ŽANROVI, tehnologija i odjeća glavne su razlike među mladima unatrag nekoliko generacija i danas. Sve ostalo je isto.
Buntovnost i želja da budu drugačiji od starijih, a pogotovo roditelja, obilježavaju gotovo sve generacije. Istražili smo kako su se mladi zabavljali nekad, a kako to čine danas.
Hrvatska klupska scena osamdesetih bila je obilježena rock i pop glazbom. Mladi, vječito željni dobre zabave, društva i glasne glazbe, jedva su čekali koncerte Prljavaca i Crvene jabuke, razmjenjivali su ploče s kojih su odzvanjali hitovi Cindy Lauper, Madonne ili Michaela Jacksona, a nove singlove "skidali" su snimanjem s radija na kasetu.
Večernji izlasci planirali su se danima unaprijed. S nestrpljenjem se čekao novi plakat koji najavljuje koncert u klubu Kulušić, kultnom mjestu koje je ugostilo Pixiese, a vjetar u leđa dalo je brojnim domaćim izvođačima poput Filma, Idola, Azre, EKV-a, Đavola i drugih. Klub je bio zanimljiv jer je imao galeriju koja je nadgledala plesni podij.
Zabavljalo se i u Saloonu i Lapidariju.
Nosile su se vesele boje i uzorci. Nigdje se nije išlo bez traperica i puf rukava.
Stigle su dance devedesete i sa sobom dovele neke nove generacije i običaje. Iz zvučnika su treštali Nirvana, Backstreet Boys, Faithless, Severina, Colonia, E.T., Kasandra… Popularna mjesta za izlaske bili su Boogaloo i Aquarius.
Pred kraj desetljeća pojavio se Astralis, glazbeni program koji je s vremenom kod nas postao važna karika u razvoju fenomena i subkulture ravea. Bio je to svojevrstan odgovor na nasilna zbivanja u našoj zemlji, budući da je počivao na krilatici PLUR koja stoji za peace, love, unity, rave, odnosno mir, ljubav, jedinstvo, poštovanje. Tisuće mladih okupljale su se na plesnim podijima i uživale u energiji pokreta, zajedništva, nenasilja.
Program se održavao u brojnim klubovima, ali svi su ga željeli doživjeti u The Bestu.
Obrve su ponovno bile tanke, a nosile su se kožne jakne, choker ogrlice i široka odjeća. Rodila se nova supkultura, čije tragove možemo vidjeti i danas.
Novo tisućljeće nije mnogo uzdrmalo noćnu scenu. Elektronička glazba i dalje je dominirala, ali sve se više pažnje pridavalo vizualnom ugođaju kluba, svjetlosnim efektima i opremi. Razvili su se žanrovi kao što su house, techno, trance, drum and bass ili hip-hop.
Klub Papaya je postao jedan od najpoznatijih na plaži Zrće. Bio je drugačiji jer je bio na plaži i okupljao mlade ljeti. Tamo su nastupali brojni svjetski poznati DJ-i, a stizali su i turisti iz raznih zemalja svijeta. Osim njihovih, po zidovima su se lijepili posteri Britney Spears, Avril Lavigne, The Pussycat Dolls, Eminema, Vesne Pisarović…
Kad partijanerice nisu bile u kupaćem kostimu, nosile su traperice niskog struka ili kapri hlače i štikle.
Uspomene su se bilježile malim digitalnim fotoaparatima, a u izlaske su se nosili i mobiteli, ali rijetko su bili opremljeni kamerom. A kako je danas?
Upravo je kamera mobitelu jedan od neizostavnih sastojaka dobrog provoda. Gotovo je jednako važna kao odjeća. Njome bilježe svaki trenutak, od pripreme do afterpartija. Ponekad je u moru ruku u zraku teško pronaći onu bez te stvarčice. Fotografije i videoklipovi koji se stvore postali su dio doživljaja i same zabave. Ako je nekad bilo važno biti viđen, sada je mladima važno da sami kreiraju sliku o sebi.
Osim toga, moderna tehnologija je postala sredstvo brze i efikasne komunikacije, otkrivanja novih stvari, istraživanja okoline i povezivanja s istomišljenicima iz raznih kutaka svijeta.
Iako i dalje ima rokera, sluša se hip-hop, rap i trap. Predvode ih glazbenici "otkačenih" imena kao što su Hiljson Mandela, Z++, Taylor Swift, Beyonce… Njihova glazba više se ne prodaje na nosačima zvuka poput ploča, CD-ova ili USB memorije i ne presnimava se, već se "streama". Gotovo do svega moguće je doći odmah, samo treba imati vezu s internetom.
Sami glazbenici i dalje odlaze na turneje i pune dvorane, ali umjesto velikih intervjua odgovaraju na komentare svojih pratitelja na društvenim mrežama.
Zanimljivo je kako se s vremena na vrijeme ponovno pojavi neki modni trend koji je davno bio popularan. Tako sada traperice visokog struka zamjenjuju one u kakvima smo gledali Britney prije 20 godina, a sve zahvaljujući trendseterima s društvenih mreža.
Međutim, promjene u načinu odijevanja i dominantnog glazbenog žanra logičan su slijed za generaciju koja samo, kao i njeni prethodnici, želi biti buntovna i drugačija te se izraziti na svoj način.
Trendovi – kako glazbeni tako i modni – redovito cirkuliraju, dok želja za dobrim provodom ostaje konstantna. Svim generacijama pivo je prvi izbor pića u izlascima. Unatoč brzoj smjeni trendova, uspjelo je ostati neizostavan dio veselih druženja. Heineken® Silver idealno je piće za osvježenje u raznim prilikama, poput partyja, zabava kod kuće ili na pikniku.
Proizveden je od odabranih prirodnih sastojaka i lagerira se na -1 Celzijev stupanj, što ga čini laganim i osvježavajućim za uživanje u svim prigodama. Lagani okus s manje gorčine, ali uz prepoznatljivu voćnu aromu, čini Heineken® Silver iznimno pristupačnim i privlačnim širokom krugu ljubitelja piva.
Može se pohvaliti bogatstvom okusa koji će zadovoljiti i najzahtjevnija nepca, a pritom sadrži 4 posto alkohola. Ovo lagano i osvježavajuće pivo doprinosi ugodnom doživljaju na svakoj zabavi i druženju s prijateljima i obitelji.
Heineken® Silver nije samo za trenutak već je i simbol slavlja i uživanja u životu. Bez obzira na promjene u trendovima, pivo će ostati neizostavan dio svakog druženja.
Sadržaj donose Index i Heineken u skladu s najvišim profesionalnim standardima.