Nakon neuspjeha ovog filma Hollywood bi se mogao suočiti s katastrofalnim ljetom

Foto: Press

GLEDATELJI obično u svibnju hrle u kina zbog početka sezone blockbustera, ali ove godine ona je užasno započela, što je znak da su industriji potrebne nove ideje ako se želi oporaviti, piše BBC.

Ljeto još nije ni počelo, a u filmskom svijetu šuška se da je već počela ljetna oluja. Ako ostanemo na metafori o vremenskim prilikama, grmljavina je počela tutnjati ranije u svibnju, kada publika nije baš pohrlila vidjeti Ryana Goslinga i Emily Blunt u The Fall Guy. Ali nebesa su se stvarno otvorila prošlog vikenda kada su Furiosa: A Mad Max Saga i The Garfield Movie postali ozbiljno komercijalno razočaranje tijekom američkog Dana sjećanja, zauzevši vrh kino blagajni, ali zaradivši samo 32 milijuna dolara odnosno 31.1 milijun dolara u četiri dana.

To je katastrofalno u usporedbi s prošlom godinom, kada je Mala sirena bila na vrhu istog vikenda sa zaradom od 118 milijuna dolara. Kako pišu američki mediji, slaba ukupna zarada u američkim kinima učinila je to najgorim vikendom na blagajnama na Dan sjećanja u gotovo 30 godina. Sveukupno, prodaja ulaznica u SAD-u i Kanadi pala je za 22% u odnosu na prethodnu godinu, prema Comscoreu.

 

Slaba ljetna ponuda

Tijekom sljedećih nekoliko mjeseci potencijalni blockbusteri u ponudi uključuju Bad Boys: Ride or Die, Inside Out 2, A Quiet Place: Day One i Twisters, no čini se da bi publika mogla radije čekati njihov dolazak na streaming-servise. Najveća zvijezda kojom se mogu pohvaliti je Will Smith, a on je trenutno najpoznatiji po tome što je ošamario Chrisa Rocka na dodjeli Oscara.

A Quiet Place: Day One treći je nastavak horor franšize i prvi koji nije režirao John Krasinski, što bi ga moglo učiniti manje bitnim od prethodnika u očima gledatelja. Film katastrofe Twisters povezan je na neki nedefiniran način s Twisterom, filmom koji je bio velik hit 1996., ali nije vapio za nastavkom.

Ryan Reynolds i Hugh Jackman mogli bi spasiti stvar s Deadpool & Wolverine u srpnju, ali i u Marvelovoj šarolikoj hrpi nastavaka i prequela nedostaje film koji bismo mogli nazvati nezaobilaznim. Ono što nedostaje je film koji će privući naslovnice, što je dijelom rezultat štrajkova holivudskih glumaca i scenarista. Pixarov Elio i osmi Mission: Impossible morali su pauzirati produkcije pa su oba filma pomaknuta s ove godine na sljedeću.

Streaming-servisi pružaju ono što je nekad bilo moguće samo u kinu

No nisu samo štrajkovi krivi za loše ljeto. Krivi su i streaming-servisi, koji su privukli i filmske stvaratelje i gledatelje koji su se prije držali velikog ekrana. Serije s likovima iz Ratova zvijezda, Gospodara prstenova i Marvelovog kinematografskog svemira pružile su vrstu zabave koja je nekoć bila rezervirana za kino, kao što su to učinili Red Notice, The Gray Man, Heart Of Stone i razni drugi akcijski filmovi s Dwayneom Johnsonom, Gal Gadot i Ryanovima u glavnim ulogama.

Nakon pandemije potrebno je nešto posebno da se publika vrati u njihov lokalni multipleks, a Furiosa (Mad Max bez Mad Maxa) i The Fall Guy (spin-off poluzaboravljene TV serije iz 1980-ih) nisu se činili dovoljno posebnima. 

 

U međuvremenu, većina najvećih holivudskih blockbuster franšiza je završila. Odavno nije bilo novog filma o Ratovima zvijezda, a posljednja verzija DC-jevih superheroja objesila je svoje plašteve dok čekamo početak još jednog ponovnog pokretanja svemira.

Marvel Cinematic Universe službeno je u tijeku, ali neuspjeh The Marvelsa u studenom čini se kao kraj jedne ere. Serijal Fantastic Beasts je "parkiran", tvrdi redatelj tih filmova David Yates. Nema ni naznaka nastavka filma Spider-Man: No Way Home, koji je izašao u prosincu 2021., a još uvijek čekamo da čujemo tko će biti novi James Bond iako je No Time To Die izašao u rujnu 2021. Ono što nam trenutno preostaje su Godzilla, King Kong i Planet Of The Apes, ali može li itko imenovati glavne ljudske likove u tim franšizama?   

Biblijski potop

U ovom trenutku holivudski pad manje izgleda kao vlažno ljeto, a više kao biblijski potop. Studiji su bili fiksirani na pregršt visokoprofilnih intelektualnih vlasništva u posljednjih 20 godina. Kada im ona postanu slaba, što mogu učiniti?

Razmjeri krize prikriveni su svjetskim uspjehom Barbie i Oppenheimera prošlog ljeta. No čak je i u to vrijeme bilo očito da je Barbenheimerov fenomen bio prolazno, a ne dugoročno rješenje za probleme industrije. Ovdje su, na kraju krajeva, bila dva rizična projekta osebujnih autora, koji su dobili izvanredan publicitet zahvaljujući memu koji je potaknuo gledatelje da pogledaju oba, jedan za drugim. Fenomen je bio zabavan dok je trajao, ali ako je bio potreban splet tako neponovljivih okolnosti da napuni kina, to se ne može shvatiti kao pozitivan znak.

To ne znači da blockbusteri neće izlaziti – tu i tamo. Voditelji Marvela i DC-ja nadat će se da Captain America: Brave New World i Superman: Legacy mogu pobijediti umor od superjunaka kada budu objavljeni sljedeće godine. Ali nema više naznaka da itko u Hollywoodu zna kako redovito puštati hit-filmove u kina. Klima se promijenila. Kako bi likovi u Twisterima mogli reći, Hollywood je posijao vjetar, a sada žanje vihor. Ako se sezonu ljetnih blockbustera ikad želi oporaviti, bit će potrebno malo razmišljanja.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.