Ljetos su preplavile Dalmaciju: Evo kako je zapravo raditi na jahtama slavnih

Foto: Dusko Jaramaz/Grgo Jelavic/PIXSELL

OVOG LJETA mnogi su slavni i bogati krstarili našom obalom na luksuznim jahtama vrijednima milijune dolara. No jeste li se ikad zapitali kako je raditi na tim jahtama i ispunjavati želje i prohtjeve bogataša na odmoru?

Ljudi koji su radili ili rade kao osoblje na superluksuznim jahtama, za Business Insider otkrili su kako izgleda njihov posao.

Jedan muškarac koji je radio kao kapetan plovidbe na 36 metara dugoj jahti, dao je naslutiti da su uvjeti rada veoma naporni. Raditi za milijardera je zahtjevno, opisao je. Posao počinje prije šest ujutro, a završava jako kasno.

Drugi muškarac koji je radio kao tehničar zadužen za elektroniku na jahti dugačkoj više od 60 metara, progovorio je o zahtjevima klijenata te dao naslutiti da mu je upravo to bio najgori dio posla. "Vrlo, vrlo dugi dani s jako malo odmora. Oni očekuju uslugu na najvišoj razini, a vi pritom morate ostati mirni unatoč silnom pritisku", opisao je.

Gosti i vlasnici brodova znaju biti jako neuredni i prljavi, a posada mora osigurati da jahta ne izgleda ni neuredno, ni prljavo. Jedan radnik na superluksuznoj jahti opisao je da se svakog dana mora dignuti prije svih kako bi uglancao brod s vanjske strane da bi bio spreman za taj dan plovidbe.

"Brod mora izgledati kao da ga nitko nije taknuo. Dakle, kiša ili rosa, vodene mrlje, prljavština od ptica ili ostaci morske soli moraju se neprestano čistiti, a da ne spominjemo da neprestano treba brisati i nehrđajući čelik i staklo jer se gosti stalno kreću po brodu. Posvuda ostavljaju mrlje i otiske prstiju. Kad sredim vanjski dio broda, onda moram čistiti nered koji ostavljaju sami gosti", ispričao je.

Nic, djevojka koja je radila kao domaćica na jednoj luksuznoj jahti, opisala je da je njeno radno vrijeme svakog dana bilo od 6 ujutro do 23 sata, uz sat vremena pauze. "Uvijek moraš misliti unaprijed, smišljati novo jelo ili izlete za goste. Moraš pronaći načine da im svaki dan učiniš posebnim", opisala je te dodala da često nema vremena sama nešto pojesti ili makar samo sjesti da se odmori.

"Čišćenje, čišćenje, čišćenje i mnogo, mnogo smješkanja. A u pozadini, gomila trčanja i guranja stvari u ladice dok ih kasnije ne uspiješ srediti", dodala je.

Michael, bivši kapetan, dodaje da gosti i vlasnici zapravo ne provode toliko vremena na brodu te kaže da osoblje često ima brod za sebe. "Ako imaš dobru ekipu oko sebe, može ti biti super, no ako imaš lošu radnu ekipu, vjerojatno ćeš biti jadan i bit će ti užasno", opisao je.

Mnogi od njih naglašavaju i da mnogo toga ovisi o karakteru vlasnika ili gosta na jahti. "Neki su me doživljavali kao člana obitelji, a neki kao slugu. To ovisi o njima", kaže Martin koji je radio kao kapetan 50-metarske jahte.

A članovi osoblja tvrde da ponekad upravo kapetani znaju biti veći problem od samih vlasnika jahte. "Kapetan ti je skoro šef kao i vlasnik jahte i oni ponekad znaju biti naporniji od vlasnika", tvrdi jedna žena koja je radila kao kuharica na brodu.

Ipak, kažu da mnogi bogataši nisu ništa drugačiji od svih ostalih ljudi na odmoru. "Oni su samo ljudi s više love na odmoru. Mnogi od njih su poput svih drugih ljudi koje sretnete na ulici", zaključili su.

Pročitajte više