Postoji li uopće šansa da osvojite nešto na giveawayima influencera na Instagramu?

Foto: Shutterstock

AKO KORISTITE bilo koju društvenu mrežu, mogli ste se susresti s brojnim nagradnim igrama. Ako ste Hrvat ili Hrvatica s profilom na Instagramu, ovih ste dana vjerojatno na Storyjima vidjeli gomilu shareova giveawaya jednog hrvatskog influencera. Tisuće ljudi odlučile su okušati sreću.

"Lajkaj, podijeli, označi", najčešći su uvjeti koje influenceri, tvrtke i brendovi postavljaju za sudjelovanje u darivanju kako bi nekog, po pravilu nasumičnog, korisnika obradovali. Mi smo odlučili malo dublje istražiti što se krije iza takvih darivanja i provjeriti ono vama najvažnije - je li ikad itko zapravo dobio na takvim giveawayima?

Marketing na obostranu korist

Izraz obostrano možda nije točan u svim slučajevima, ali sudjelovanje u nagradnim igrama ljudi često vide kao priliku za na lak način osvojiti nešto što si ne mogu priuštiti, bilo da se radi o dizajnerskoj torbici ili putovanju.

S druge strane, darivanja omogućuju tvrtkama i brendovima da povećaju vidljivost i steknu nove pratitelje i potencijalne kupce. Ako nagradna igra traži da označite tri prijatelja u komentarima, a 10.000 ljudi to i učini, to je 30.000 novih ljudi koji će pogledati stranicu. Možda je neće svi zapratiti, ali dio njih hoće.

Lažne nagradne igre

Međutim, treba biti i oprezan. Ako nešto zvuči predobro da bi bilo istinito, vjerojatno i jest. Društvene mreže preplavljene su lažnim nagradnim igrama. Recimo, ako profil, s imenom tvrtke vrijedne 10 milijardi dolara ima samo 29 pratitelja na Instagramu, to nije dobar znak.

Lažne stranice često koriste metodu slanja izravnih poruka korisnicima koji se prijave za sudjelovanje u njihovim navodnim nagradnim igrama. Poruka često sadrži poveznicu na koju morate kliknuti kako biste mogli preuzeti svoju nagradu. Za prevaru koriste e-poštu koja se čini ispravna.

Stvaraju povjerenje zbog darivanja pa ljudi često kliknu na poveznicu lažne web stranice, gdje ni ne znajući podijele privatne podatke ili otvore privitak na svom uređaju. Klikom na poveznice mogu se pokupiti virusi ili još gore, softver može dobiti pristup svim vašim podacima, uključujući bankovne račune. 

Nisu sve lažne

No, nisu sve lažne. I da, postoje ljudi koji stvarno pobijede na nagradnim igrama. Jedno od najpopularnijih darivanja na internetu su darivanja Kardashianki koje nagrađuju obožavatelje Louis Vuitton torbama putem stranice pod nazivom Curated Businesses. Jedina svrha web stranice napravljene samo za nagradnu igru je objavljivanje pobjednika. Vidi se ime osobe koja je pobijedila, kao i nagradna igra u kojoj je sudjelovala. 

Mnogi brendovi pri završetku nagradne igre objave imena pobjednika, a neki čak prilože i screenshot rezultata i programa koji su koristili kako bi nasumično izabrali sretne dobitnike. Stoga nije loša ideja neko vrijeme pratiti stranicu brenda ili tvrtke kako biste se uvjerili u valjanost njihovih metoda.

Međutim, kolike su šanse da prosječan korisnik društvenih mreža bude nasumično izabran od stotina ili čak tisuća sudionika i dobije nagradu? Istražili smo komentare ljudi na raznim društvenim forumima o ovoj temi, a u nastavku možete pročitati neka od iskustava.

Ljudi podijeljeni, neki su osvojili skupe stvari, a neki baš ništa

"Moja mama godinama sudjeluje u nagradnim igrama. Dosad je osvojila PlayStation, poklon bon od 500 dolara jednog luksuznog butika u Parizu, kuhinjske uređaje i ostale manje vrijedne stvari", "Ja nisam nikad ništa osvojio", "Ponekad nešto osvojim na Redditu i jednom sam osvojio majicu. Doduše, često igram", neki su od komentara na Redditu.

Jedan je korisnik čak napravio spisak stvari koje je osvojio na nagradnim igrama. Popis uključuje brojne neke skupocjene poklone poput bicikla i projektora, a naveo je kako smatra da "često pobjeđuje zato što često i sudjeluje".

Na forumu Quora također se raspravljalo ovoj temi. Jedan je korisnik ispričao kako je radio u tvrtki koja je često organizirala darivanja, a pokloni su bili laptopi, mobiteli tableti i sl. On je, tvrdi, bio odgovoran za izbor i obavještavanje pobjednika.

"Svi su uvijek dobili svoje nagrade. Obično su to bili veliki nagradni paketi uređaja koji bili dio kampanje i tražili smo od pobjednika da nam pošalju svoje fotografije kako bismo ih objavili na društvenim mrežama", naveo je.

Druga je osoba napisala kako je njezin ured prepun knjiga, torbi, šalica i narukvica koje se koriste za darivanja klijenata jednom mjesečno. "Godinama provodimo nagradne igre za naše klijente. Cijene su se zadnjih godina kretale između 10 i 400 dolara po komadu", napisao je.

Pet trikova za nagradne igre stručnjaka za digitalni marketing

Stručnjak za digitalni marketing Agnes Mazur za Vox je otkrio svoje trikove zbog kojih često osvaja besplatne stvari na nagradnim igrama. "Netko bi rekao da imam sreće. Uspio sam dobiti ulaznice za festivale, predstave i večere. Čak sam u životu osvojio ne jedan nego dva bicikla", kazao je.

Objasnio je da sreća nema nikakve veze s njegovim nagradama, nego iskustvo u radu s tvrtkama koje provode darivanja kako bi povećali broj lajkova i komentara pratitelja na društvenim mrežama. I to mu je, tvrdi, pomoglo shvatiti kako funkcioniraju nagradne igre. U nastavku prenosimo njegovih pet trikova za sudjelovanje.

1. Razmišljajte poput kreatora nagrade igre

"Recimo da morate promovirati neki brend i dobili se hrpu stvari poput ulaznica za koncert ili odjeću brenda - za pokloniti. Vaš je cilj iskoristiti nagradnu igru kako biste brend predstavili što većem broju ljudi, generirajući najveći broj sudionika", objasnio je Mazur.

Dodao je da to nije lak posao za brendove koji su tek počeli s promocijom na društvenim mrežama jer bi početni broj sudionika u nagradnoj igri mogao biti poprilično nizak. "To je veliki problem za njih, ali i prilika za fanove, jer to znači da imaju prilično dobre šanse za osvajanje nagrade", otkrio je.

2. Postavite napredno pretraživanje koje će vam pokazivati stvari koje vas zanimaju

"Vaš prvi korak je identificirati tvrtke, lokacije ili turističke zajednice koje trebate pratiti. U idealnom slučaju, to će biti u vašem lokalnom području, jer tko želi osvojiti nagradu koju ne može pokupiti?" objasnio je.

Naglasio je i kako na se Twitteru mogu pronaći popisi tvrtki ili popularnih profila koji se mogu pratiti aplikacija kao što su TweetDeck ili Hootsuite. "Koristeći TweetDeck ili napredno pretraživanje Twittera, možete pronaći lokalne tweetove", naveo je.

3. Iskoristite ključne riječi 

Ako često sudjelujete u nagradnim igrama, vjerojatno dobivate previše obavijesti na platformama. "Kako biste to izbjegli, možete postaviti latenciju za ključne riječi koja će vam pomoći u filtriranju tweetova i e-pošte. Prilikom pretraživanja na TweetDecku ja općenito koristim izraze kao što su 'darivanje' ili 'osvojite ulaznice'", otkrio je.

4. Otvorite posebne račune koji će vam služiti samo za nagradne igre

Njegov je prijedlog i otvaranje posebnih računa koje ćete koristiti samo za nagradne igre. Također predlaže tehnologiju filtriranja, kao što su Googleova kartica za promocije ili TweetDeckovi filtri, kako biste filtrirali sadržaj vezan uz nagradnu igru sa svog primarnog računa.

Ipak, dodao je kako je u nekim slučajevima bolje koristiti "prave" račune. "Organizatori nagradnih igara će vjerojatnije odabrati pobjednike koji su aktivniji na društvenim mrežama i imaju velik broj pratitelja", naveo je.

5. Budite tip ljudi kakvi najčešće budu odabrani

Iako neki brendovi nasumično biraju pobjednike nagradnih igara, često se dogodi da se unaprijed zna tko će osvojiti nagradu. Mazur objašnjava da kreatori darivanja žele da pobijedi osoba ima velik broj pratitelja i koja će nastaviti promovirati brend.

"Ovo je jedan od razloga zašto vam korištenje vaših pravih profila može stvoriti bolje šanse za pobjedu. I za kraj, ako izgleda kao da vam je stalo da osvojite nagradu, postoje veće šanse da će vas kreatori primijetiti i dati vam šansu", zaključio je stručnjak za digitalni marketing.

Pročitajte više