Nova sezona hit-serije razočarala kritičare: Toliko loše da je izvantjelesno iskustvo

Foto: Press

IZAŠLE su prve recenzije za prve četiri epizode šeste i posljednje sezone Netflixove Krune, a sudeći prema reakcijama u Ujedinjenom Kraljevstvu, televizijski kritičari nisu oduševljeni.

Nekoliko velikih britanskih medija negativno je ocijenilo najnovije epizode serije, a neki kritičari protive se vizijama pokojne princeze koja se upušta u razgovore s kraljicom i princem Charlesom. Ove su scene privukle mnogo pozornosti, a spominje se da prikazuju Dianin "duh".

"Riječ duh nije od pomoći, nikad nisam pisao ništa iz nadnaravne perspektive, uopće ne. Bio je to više pokazatelj da je, kad je netko tek preminuo, još uvijek živ u umovima svih onih koji su mu bliski i koji ga vole. Više mi se činilo kao produžetak nje u stvarnom životu, a ne kao duh", rekao je za Deadline tvorac Krune Peter Morgan.

Nova sezona počinje s Dianom (Elizabeth Debicki) i princom Charlesom (Dominic West), koji svoje prvo ljeto provode odvojeno kao svježe razvedeni, a njihove sinove, princa Williama i princa Harryja glume Rufus Kampa i Fflyn Edwards. Prve četiri epizode prikazuju događaje koji su doveli do smrti Diane i Dodija Fayeda (Khalid Abdalla) te vrijeme neposredno nakon toga.

 

"Scenarij jedva teži zanatu, a kamoli umjetnosti"

Guardianova kritičarka Lucy Mangan dala je šestoj sezoni jednu zvjezdicu uz komentar: "Toliko je loše da je to izvantjelesno iskustvo."

"Kruna je od početka hodala po rubu između prestižne drame sposobne evocirati svijet emocionalne borbe u jednoj sceni ili rečenici i gluposti od sapunice. Počela se kolebati u trećoj sezoni, potpuno je izgubila ravnotežu tijekom sljedeće dvije i sada se strmoglavljuje u ponor unatoč jednolično briljantnim izvedbama cijele glumačke postave", ustvrdila je Mangan.

"Nakon njezine smrti duh Diane ukazuje se princu Charlesu, a potom i kraljici kao neka vrsta anđela osvjetljavajući im put i najbolji način da se brinu o raspoloženju ljudi, do čijih je srca uvijek imala izravnu telefonsku liniju. Dianin duh u potpunosti je u skladu s onim što je sada jednostavno glup, sporedan komad serije, sa scenarijem koji jedva teži zanatu, a kamoli umjetnosti", dodala je.

U recenziji s dvije zvjezdice Nick Hilton za The Independent piše: "Serija rutinski daje prednost ogovaranju u odnosu na emocionalni odjek: uključeni su vrlo špekulativni razgovori između Diane i Dodija koji pokreću zaplet, dok Charles princu priopćava vijest o Dianinoj smrti u sceni koju mi kao publika ne smijemo čuti. Ovakav tabloidni ton svrstava kraljicu u sporedni lik, dok princeza Margaret prolazi posve nezapaženo."

Dodao je da je Kruna "naučila svijet što znači biti Britanac u 20. stoljeću. Ali također joj je ponestalo puta – ponestalo joj je povijesti koju treba obnoviti – i, na svojim posljednjim stazama, ima manje nego ikad za reći o tome što sada znači biti Britanac".

"Teško je pobjeći od sumnje da scenarist zaista prezire ovu obitelj"

Anita Singh je u svojoj recenziji za The Telegraph dala seriji dvije zvjezdice. "Nešto je pošlo po zlu jer je serija kreativno atrofirala... Teško je pobjeći od sumnje da scenarist zaista prezire ovu obitelj. Šesta sezona je najbolja kad se odmakne od same kraljevske obitelji", piše Singh, koja scene u kojima se Diana pojavljuje "kao neka vrsta duha" naziva "činom očaja".

Caryn James je u svojoj recenziji za BBC seriji dala dvije zvjezdice ustvrdivši da najbolji trenuci u sezoni "potvrđuju ono što je uvijek bio najuspješniji element serije: zamišljene scene". Ali primjećuje da "postoji nespretnost kroz seriju, uključujući stalni oštar kontrast između Dianinih dana okupanih suncem i tamnog drveta i sjena unutar Buckinghamske palače".

"Morganovo elegantno pisanje i prodorna, špekulativna psihologija bili su iznimno intrigantni, užitak za gledanje tijekom godina. Ipak, prečesto smo u ovim predvidivim posljednjim sezonama mogli sami napisati priču", zaključila je James.

Radio Times daje šestoj sezoni tri zvjezdice i priznaje: "Zadatak koji su kreator Peter Morgan i njegov tim scenarista imali nezavidan je. Morali su prodati dubinu trenutka (Dijanine smrti) bez senzacionalizma i osjetljivo prikazati prolaz koji je za mnoge još uvijek sirov, sve ove godine kasnije. Srećom, većinom uspijevaju uspostaviti ravnotežu, ne malim dijelom zahvaljujući zadivljujućem radu Elizabeth Debicki."

"Način na koji se rješava sama Dianina smrt je učinkovit, dirljiv i nadasve promišljen – od ranog nagovještaja koji uspješno smanjuje strepnju i znači da ne ostavljate publiku da morbidno čeka trenutak za koji svi znaju da dolazi do jezivog trenutka neposredno nakon što je obitelj obaviještena, to je najbolja, najtaktičnija verzija ove sekvence kojoj smo se mogli nadati", zaključuje se.

Pročitajte više