"Muž kad me znao namasirati, nije to to": Top reklame s Top Shopa

Screenshot: YouTube

Mnogi TV gledatelji odahnuli su nakon što je propala najpoznatija marketinška napast na televiziji - naravno, riječ je o Top Shopu.

Ipak, neki su osjetili i apsurdni napad nostalgije dok se prisjećaju ludih reklama koje su više podsjećale na emisije. Top Shop je u Hrvatsku došao devedesetih, a vrlo brzo je postao sinonim za izgubljenih deset minuta dok čekate nastavak Big Brothera, Domino Daya ili nekog drugog kulturnog sadržaja na komercijalnoj televiziji.

Za one mlađe, Top Shop je bio preteča Wisha i AliExpressa - čudesno mjesto na kojem su se mogle kupiti svakojake gluposti, često s upitnom razinom upotrebljivosti i na granici lažnog oglašavanja. Na vrhuncu topšopiranja u Hrvatskoj, legendarna ekipa Gitak TV-a napravila je skeč u kojem prodaju stalak za lakat. To je možda i najbolji kratki uvod u ono što se nudilo na ekranu.

Iste stvari koje su se prodavale tamo još uvijek se mogu naći u bespućima interneta. Nažalost, jednostavno nije to to bez loše sinkroniziranog voditelja koji govori “ali to nije sve, ako nazovete odmah” i otimanja telefona starijim ukućanima koji su taman krenuli naručiti revolucionarni set posuđa u pola cijene. Zbog toga izdvajamo neke od ponuda koje još uvijek čujemo u snovima.

Kosmodisk

Jedan od prvih i najdugovječnijih proizvoda Top Shopa pretvarao je debele ljude u atletičare, starijima davao mladost i ravnao kralježnicu bolje od pokojnog doktora Ante Pavlovića. Oni koji do jučer nisu mogli hodati zbog bolova u leđima, odjednom bi potrčali kao da opet imaju 15 godina - pretpostavljamo da ga nose svi oni penzioneri koji u niskom startu čekaju praznu blagajnu ili mjesto u autobusu.

Reklama je bilo milijun, ali ova koja se prikazivala u Srbiji je posebno dobra. Jednoj ženi iz spota Kosmodisk je omogućio i da ponovo pije rakiju, ali ona se nažalost nije dobivala gratis.

 

Space Bag

Space Bag je, pa… Obična vakuumska vreća za odjeću. Ali to nije sve! U ovom arhivskom videu može se vidjeti agresivni stil reklamiranja, koji je početkom dvijetisućitih dosegao svoj vrhunac. Slike se izmjenjuju brzo, voditelj baca ponude još brže - nije teško shvatiti koliko je lako bilo hipnotizirati penzionere.

Inače, cijeli set vrećica je 2004. koštao čitavih 300 kuna (odnosno, samo 299), a kao vrijednost seta bez “popusta” navedeno je 1000 kuna. Danas, uz svu inflaciju u proteklih 20 godina, gotovo isti set vrećica može se pronaći za petnaestak eura. Šteta, propustili smo jedinstvenu priliku.

U ovom nostalgičnom videu može se vidjeti i konkurentska firma, Tele Shop - ali za nju nitko već odavno nije čuo. Očito su prejeftino prodavali čudotvorne proizvode.

Masažer

Jedna žena kaže “muž kad me znao namasirati, nije to to, nije to to, al ovo je sto puta bolje”, a druga nastavlja sa “sad sam poletna, nakon dva mjeseca korištenja Relax Tonea sam poletna”. Ova sekvenca neko vrijeme bila je vrlo popularna na hrvatskom internetu, odnosno viralna prije nego što je taj izraz postojao.

Radilo se o Top Shop reklami za masažer, jedan od valjda milijun koji su se tamo reklamirali. Masažer nismo zapamtili, ali reklamu jesmo. I to je nešto.

Dormeo

Madraci, nadmadraci, jastuci… Dormeo je bio jedan od uspješnijih brendova Top Shop grupacije, a reklame su ostale dobro zapamćene jer su u njima bile angažirane i poznatije face, kao što su Jole i Mejaši. Tako su nastale i cijele prerade njihovih hitova, ali u Dormeo spavaćem tonu. Reklame su bile pogođene, ali ipak ne dovoljno da spase posrnulu tvrtku.

Pest Reject

Invazija kukaca, animacije, žohari koji padaju mrtvi… Ova reklama imala je sve. Uređaj je navodno pomoću elektromagnetskih impulsa, ultrazvučnih valova i crne magije tjerao iz kuće cijelo životinjsko carstvo, od muha do štakora. 

I štakori i muhe ostali su gdje su bili jer je nekoliko istraživanja vrlo brzo pokazalo da je proizvod samo marketinška prevara. Ipak, nakon petstotog vrćenja promo spota u istom danu mnogi nisu željeli vjerovati u to, pa su tako zabilježene i nestašice ove nevjerojatne sprave.

Super Sjecko plus

Ova naprava nastala je kad je netko odlučio da je glupo imati jedan ili dva noža za sve. Umjesto toga je bolje kupiti komplet od deset različitih stvari samo za rezati povrće, i onda još kutiju u kojoj ćete to narezano povrće držati.

Na izlaganju proizvoda očito nitko nije bio dovoljno trijezan da pita “pobogu, zašto”. Tako se Super Sjecko našao u spotu, koji se prikazivao sve dok nismo poželjeli nasjeckati TV prijemnik da ga više ne gledamo. Noževi se još uvijek prodaju u svakom većem dućanu, što dovodi do zaključka da Sjecko ipak nije bio toliko revolucionaran.

***

Bilo je tu još svega, magičnih krpa, usisavača, sokovnika… Uglavnom svega po što je bilo pametnije i jeftinije otići u prvi dućan. 

Top Shop je zapravo obilježio jednu eru - pojavio se devedesetih u zemljama (jugo)istočne Europe. Na još uvijek nerazvijenim tržištima, friško izašlim iz socijalizma, uspješno je ciljao naivne penzionere i kućanice - i okrenuo dobru lovu na njima.

No, nestao je slično kao što se i pojavio: tržišta su se razvijala, a ciljani kupci postali manje naivni, pa je format jednostavno pregazilo vrijeme. Teško da će ikome nedostajati.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.