Baby Lasagna, Jala, Buba i Severina objavili pjesme na isti dan. Čija je bolja?

Foto: Press

Kakva poslastica! Danas u hrvatskom popu imamo okršaj titana! Severina (s Bubom Corellijem i Jalom Bratom) izdaje novu pjesmu - prvu od onog flop albuma zbog kojeg je čak i meni bilo malo žao naše najveće pop dive Seve - isti dan kad i Baby Lasagna!

Dvije stvari na koje moramo obratiti pažnju

1. Zašto je ovo važno za karijere Severine i Baby Lasagne?

Severina je duboko u onome što se u industriji naziva legacy act i može puniti kakve god prostorije poželi samo na temelju dosadašnjih postignuća. Severini nitko ne može poreći uzornu karijeru legitimne pop zvijezde (zlobnici bi rekli da je ona jedini knjiški primjer pop zvijezde koju je Hrvatska ikad imala - npr. za mene kažu da sam dosta zloban), strašne hitove u rasponu 20+ godina (Djevojka sa sela, Kad si sam, Moja štikla, Italiana… ponešto za svačiji ukus) i izvanredne sposobnosti pojavnosti i medijske manipulacije (bez toga bi bila nepostojeća budući da je već 10 godina na autopilotu).

Ova pjesma za nju bi trebala biti opuštena vožnjica i kratak podsjetnik na njen status balkanske pop ikone koja može izdominirati sve tekuće trendove. Taj podsjetnik je prijeko potreban jer mi se čini da čak i šira javnost polako počinje shvaćati da Severina glazbeno poprilično kaska već dugo.

Kežualan singl s prekaljenim ziherašima Bubom i Jalom dobra je ideja za prvi korak rollouta. Drugi dio onog flop albuma pametno je otkazala kad je vidjela rezultate prvog i Severini je prijeko potrebna jedna ovakva mala pobjeda.

S druge strane, karijera Baby Lasagne još je uvijek beba. Prije manje od šest mjeseci razmišljao je o laganom odustajanju, a sad jaše povijesni rezultat na Eurosongu do rasprodanih koncerata po cijeloj Europi. A ubjedili su vas da za ovo glasate, demonizam! Uvjerljivo najlošija pjesma ovogodišnje Dore, bolje da je nije ni prijavio!!!!

Ali držimo se ozbiljnih analiza.

Hoće li jasan stilski odmak od Rim Tim Tagi Dim biti dovoljno dobro odrađen da digne radijsku prisutnost i zadrži pažnju kežualaca? Marko i njegova Baby Lasagna svita imaju više nego dovoljno kredita kod publike da još 2-3 singla svi prate što su smislili, ali ovo će svakako biti važan trenutak, pogotovo u smislu kreiranja daljnjih očekivanja.

2. Uspjeh se događa van Hrvatske

Severina je, vizionar kakav jest, još sredinom 2000-ih premjestila svoj fokus na Srbiju. Nije ništa izgubila, dapače: otvorila se za srpsko tržište i poprilično profitirala na tom polju, a Hrvatska ionako uvozi srpsku glazbu naveliko. Uostalom, Hrvati baš i ne konzumiraju moderne plodove vlastite glazbene industrije, a usto je Hrvatska i premaleno tržište, pa se ne isplati ulagati u nju.

Baby Lasagna je posebna priča: potencijalno najveći izvozni brend hrvatske glazbene industrije, a to ponajviše može zahvaliti činjenici što s načinom rada naše industrije nema apsolutno nikakve veze. Pjeva na engleskom, prezentacija mu je daleko od hrvatskog standarda (bravo, Jelisaveta!), stilski je jako daleko od svega u što nas mediji uvjeravaju da "prolazi". Zahvaljujući Eurosongu nalazi se u poziciji iz koje se obraća svjetskim obožavateljima. Hoće li to biti uspješno - ili već možemo reći da jest?

Bilo kako bilo, hrvatska glazbena industrija mora biti svjesna da ne može više skrivati svoju olinjalost jer se uskoro neće moći vaditi na nedostatak mladih talenata. Da se razumijemo, uvijek ih je bilo, ali sad zapravo imaju platforme preko kojih mogu dobiti kakvu-takvu priliku.

OK, ajmo sad poslušati obje: kakvi su Severina/Jala/Buba?

Severina je u sasvim solidnoj autopilot pjesmi Jale i Bube dobila pjevanje strofe i prijelaza u refren. I nije loše! Pjesma je nešto što smo čuli od sarajevskog dvojca već 50 puta, glazba je solidna, tekstualno je sve standardno, ali njihov performans je puno uvjerljiviji od Severininog.

Koliko god mi bilo čudno što Severina i pored hrpe iskustva u Srbiji ne može izvući klasične narodne patetične fatalizme poput "što si došao baš danas / duša htjela je da odspava", "emotivni manijak što mi srce razbija ko opora pjesma" ili "uzmi me, sve zabrani mi kao ranije, sahrani mi želje", ipak je tako. Korektna je, ali i taman toliko labava i neuvjerljiva da požalimo što nisu uzeli pouzdanu baddie Elenu za ovo gostovanje.

Najgori detalj u pjesmi je svakako taj što je ovo jedini lyric video među svim pjesmama s Goat Season 2 albuma. Stvari su se znatno promijenile od hita Otrove - sad Buba i Jala čine uslugu kolegici kojoj je usluga potrebnija nego ikad.

  • Ukupni dojam: solidna pjesma, ali i prosječan potez za Severininu karijeru! Poslovično odrađeno od Jale i Bube, Severina je dala solidno gostovanje koje je moglo (a možda i moralo) biti puno bolje
  • Najveći minus: teški autopilot, sadržajna zaboravljivost i generičnost
  • Najveći plus: familijarnost Bube i Jale, solidan refren

Hoće li Baby Lasagni ovaj singl pomoći ili odmoći?

Prije svega, moram napomenuti da nisam pristran samo zato što sam pjesmu čuo prije par mjeseci. Prva reakcija na demo je bila ta da sam urgirao Marka da ovo izbaci kao sljedeći singl.

Razlog?

Više njih: opasnost da se Baby Lasagna ukalupi kao tipski autor (Rim Tim Tagi Dim stilski je slična pjesmi Bigi bigi bum) uz već opasan kalup njega kao Eurosong one hit wondera; radiofoničnost ovog singla je neosporna; šira javnost generalno preferira veseliju i opušteniju glazbu pa je šteta ne profitirati na tome u trenutku kad ima toliku pažnju šire javnosti; savršeno je doba godine za ovakav singl; romantična oda Jelisaveti uvijek je dobra ideja.

Jasno je kao dan da se radi o ljepljivim melodijama (pogotovo refrenu), pitkom aranžmanu, zabavnom intermezzu koji nas usred pjesme podsjeća na Markove stilske afinitete i profesionalno odrađenom projektu koji se može puštati bilo gdje u svijetu i zadovoljit će standarde kvalitete. Nemojmo zaboraviti ni Jelisavetin duhovit i zabavan spot koji još jednom pokazuje koliku težinu nosi u Baby Lasagna timu.

Ali ono što pjesmu diže iznad prosjeka je njen duh. Pjesma se sadržajno naslanja na vrlo specifičnu nišu koju je teško pogoditi: striktno romantična pjesma koja prikriva seksualne konotacije tako da ih stavi u prvi plan. Aluzije na kunilingus toliko su obgrljene bezbrižnom romantičnom alegorijom zaljubljenog tropa da ćeš pojesti svoju bolju polovicu da ih je lako interpretirati čisto i nevino. Najvažnije od svega, pjesma ništa ne gubi bez obzira kako je interpretirali: djeca u trećem osnovne mogu ovo pjevušiti razmišljajući o predivnom rukopisu svoje simpatije, a odrasli će tijekom klupskih druženja s budućim boljim polovicama dobro znati konotaciju linija "let me take a bite, babe / take a snack, babe / let me in".

Nemojte se zavaravati: ovo je jako teško postići bez prelaska granice dobrog ukusa i/ili žrtvovanja jedne moguće interpretacije i/ili narušavanja obje u procesu.

Jako pomaže i simpatična vokalna izvedba koja koketira s primjesama infantilnog pa postiže dva važna cilja: približava ljepljivu melodiju mlađoj publici, ali i naslanja se na djetinju romantiku u pametnoj mjeri.

  • Ukupni dojam: odličan singl za nastavak karijere! Radiofonično i zabavno, lijepe harmonije u refrenu, spot za svaku pohvalu, duhovito, pa čak i slojevito
  • Najveći minus: Markove vokalne limitacije koje odlično prikriva zabavnom interpretacijom i produkcijom, jednostavnost i repetitivnost refrena
  • Najveći plus: šarm i slojevi sadržaja, jednostavnost i repetitivnost refrena

Rezultat:

  • Baby Lasagna : 1
  • Severina/Jala/Buba: 0

Ako se i začudim kad za par godina budem Marku govorio "There he is! Superstar!", neće to biti preveliko čuđenje. Bravo cijelom timu, a za Severinino novo izdanje navijam da bude puno bolje od ovog suvišnog cameo pojavljivanja.

Stavovi izneseni u kolumnama i komentarima su osobni stavovi autora i ne odražavaju nužno stav redakcije Index.hr portala.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.