BMW X3 2.0d - radost s visina

BAVARSKI proizvođač je drugim SUV-modelom potvrdio svoju namjeru da ostane prepoznat kao proizvođač vozila sportskih aspiracija, čak i kad su u pitanju terenci za slobodno vrijeme.

Izvanredan start u trendovskom SUV segmentu treba zahvaliti modelu X5 koji je od prvog dana odlično prihvaćen. Povišena konstrukcija obdarena dizajnerskim zahvatima svojstvenim svim modelima BMW-a, te odlična mehanika praćena uvjerljivim motorima i xDrive pogonom pokazala se kao uspješna kombinacija. Na istim načelima stvoren je X3, premium model u srednjoj klasi, koji u slabijim motornim izvedbama postaje zanimljiv izbor širem krugu kupaca. 

Dizajn


Za razliku od limuzinskih modela, BMW pri razvoju novog SUV-a po nije eksperimentirao. Velika doza sličnosti sa starijim i većim bratom u ovom slučaju donosi dodatne bodove. Da, sličnost je tolika da će mnogi misliti da se radi o skupljem i desetak posto većem modelu, što će vama kao vlasniku samo izmamiti osmjeh na licu.

X3 je po pitanju dizajna nastao na vrlo jednostavnom principu. Kao osnova poslužila je serija 3 u karavanskoj izvedbi. Četiri i pol metra duga karoserija je zatim dobila višu obuću, niz karoserijskih detalja, zaštitnu plastiku i posao je gotov. Konačan rezultat je iznad očekivanja. X3, uz jasnu pripadnost bavarskoj marki, obiluje elegancijom i skladom, a jednostavne i čiste linije čine ga imunim na zastarijevanje.

Kao i svaki BMW, X3 sprijeda nastupa samouvjereno, gotovo agresivno. Veći dio zasluga treba pripisati donjim djelom obučenim u crnu plastiku otpornu na manja oštećenja, te napuhnutom poklopcu motora s jasno istaknutim središnjim dijelom. Da je pažnja posvećena detaljima, postaje jasno pogledom na bok vozila. Bočni pokazivači smjera posebno su dizajnirani, a pragovi i obrub blatobrana presvučeni su zaštitnom plastikom. Staklene površine oblikom i površinom prate karavansku liniju vozila, a čine ju tri prozora postavljena u crni okvir. Stražnjica vozila nam se posebno dopala, koliko zbog elegantnih i gotovo klasičnih linija, toliko zbog dojmljivog izgleda stražnjih svjetala. 

U pogledu vanjskog dizajna teško je naći veću manu, pogotovo na testiranom primjerku u sivo-crnoj kombinaciji opremljenom atraktivnim alu-naplatcima, decentnim maglenkama i detaljima u boji vozila.   

Unutrašnjost


Interijer je uređen u tipičnom BMW-ovom maniru. Sve je sa stanovišta ergonomije na svome mjestu, tabla s instrumentima je pregledna i bogata informacijama, a svi su prekidači nadohvat ruke. Pomalo iznenađuje što je prednost dana tvrdoj plastici prednje armature, koja se ne očekuje u ovakvom vozilu. Besprijekorna izrada i metalna dekoracija korištena na testnom vozilu gotovo u potpunosti anuliraju poneki propust.

Usprkos solidnoj prostranosti, najbolje se osjećaju oni sprijeda. Sportski profilirana i tvrda sjedala moguće je podešavati u svim smjerovima, a na raspolaganju su i dodatni elementi prestiža, kao što je reguliranje nagiba i veličine sjedeće površine, te podešavanje lumbalne potpore. Vozač je i dalje u prvom planu, središnja konzola standardno je nakošena, a mesnato kolo upravljača presvučeno kožom.


Prtljažnik ima zapreminu od 480 litara, što je 45 litara više od karavanske trice i 25 od većeg X5. Funkcionalnost je potencirana ravnim stranicama, tvrdom podnicom i pretincima u boku. Tu je i mogućnost preklapanja stražnjeg naslona, što ne znači da je X3 tovarna mazga. Naprotiv, 500 kg ukupne nosivosti i luksuzni tapecirung jasno otkrivaju plemenitost BMW-ovog SUV-a.

Opremljenost


BMW za model X3 nudi bezbroj kombinacija uređenja, a time i razina luksuza, što će zadovoljiti i najizbirljivije.

Standardna oprema je formirana s naglaskom na sigurnost. Pored seta prednjih i bočnih zračnih jastuka u serijski dio opreme ulazi bogata elektronska logistika grupirana oko kratica ABS/CBC,DBC,HDC, ADB-X i DSC III. Također, doplata nije potrebna za po visini podesiva prednja sjedala i električni paket u vidu podizača svih stakala, te električno podesivih i grijanih vanjskih retrovizora.

Nailazimo i na nekoliko nelogičnosti. I dok se može pretrpjeti ugradnja (samo) ručnog klima uređaja, nejasno je kako se u standardnoj opremi, u koju primjerice ulazi indikator kontrole tlaka u gumama, nije našlo mjesta za putni kompjutor (160 eura) i maglenke (230 eura).

S obzirom na desetak tisuća eura dodatne opreme, testni X3 vozaču pruža potpunu ugodu u vožnji, koju samo rijetki mogu pružiti. Sa popisa dodatne opreme dugog pet listova, BMW-ov zastupnik je za testni vozilo odabrao najefektnije elemente, među kojima dva paketa zauzimaju posebno mjesto. Prvi je svakako Sportpaket vrijedan oko 3.800 eura, a čini ga ukupno deset elemenata među kojima je sportski spušteno podvozje, sportski kožni upravljač s komandama audio-sustava i tempomata, efektna profilirana sjedala i svjetla za maglu. Pridodamo li tome adaptivna prednja xenon svijetla s funkcijom pranja, te senzore kiše, svjetala i PDC sustav (sprijeda i straga), postaje jasno o kakvom je vozilu riječ.

U izdašno opremljenom automobilu našlo bi se mjesta za još neku doplatu. Prije svega, naša preporuka je odabir seta zračnih jastuka za putnike straga što će kupca stajati dodatnih 370 eura bez PDV-a.

Motor i vozne osobine


Testni primjerak pokretan 2.0d dizelskim motorom predstavlja početak ponude. Iako na papiru ne zvuči previše uvjerljivo, njegovih 150 KS maksimalne snage sasvim je dovoljno da ispuni očekivanja koja se podrazumijevaju kad je BMW u pitanju.

Maksimalnih 330 Nm okretnog momenta govori u prilog elastičnosti, što u praksi znači da sprega s dvije tone teškim vozilom opremljenim pogonom na sve kotače funkcionira začuđujuće dobro. Da, BMW je opet stvorio agilno vozilo, koje performansama iskače u prvi plan. Prema službenim podacima, za ubrzanje do 100 km/h potrebno je 10,2 sekundi, dok maksimalna brzina iznosi 198 km/h. X3 nimalo ne zaostaje za osobnim programom, ubrzanja i pretjecanja teku dovoljno brzo, a agilnost se bitno ne gubi niti povećanjem opterećenja.

Bavarski SUV pokazao je znakove umora tek pod punim opterećenjem (2.240 kg) i na većim uzbrdicama, kada je bilo potrebno prebaciti u niži stupanj prijenosa. Pohvale zaslužuje i potrošnja goriva, koja se kretala od 7,5 do maksimalno 10 litara, što je za jedan SUV odličan rezultat

Ponašanje u vožnji je iznad očekivanja. Bavarca smo većim dijelom vozili na asfaltnoj podlozi, gdje se najbolje snalazi. Dinamične karakteristike su neočekivane za ovu klasu. Držanje ceste je besprijekorno i potencirano kroz sportski podešeno podvozje. Izravan upravljač pruža obilje povratnih informacija, dok je šest-stupanjski ručni mjenjač vrlo precizan i dovoljno brz.

Raspodjela pogona između osovina na Xdrive-u je riješena putem elektronski nadziranog lamelskog kvačila čiji odziv je vrlo kratak, a proces vozaču neprimjetan. Rezultat je suvereno vladanje vozila i na skliskom kolniku. Za svaki slučaj tu je i DSC III kontrola dinamičke stabilnosti, koja se uključuje samo u opasnim situacijama, koje su vrlo rijetke.

Po pitanju terenske vožnje X3 je bez obzira na motorizaciju indisponiran. Na nizbrdici glavu čuva HDC kontrola, koja u svakom trenutku regulira brzinu vozila. Lakši makadam savladava bez većih problema, dok se prava terenska vožnja ne preporuča. Ništa zato, dajemo ruku u vatru da baš nitko to i ne očekuje. 

Zaključak


BMW X3 2.0d stoji 41.480 eura ili 315.248 kn. Optimalan izbor je upravo 2.0d izvedba koja pruža dovoljno agilnosti, a pri tome je bitno jeftinija od ostalih motornih izvedbi.

Pri kupovini treba razmisliti i o dodatnoj opremi kojom će vozilo dobiti na prestižu, ali i boljem osjećaju u vožnji. Izbor skupe opreme rapidno povećava cijenu, koja je u našem slučaju u trenutku skočila na korak do granice od 400.000 kn. Osjetno višu cijenu od ostalih SUV-a na tržištu BMW opravdava vrhunskom izradom, modernom tehnologijom, te izvanrednim voznim svojstvima na asfaltu. 

Cijena ulaska u odabrano društvo BMW-ovih pulena je oduvijek bila visoka. Oni kojima je X3 namijenjen na to su navikli, pa nimalo ne sumnjamo u njegov uspjeh.

>>Ostale fotografije pogledajte ovdje

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Miljenko Nikolić

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.