WARNERMEDIA prošlog je tjedna šokirala mnoge kada su objavili da će 2021. na platformi HBO Max izbaciti sve svoje nadolazeće filmove u isto vrijeme kada krenu s prikazivanjem u kinima.
Radi se o velikim hitovima kao što su Matrix 4, Dune, Space Jam 2, Godzilla vs. King Kong i mnogi drugi. Filmovi će se na servisu zadržati mjesec dana, a nakon toga moći ćete ih pogledati samo u kinima ili točnije, kinima koja će u to vrijeme moći raditi.
Naravno, mnogi su se zapitali što to znači za budućnost kina, ali i filmova jer lanci kino-dvorana već su ionako u velikim problemima, a kako stvari stoje, situacija postaje sve gora i gora.
Iako je teško biti optimističan, činjenica je da je ovo nije znak apokalipse, ali daje bolji uvid u ono o čemu razmišljaju čelnici WarnerMedije. Ukratko, oni koji prate situaciju tvrde da je ovo pritisak investitora koji WM tjeraju da u panici donose ovako ishitrene planove.
HBO Max u ovom je trenutku solidno mjesto za filmove, ali u isto vrijeme i platforma koja je do danas privukla tek nešto više od 13 milijuna korisnika, što je daleko od očekivanog za servis koji je trebao biti direktna konkurencija Netflixu, Amazonu i Disneyju.
Sasvim je očekivano da njihov novi vlasnik, telekomunikacijski gigant AT&T, očekuje velike brojke i da će učiniti sve da HBO Max uspije.
WarnerMedia ovog je ljeta prošla kroz restrukturiranje, a njihova uzdanica, Nolanov Tenet, u kinima nije prošao dobro. Njihov plan da u prosincu na HBO Max prebace svoj veliki blockbuster, Wonder Woman 1984, mnogi su doživjeli kao znak da će budućnost kina izgledati loše, ali zapravo je riječ o nečem drugom.
Točnije, radi se o tome da će žrtvovati milijardu dolara na blagajnama kako bi potakli potencijalne korisnike da se pretplate na HBO Max. Jedino je pitanje hoće li se korisnici zadržati nakon što pretplata istekne.
Poslovna strategija streaming servisa je neobična. Netflix je neprestano u deficitu jer uzima novac od pretplate i koristi ih za budžetiranje novih filmova i serija. Kompanija trenutno duguje 14 milijardi dolara, a problem je to da nove serije vrlo brzo nestanu nakon što se pojave i zamjenjuju ih hitovi kao što su Prijatelji i U uredu.
Neki tvrde da prihodi od streaminga rijetko kad mogu parirati prihodima tradicionalnih filmskih i televizijskih modela, ali investitori neprestano traže od holivudskih studija da investicije na novim platformama tretiraju kao prioritet.
Plan WarnerMedije je jasan, ali riskantan iako bi kratkoročno mogao donijeti rezultate. Naime, umjesto da nove korisnike zadrže postojećim katalogom, pokušavaju navesti korisnike da razmisle o tome hoće li prekinuti pretplatu ako znaju da ih uskoro čekaju novi blockbusteri. Mjesečna pretplata u iznosu do 15 dolara nije mala, ali potencijalne korisnike žele namamiti na godišnju pretplatu koja je nešto povoljnija.
Kako će se to odraziti na broj pretplatnika tek ćemo vidjeti, ali ne bi bilo iznenađenje da HBO Max postane ozbiljna konkurencija Netflixu i Disneyju. Međutim, još bitnije je to da AT&T ukrade pretplatnike Verizonu i T-Mobileu i internetske pretplatnike Comcastu i Charteru. Ukratko, sadržaj nije primaran, na prvom mjestu je istisnuti "pravu" konkurenciju.
Ono što HBO-u treba je novi Game of Thrones jer to je ono što privlači pretplatnike, ali to nije rješenje za filmove koji upravo u kinima ostvaruju najveću zaradu. Nije najjasnije kako će se sve ovo odraziti na filmove, ali kristalno je jasno da je "financijalizacija" Hollywooda nezaustavljiv proces i da je to nešto što će se negativno odraziti na budućnost američke filmske industrije, s koronom ili bez nje.