KADA bismo pitali zaposlenike što im je najvažnije kod poslovne odjeće, većina njih bi se vjerojatno odlučila za udobnost i praktičnost. No zaposlenici sve češće žele i da njihova poslovna odjeća bude u korak s vremenom kako bi se u njoj osjećali samouvjereno i dobro. U nekim profesijama poput policijske ili vojne i nije tako lako mijenjati uniforme i prilagođavati ih trendovima, no u nekim firmama je to ipak puno lakše izvesti, a mnogi se poslodavci i odlučuju na taj korak kako bi se njihovi zaposlenici osjećali što bolje u svojoj poslovnoj odjeći.
Promišljajući o poslovnoj odjeći svaki dizajner pazi na nekoliko stvari. Prvenstveno govorimo o odabiru materijala koji ovisi o tipu zaposlenja. Za većinu poslova uglavnom je bolje odabrati materijale u kojima koža može disati, a zaposlenici osjećati ugodno. Tu su preporuke stručnjaka uglavnom jasne; puno je bolje odabrati pamuk ili kombinirane materijale s visokim udjelom pamuka. Razlog je jednostavan - pamuk je udoban, izdržljiv i lako se održava. Ako se radi o kombiniranim materijalima, tu je prednost i što se uniforma manje gužva, a mrlje se lakše skidaju.
Odabir boje uniforme važniji je nego se na prvu čini. Važno je zadržati boje s kojima korisnici već povezuju brend ili tvrtku, ali se dizajner tu može pozabaviti i kombinacijama boja od kojih svaka predstavlja nešto drugo. Studije su pokazale da ljudi crvenu i žutu boju povezuju s aktivnošću, optimizmom i pristupačnošću, što je idealno za poslove koji uključuju direktan rad s ljudima. Crna je boja moći u poslovnom svijetu, dok se pokazalo da plavu korisnici povezuju s povjerenjem i otvorenošću.
Pri odabiru boja, bitno je pripaziti i na to da su boje složene tako da pristaju svima jer je važno i da se radnici u uniformama osjećaju samopouzdano i dobro.
Ključ dobre poslovne odjeće leži u tome da zaposlenici izraze kakva bi im odjeća najviše odgovarala jer ipak će je oni nositi svaki radni dan i znaju što im je najvažnije po tom pitanju. Time su se vodili i iz tvrtke A1 Hrvatska kada su objavili nagradni natječaj Ti kreiraš za dizajn nove, praktične i moderne uniforme koju će nositi zaposlenici u prodajnim centrima diljem Hrvatske.
Čak 47 rješenja koja potpisuju 32 dizajnera ili dizajnerska tima prijavljeno je na natječaj, a stručni žiri, koji je uključivao i zaposlenike, odabrao je tri finalista. Nives Dravinec, Robert Sever i Sara Lončarić svojim prijedlozima osvojili su stručni žiri koji će uskoro odabrati i pobjednika.
Robert Sever ime je koje je poznato hrvatskoj javnosti otprije, s obzirom na to da je jedan od najznačajnijih modnih dizajnera u Hrvatskoj, a ove jeseni slavi 20 godina na modnoj sceni. Iako je već afirmiran, voli nove poslovne izazove i ističe kako uvijek nastoji na stvari gledati kao da se s njima hvata u koštac prvi put.
"Privukla me sama ideja i uniforma, kao takva. Kada imate u jednadžbi elemente koji su zadani, onda ostane malo mjesta za dizajnerske intervencije - i upravo je u tome bio najveći izazov - kako dodati dizajn, a da nije nametnut ili prenaglašen", dodaje Robert.
Najveći izazov ovoga natječaja bio je u tome što je potrebno osmisliti odjeću koju će nositi ljudi različitih proporcija i građa, a pritom se u njoj trebaju osjećati i izgledati dobro, ali i reprezentativno. Robert je poznat po korištenju raskošnih boja i materijala, a dizajniranje uniforme je specifično i ima svoje zakonitosti pa svaki dizajner treba paziti na to i dodati nešto svoje.
"Vrlo je važno znati odvojiti vlastiti dizajnerski ukus od onoga što je potreba ovakvog projekta. Gledam na to kao na kuhanje u kojem postoje zadani sastojci, a ja svojim dizajnerskim potpisom donosim začin koji će stvar dignuti na novu razinu", smatra Robert.
Za ovaj natječaj Robert je osmislio modularno rješenje, što znači da se odjeća dodavanjem ili oduzimanjem nekog elementa može transformirati u nešto drugo.
"Odjeća uvijek mora biti funkcionalna i praktična, posebno kada ona ima svoju funkciju u cijelom radnom danu. Radi se o klasičnim elementima kao što su košulja i hlače, koje su same po sebi praktične jer imaju regulatore dužine za rukave, i tako funkcioniraju na različitim temperaturama. U ženskom outfitu je dodan i blejzer koji se može nositi na košulju ili zasebno. Dizajniran je tako da je ženstvenog oblika i laska ženskim proporcijama", ističe Robert.
Svojim dizajnom postigao je funkcionalnost u svim godišnjim dobima a da se osobe koje nose odjeću pritom osjećaju nesputano i slobodno.
Ovaj natječaj osmišljen je tako da dizajner surađuje s industrijom jer je domaća tvrtka Naftalina zadužena za cijeli proces izrade; od prototipa, koji se upravo rade, pa sve do pobjedničkog produkta. O sva tri finalista i njihovim prototipovima Nikolina Vratić, prodajna savjetnica u A1 Hrvatska i članica stručnog žirija za odabir najboljeg dizajna, ima samo riječi hvale:
"Nakon što sam vidjela sva tri prototipa, ali i isprobala ih, mogu samo reći - wow! Bit će mi teško odlučiti se za jedan od njih. Jako mi se svidjela modularnost koju je osmislio Robert, a moram priznati i da su mi dvoslojni rukavi kao dio Sarine vizije baš super. Rješenje za kemijsku olovku u džepiću u rukavu je doista nesvakidašnje, a vrlo praktično. Iskreno, jako se radujem trenutku kada ću ponosno moći uskočiti u svoju novu uniformu i nastaviti pružati što ugodnije iskustvo svim našim korisnicima/ama", podijelila je s nama Nikolina.
Uključivanje domaće industrije u ovaj natječaj dio je održivog programa Čini pravu stvar koji A1 Hrvatska provodi nastojeći potaknuti društveno odgovorno poslovanje i uključivanje malih obrta, tvrtki i poduzetnika u rad. Ekološki prihvatljivijim, održivijim i učinkovitijim načinima poslovnog djelovanja pomaže se zajednici i samim zaposlenicima što se u Hrvatskoj sve više počinje prepoznavati.
Tekstilna industrija Hrvatske već dugo treba ovakve poslovne prilike, a ova suradnja važna je i za dizajnere, što je ponosno istaknuo Robert Sever: "Suradnja na ovom projektu je kruna stvaranja RS tima".
Sadržaj donosi Index u suradnji s A1 Hrvatska te u skladu s najvišim profesionalnim standardima.