Exitov Sea Star u Umagu u svojih je šest održanih izdanja, od 2017. do ove godine, hrvatskoj ekonomiji donio oko 40 milijuna eura izravne koristi, pokazalo je istraživanje agencije TIM Centar.
"U šest izdanja ukupna vrijednost promocije festivala i destinacije, fokusirane na brendiranje Umaga, Istre i Hrvatskog primorja na domaćem i mnogim inozemnim tržištima, iznosila je 30.2 milijuna eura, što znači da je Sea Star Hrvatskoj donio preko 70 milijuna eura ekonomske i promotivne koristi", tvrde organizatori.
44.000 posjetitelja
Kroz festivalska vrata ovogodišnjeg Sea Stara u dvije večeri ušlo je više od 44.000 posjetitelja iz više od 40 zemalja s četiri kontinenta. Prevladavali su fanovi iz Hrvatske, Slovenije, Italije, Austrije, Švicarske, Njemačke i BiH, a bilo ih je koji su do Umaga potegnuli i iz Velike Britanije, SAD-a, Australije, Španjolske i skandinavskih zemalja. Strani gosti činili su 45 posto posjetitelja.
Po podacima Turističke zajednice Umaga, za vrijeme festivala, od 23. do 26. svibnja, zabilježeno je 47.400 noćenja. Ukupna potrošnja je bila nešto veća u odnosu na lani, strani gosti prosječno su trošili 567 eura, a gosti iz regije 470 eura. Pritom se 80 posto gostiju odlučilo za plaćeni smještaj (hoteli, apartmani, kamp).
"Čak 92 posto ispitanika u istraživanju je izjavilo da je u Umag došlo isključivo zbog Sea Stara, a 72.5 posto je lagunu Stella Maris ocijenilo odličnom festivalskom lokacijom. Trećina posjetitelja je zahvaljujući festivalu prvi put došla u Umag", stoji u priopćenju.
Razlozi za dolazak na Sea Star su u najvećem broju druženje kao socijalni aspekt festivala, glazbeni program kao kulturni te prilika za boravak na moru kao turistički.