Sam u kući odmah je postao klasik kada je objavljen 1990. godine, ali omiljena božićna komedija zamalo uopće nije snimljena.
Blagdanski film koji govori o dječaku kojeg obitelj greškom ostavi samog u svojoj kući tijekom praznika bio je zamisao redatelja Johna Hughesa, čiji su filmovi usmjereni na tinejdžere uspostavili novi način pripovijedanja u 80-ima. Hughes je napisao scenarij kako bi vidio može li za djecu stvoriti film kakav je uspješno radio za nešto stariju publiku.
Hughes je svoj scenarij odnio Warner Brosu koji mu je rekao da bi ga mogao napraviti za 10 milijuna dolara, očekujući, u najboljem slučaju, srednje uspješan film. Kada se ispostavilo da će film, koji je u to vrijeme bio u pretprodukciji, koštati najmanje 14.7 milijuna dolara, Warner Bros. je otkazao projekt.
Glumačkoj ekipi je istog jutra rečeno da se snimanje prekida, da su njihovi poslovi gotovi i da je 20th Century Fox preuzeo film i stvari se kreću prema planu. Neki od ljudi uključenih u produkciju prisjetili su se da je dan nakon najave ekipa došla na posao i na svakom stolcu zatekla majice 20th Century Foxa.
Producenti i drugi uključeni u produkciju ispričali su u Netflixovom dokumentarcu o snimanju filma da je scenarij "potajno dostavljen" direktorima Foxa, koji zakonski nisu trebali vidjeti ništa u vezi s filmom. Dokumentarac The Movies That Made Us: Home Alone uključuje i uvid tadašnjeg neiskusnog redatelja Chrisa Columbusa, koji je opisao početničku ekipu filmaša opterećenih obavljanjem posla.
Zaradio je preko 285 milijuna dolara u američkim kinima
Sam u kući sniman je u predgrađu Chicaga, gdje je Hughes volio raditi svoje filmove izvan holivudskog studijskog sustava. Tim je postavio matičnu bazu u srednjoj školi New Trier u Winnetki, gdje je na kraju izgrađen set koji je postao kultni interijer McCallisterove idilične kuće.
Također su radili danonoćno kako bi pronašli ono što će postati kultna kuća od cigle koja će predstavljati specifičnu vrstu američkog života više srednje klase u sljedećem desetljeću. Kuća je, prema redatelju, trebala biti "topla i primamljiva" kako bi se učinkovito stvorio pravi blagdanski duh za film.
Film je izašao neposredno prije Dana zahvalnosti 1990. i bio je u konkurenciji s Rockyjem V na blagajnama. Nije dobio pozitivne kritike Georgea Siskela i Rogera Eberta, vodećih filmskih kritičara tog vremena. Prema izračunima studija, da je film zaradio 8 milijuna dolara u premijernom vikendu, bio bi uspješan.
Film je zaradio 17 milijuna dolara tijekom prvog vikenda i ostao je broj jedan na kinoblagajnama 12 tjedana nakon toga - sve do blagdanske sezone. Njegova zarada u domaćim kinima porasla je na 285 milijuna dolara, cifra koju su u to vrijeme vidjela još samo dva filma u povijesti - E.T. i Star Wars, pokrenuvši uspješnu franšizu filmova.