Direktor domaće firme koja posluje u SAD-u: Zaposlenici bi sami trebali birati plaću

Foto: Privatna arhiva

Sadržaj nastao u suradnji s: Kala Presence

"DOK SAM bio Matej Jambrović, na američkom tržištu nije bilo prevelikog uspjeha, zbog čega sam se odlučio na rebranding i postao Matt Jacob", kaže Matej Jambrović, 33-godišnji Zagrepčanin i direktor agencije koja većinu klijenata nalazi u SAD-u.

Hrvatske tvrtke posljednjih se godina sve brže probijaju na strana tržišta, pa tako i Kala Presence. Ova agencija za digitalni marketing od 2016. pruža cijeli snop digitalnih usluga i sve više posla nalazi u Sjedinjenim Američkim Državama. Upravo je to najveći uspjeh ove firme, ističe Matej.

"Od prosječne plaće se ne može živjeti"

U poduzetničkim vodama Matej je zaplivao kad je shvatio da se od prosječne hrvatske plaće ne može živjeti. Prvu firmu otvorio je s bratom, pa su zajedno kreirali web stranice za klijente. Ubrzo je primijetio da je budućnost u digitalnom marketingu. 

"Krenulo je sve s web developmentom i klijentima iz regije te sam shvatio da je dugoročno izazovno raditi samo na našem tržištu."

Objašnjava da se promjenom fokusa otvorio cijeli novi poslovni svijet. Potom se odlučio testirati na jednom od najkonkurentnijih tržišta svijeta.

Za klijente pripremaju web stranice i optimiziraju oglašavanje na Googleu te kreiraju marketinške i strategije brenda, u njihovo ime vode društvene mreže, a pružaju i usluge marketinškog konzultiranja. Klijenti su im raznoliki - krovopokrivači, stomatolozi, financijaši ili digitalni trgovci, a ima ih i iz autoindustrije, medicine i uređenja domova.

Plan za sljedećih pet godina mu je uvesti četverodnevno radno vrijeme, da zaposlenici mogu sami odlučivati što im je cilj i što žele te tako mogu sami utjecati na svoju plaću i slobodno vrijeme. Matej kaže da bi tako dostigli plaće daleko veće od prosjeka.

Foto: Kala Presence

Kali Presence sada 20 zaposlenika uspješno obavlja poslovne zadatke na dva kontinenta. Iza njih je preko 150 dovršenih projekata. No u početku je Matejevo iskustvo u traženju stranih klijenata bilo ograničeno i učio je preko internetskih kanala i YouTubea. Kad se odlučio na prvi kontakt, sam im se javljao i nudio svoje usluge. No nešto nije štimalo.

"Dok sam bio Matej Jambrović, na američkom tržištu nije bilo prevelikog uspjeha, zbog čega sam se odlučio na rebranding i postao Matt Jacob. U kratkom periodu bila je vidljiva razlika u komunikaciji, a onda naravno i u broju klijenata", kazao je. Međutim, nekima nije odgovaralo ni to što je iz Hrvatske, malene i daleke zemlje. 

"To je nekada značilo da smo izgubili klijenta i prije nego što smo krenuli", prisjeća se početaka.

Globalno tržište digitalnog marketinga u 2023. godini trebalo bi doseći gotovo 680 milijardi američkih dolara, a 271 milijarda ili 40 posto prometa generirat će se na američkom tržištu, pokazuju podaci Statiste. Ulaganje u digitalno oglašavanje će rasti, a najveći udio zadržat će oglašavanje na tražilicama, putem videosadržaja i oglasa na web stranicama.

"Kod njih je mindset 'show me the money'"

Druga prepreka bilo je dobivanje povjerenja. 

"Nije bilo nekih ultraneobičnih ili bizarnih zahtjeva. Rekao bih da je kod njih mindset 'show me the money'. Uvijek žele više, jače, bolje. Dok god donosiš rezultat, oni su spremni ulagati", kazao nam je.

U poslu se susreću s raznim klijentima i mnogi nisu svjesni koliko je područje digitalnog marketinga dinamično. Ponekad imaju iskrivljenu percepciju i misle da će s malim ulogom dobiti mnogo, dodaje. Matejeva agencija je tu da im objasni što trebaju učiniti i kako.

Foto: Kala Presence

Još jedna velika, ali ne i nepremostiva prepreka bile su i vremenske zone.

"U počecima svima govoriš 'da' ili pristaješ na sve jer je cilj doći do klijenata pa je često bilo sastanaka u 11 ili 12 navečer. To su sve bili bitni, prodajni sastanci i nakon nekog vremena dođe do burn outa", objašnjava i naglašava da je to bilo nužno ne bi li se etablirali i počeli sami diktirati svoje uvjete. 

"Sada klijenti ustanu i ranije da bi imali sastanak s nama", kaže. 

Osim na online sastanke s klijentima u drugoj vremenskoj zoni, trebalo se naviknuti i na jezične barijere. Svoje anegdote objavljuje na LinkedInu. U jednoj je tako opisao da ga je jedna rečenica koštala suradnje.

Naime, dogovarao je suradnju s klijentom preko Facebooka i sve je teklo glatko do trenutka kad se klijent trebao odlučiti hoće li prihvatiti ponudu. Matej je odgovor čekao nekoliko tjedana, a kad je dobio poruku pisalo je "We lost one of our dogs this weekend", što se prevodi kao: "Izgubili smo jednog našeg psa ovog vikenda." Ne razmišljajući mnogo, klijentu je odgovorio da se nada da će pronaći psa. Klijent mu je tada pojasnio da je pas uginuo. Posao zato nije sklopljen.

Još jedna smiješna situacija dogodila se kad je dogovarao posao s klijentom iz Teksasa. Matej je kroz šalu predložio da ga klijent, ako ikad stigne u tu južnu američku saveznu državu poznatu po kaubojima i naftnim bušotinama, povede u lov.

"Prvo je napravio zbunjenu facu i pitao me kako to da ja nemam pušku doma. Rekao sam da nemam jer je to u Hrvatskoj drugačije, zakoni su drugačiji. Kad sam to izgovorio, čovjek je dobio slom živaca", prepričao je. 

"U kakvoj ti to državi živiš?! Oružje je temeljno ljudsko pravo! Kako se ti misliš zaštititi?!" pitao ga je tom prilikom vidno zbunjen i uznemiren klijent.

"Malo je falilo da dođe u Hrvatsku raditi revoluciju", dodao je Matej. 

Vrlo brzo ga je, međutim, smirio i objasnio mu da dolazi iz sasvim drugačije sredine te da nema razloga za brigu. Suradnja može biti plodna bez obzira na drugačije navike i poglede na svijet. 

"Na kraju sam ga uspio smiriti i spriječiti da prekine suradnju. Objasnio sam mu da je Europa jednostavno drugačija i da to tako ovdje ne funkcionira. Također sam mu rekao da ga apsolutno razumijem i da se slažem s njegovim stajalištem. Moš' mislit."

Trenutno surađuje s 30-ak klijenata, a 80 posto njih je baš iz SAD-a.

"Amerika je veće područje pa je i veći broj konkurenata, ali opet sve dođe na isto kada se podvuče crta između našeg tržišta i stranog. Bio je taj dojam da su vani sposobniji i pametniji, ali više nije. Zapravo je činjenica da i oni griješe, imaju iste probleme kao i mi, a znanja imaju jednako ili manje", primijetio je Matej. 

Probijanje na američko tržište nemoguće je bez kvalitetne usluge i rezultata, smatra, a ključna karika su kontinuirani rezultati, poručuje i dodaje da nipošto nije htio biti one-hit wonder. 

Američki san u Hrvatskoj

Naučio je da suradnja ovisi i o najmanjim detaljima, a svojim zaposlenicima stalno savjetuje da uče engleski jezik sve dok ga ne budu govorili kao izvorni govornici. Trenutno je u Kali Presence 20 zaposlenih i cilj je da svaki zaposlenik bude zadovoljan radnim mjestom i uvjetima. Također, ako ih nešto muči, Matej želi da to mogu slobodno izraziti.

"I dobar zaposlenik i dobar šef trebaju znati kako komunicirati međusobno, držati se dogovora i planova te ako nešto ne ide po planu na vrijeme komunicirati da se prevenira neka potencijalna eskalacija", objasnio je.

Foto: Privatna arhiva

"Potrebe za novim zaposlenicima uvijek ima, ali nije nam cilj samo zapošljavati neplanski, već su nam stabilnost i zadovoljstvo tima primarni kako bismo mogli dalje rasti i napredovati."

Trudi se izaći u susret svojim zaposlenicima i ponekad, ako su zbog vremenske razlike zakazani kasni sastanci, potiče kasniji početak radnog dana ili rad od kuće. Stoga je radno vrijeme klizno. Tako ponekad jutro mogu odvojiti za sebe i obaveze, a posao obaviti kasnije. 

"Nastojimo biti fleksibilni tako da na kraju dana obje strane budu zadovoljne", naglasio je.

Pitali smo ga je li postigao svoj American Dream i postoji li hrvatski san.

"Za nas je American Dream da naš klijent bude zadovoljan, da ostvarimo cilj, da zaposlenik bude zadovoljan, da radimo što manje, a zarađujemo što više. I mi i klijenti", objasnio je. Smatra da ga se može dostići i u Hrvatskoj, ali rijetko. Baš zato je izazovno.

Za njega hrvatski san znači živjeti lijepo u Hrvatskoj - kako kaže - prekrasnoj i sigurnoj zemlji.

"Iako zapadni svijet nas gleda kao jeftiniju radnu snagu, ponekad i s manje znanja, to je daleko od istine i, kada krene suradnja, sami primijete razlike u radu i pristupu te nas čak i preporuče dalje. Nije cilj da radiš za strance da te plaćaju ispod prosjeka, a kao surađujete zbog jeftinije cijene, već da te plaćaju prema znanju i iskustvu i jer je tvoja kvaliteta jednaka ili viša od lokalne agencije. Naše pozicioniranje treba biti u smjeru kvalitete, ne cijene, kao što je slučaj s Indijom, recimo."

"Iako svi naši ciljevi nisu još ispunjeni, svakim danom smo im sve bliže i moj cilj je da svi ciljevi firme budu zadovoljeni, kao i ciljevi zaposlenika, a i klijenata, naravno", zaključio je Matej Jambrović, osnivač i direktor Kale Presence koji se upravo sprema za novi poslovni zadatak. 

Sponzorirani sadržaj donose Index i Kala Presence u skladu s najvišim profesionalnim standardima.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.