PREDMET novog istraživanja bile su emocije koje zaposleni doživljavaju na radnom mjestu. Čak 2000 radnika i 250 šefova govorilo je o emocijama koje se stvaraju tijekom radnog vremena, kao i na koji način ih očituju – ako ih očituju.
Ovo istraživanje, provedeno na Sveučilištu Anglia Ruskin, pokazuje jasnu statistiku ponašanja na poslu kako muškaraca i žena, tako i milenijalaca, navodi Mirror. Radno okruženje ljudima donosi radost, iznenađenje, ljutnju, tugu, gađenje ili strah, ali najveći uzročnik ovih emocija nije sam posao, već su to kolege.
Statistički podaci govore da su muškarci na poslu emocionalniji od žena, ali također napominju da su žene izloženije stresu i frustraciji. Muškarci su skloniji emocionalnim ulaganjima u svoje projekte i osjećaju se loše ako su propustili rok ili su premašili budžet tvrtke.
Muškarce više pogađaju kritike
Muškarci su također dvostruko više skloniji kritike primati k srcu ili se osjećati uznemireno ako njihove ideje i inicijative budu ignorirane ili odbačene, a čak 43% njih je spremno i podići glas. Vođeni emocijama, muškarci su spremniji poduzeti drastične korake. Čak 20% je vjerojatnije da će muškarac napustiti posao ako se ne odvija dobro ili postoji neki problem.
"Vjerojatnost je da će muškarci osjetiti emocije koje se povezuju s moći – bijes ili ponos. Emocije i moć neraskidivo su povezane", kaže dr Terri Simpkin sa Sveučilišta Anglia Ruskin. "Ako ga ne slušaju, muškarac će to povezati s nedostatkom autoriteta, statusa u tvrtki. Slično tome, tuga je povezana s nedostatkom moći.
Prema ovom istraživanju, svaka treća osoba krije svoje istinske emocije na poslu, uglavnom iza umjetnog osmijeha. Ovi su rezultati za mnoge neočekivani, ali ipak nisu previše iznenađujući jer je studija pokazala i da 30% šefova smatra da je izražavanje emocija na poslu slabost, a 51% smatra da radno mesto treba biti oslobođeno svakog izražavanja emocija, bilo pozitivnih bilo negativnih.
Što je s najmlađima?
Milenijalcima je također teško na poslu. Čak 91% njih, više nego bila koja druga grupa, doživljava tugu ili bijes na poslu, a 80% osjeća odvratnost. Dr. Simkim za ovo krivi problem s identitetom.
"Mladim ljudima može biti izazov da razviju identitet koji je u skladu s njihovim profesionalnim zadacima. Oni mogu osjećati strah od neuspjeha, čak i strah od uspjeha, kao i strah od neuklapanja. Ipak, mlađi naraštaji mogu biti optimističniji po pitanju budućnosti jer treba očekivati da s godinama značajno padne i učestalost negativnih emocija.
Da bi radno okruženje bilo što produktivnije i ugodnije za zaposlene, ono mora biti "emocionalno svjesnije". Radno okruženje postaje sve više digitalno i sposobnost da se prepoznaju i uspješno integriraju ljudi s emocionalnom sviješću bit će ključ za uspjeh.