijekom jedne od suradnji sa Simbom došli u posjet Hrvatskoj te su tijekom tog putovanja prvi put čuli i vidjeli instrument tamburu.
Jako ih je tambura zaintrigirala te su odlučili da bi bilo odlično ukomponirati je u suvremenu pop pjesmu i, evo, to je bila inicijalna inspiracija za A Tamburitza Lullaby. Svakako smo prilikom rada na pjesmi imali Doru u vidu.
Tri razloga zbog kojih bi baš ti trebao/la pobijediti na Dori?
Kao prvo, vjerujem da ova pjesma može doprijeti do europske publike zbog toga što je pisana na engleskom jeziku, a tema je univerzalna i mnogi se mogu poistovjetiti s njom. Osim toga, ona nosi zvuk autentičnog hrvatskog instrumenta tambure, što je odličan način za predstavljanje Hrvatske.
Po čemu se tvoja pjesma razlikuje od ostalih?
Pa upravo ta tamburica, dakle, po meni pjesma u instrumentalu nosi nešto izvorno hrvatsko u sebi.
Tko je po tebi bio najbolji predstavnik Hrvatske na Eurosongu?
Uff, teško pitanje. Jacques Houdek s My Friend i Marija Magdalena od Doris Dragović.
Ako pobijediš na Dori, jesi li voljan uložiti vlastita sredstva u eurovizijski nastup?
Naravno! Eurovizijska pozornica je mjesto gdje svaki izvođač želi dati svoj maksimum i ako naša publika odluči da ću ja ići u Malmö, planiram napraviti sve u svojoj moći da nastup opravda pobjedu na Dori i zaintrigira slušatelje i gledatelje iz cijele Europe.
Koji je tvoj marketinški plan za Eurosong ako pobijediš na Dori?
Ja nisam lik od marketinških trikova i mislim da je glupo prodavati se pod nešto što nisam. Moj plan je promovirati pjesmu na svim dostupnim kanalima, snimiti spot koji će publici biti atraktivan, pripremiti vrhunski scenski nastup, biti ono što jesam i prenijeti emociju. Na kraju krajeva, marketing je samo djelić onoga što može igrati ulogu u pobjedi. Publika je ta koja odlučuje.
Ako pobijediš, kako ćeš se istaknuti na Eurosongu?
Trenutno sam fokusiran na Doru. I'll cross that bridge when I get there. Ono što stoji i za Doru i za potencijalni Eurosong je da želim da nastup nosi pregršt pozitivne energije, da bude vizualno atraktivan i istovremeno vokalno kvalitetan.
Zašto Hrvatska u pravilu ne ostvaruje dobre rezultate na Eurosongu?
Teško je reći. Mislim da Hrvatska publika ima svoj glazbeni stil i ukus koji se možda ne poklapa s onim svih ostalih sudionica, ali ipak vjerujem da bismo trebali više osluškivati glazbene trendove, a istovremeno težiti originalnosti.
Što ćeš ti učiniti drugačije od predstavnika prethodnih godina?
Ne bih volio nagađati tako daleko, ako sada govorimo o Eurosongu. Svaki izvođač i pjesma su priča za sebe. Mogu jedino reći da ću uložiti sve kako bih publici pokazao svoj kapacitet i volju. Ono što svakako mogu reći je da ove godine imamo jaku konkurenciju na Dori te da jednostavno valja pričekati polufinalne i finalnu večer.