SAAB na salonu automobila u New Yorku premijerno predstavlja svoj prvi terenski model, kojim će pokušati zadržati status europske premium marke s najvećim rastom popularnosti.
Iako SUV, 9-7X je ostao tipičan Saab. Prepoznatljive linije vanjštine nastavljaju se i u putničkom prostoru. Primjera radi, kontakt-brava se i dalje nalazi između prednjih sjedala čime je spriječena mogućnost ozljede vozačevih koljena u prometnoj nezgodi. Na tradicionalnom mjestu su držači čaša, dok su ventilacijski otvori zadržali prepoznatljiv izgled.
Prednjim krajem dominira tradicionalna maska hladnjaka koja je vrlo dopadljivo ukomponirana u rubusnu, ali aerodinamičnu liniju vozila. Sportskoj nastrojenosti doprinose kotači promjera čak 18 cola čime je dobiven sklad linija i privid kompaktnosti vozila. Ipak, kako se ide prema stražnjem kraju stječe se dojam da su dizajneri gubili inspiraciju, pa upravo stražnji kraj djeluje pomalo konfekcijski. Klasičan oblik svjetala u "Lexus" stilu trebao bi biti dovoljan za američki, ali ne i za istančani europski ukus.
Moćni motori
Kako je model namijenjen isključivo američkom tržištu izbor pogonskih agregata je pao na velike i snažne benzinske agregate, dok ponuda dizelaša nije niti razmatrana. U ponudi će biti dva aluminijska motora. Redni šestcilindarski motor iz obujma od 4.2 litre razvija 205/279 kW/KS i 372 Nm (pri 3.600 o/min) što je i više nego dovoljno za ulazni model. Ubrzanje do 100 km/h traje solidnih 8.9 sekundi. Ipak, najviše simpatija će pridobiti jača izvedba pokretana modificiranim GM-ovim 5.3 V8 agregatom od 224/305 kW/KS i 447 Nm (pri 4.000 o/min). Snažnijoj izvedbi do stotke treba 7.8 sekundi.
U skladu s namjenom 9-7X posjeduje pogon na sve kotače, što omogućava izvrstan kontakt s podlogom. Ovjes je kombinacija klasične sprijeda i moderne (zračni) koncepcije straga, a tvrdoćom odgovara sportski nastrojenim vozačima. Naime, voznim svojstvima model bi trebao ugroziti čak i BMW X5, koji je trenutno neprikosnoven na asfaltnoj podlozi.
I za kraj spomenimo dimenzije. Saab 9-7X je dugačak 4.912 mm, što u kombinaciji s 2.870 mm međuosovinskog razmaka garantira prvoklasni komfor. Recimo još da prtljažni prostor ima zapreminu od čak 1.161 l, dok preklapanjem stražnje klupe (djeljiva 60:40) raste na 2.268 l.
Saab 9-7X je vozilo u potpunosti podređeno američkom ukusu, koje će zasigurno u Americi polučiti veliki uspjeh. Pitanje je, međutim, hoće li isti model barem približno uspjeti i u Europi, gdje se traže neke sasvim druge vrijednosti. Naravno, ukoliko se uopće pojavi ovdje.
Miljenko Nikolić