Tko je čovjek koji stoji iza Mudrolija s Twittera?

Foto (uz dopuštenje autora): Luka Đuđa Vladisavljević/Ivana Stevanović

POČELO je 2013. kao zabava nekolicine prijatelja, a s vremenom se pretvorilo u jednu od najpopularnijih stranica na Balkanu.

Mudrolije s Twittera projekt je koji je nadrastao sva očekivanja, a ova riznica duhovitih, zabavnih, bizarnih i glupih objava s društvenih mreža, postala je mjesto zabave za milijune pratitelja koji dolaze sa svih prostora bivše Jugoslavije.

Razgovarali smo s jednim od tvoraca, Dinom Tutundžićem, koji je za Index ispričao sve o počecima, razvoju, ali i o budućnosti ove popularne stranice.

Krenimo s očekivanim i najjednostavnijim pitanjem - kako je sve počelo?

Kao i sve velike priče, počelo je iz garaže. Šalu na stranu, sasvim slučajno, iz spontanog razgovora s prijateljicom i željom da ljudi s ostalih društvenih mreža vide humor, dovitljivost i pronicljivost tviteraša.

Da pokažemo da i "običan" čovjek ima nešto zanimljivo reći i da se svi mi možemo pronaći u tuđim riječima i mislima, mnogo više nego što bismo sami očekivali.

Koja su bila tvoja očekivanja kada ste sve to započeli?

Očekivanja nisu bila ni približna onome što se dogodilo. Mudrolije su preko noći postale popularne i bilo je trenutaka kada se nismo baš znali snaći, kako se postaviti i što raditi u određenim situacijama.

Imali smo dnevno po 5000 novih lajkova ili pak pratitelja, što se jako rijetko događalo kod nas. Nisam ni slutio da će od hobija postati posao. Sigurno ne u ovom obimu.

Kakva je situacija danas? Koliko imate pratitelja i kako se sve mijenjalo od 2013. do danas?

Danas je sve to na mnogo višem nivou. Danas je to full time posao, ne samo za mene već i za cijeli tim ljudi i ponosan sam zbog toga. Sveukupno, Mudrolije imaju nešto blizu dva milijuna pratitelja na svim društvenim mrežama. Navest ću samo Instagram profil s preko 850.000 i Facebook stranicu sa 630.000 pratitelja.

Također, iz svega toga izrodile su se neke nove ideje kao i poslovi pa moj tim na čelu s mojom malenkošću vodi stranice i profile gdje sveukupno imamo više milijuna pratitelja.

U kojem su trenutku Mudrolije nadrasle vaša očekivanja i što je presudilo da se iz male stranice pretvorite u jednu od 100 najčitanijih u Srbiji?

Nisam siguran, možda kad su nam masovno tviteraši slali prijedloge njihovih tvitova koje bi trebalo objaviti, među njima i neki tada ultrapopularni tviteraši, blogeri itd. Ili kada smo dobili ponudu za prvi posao.

U svakom slučaju, sve to se dogodilo možda par mjeseci nakon osnivanja stranice. Presudilo je upravo to, kao što gore rekoh, stotine nas, tisuće ljudi se pronalazi u riječima drugih pojedinaca, na neki čudan način osjeti se neka povezanost, dijelimo iste strahove, istu ljubav prema nekome ili nečemu i svima nam se događaju iste anegdote, neovisno od mjesta gdje živimo, volimo isto ovdje u Beogradu, kao i u Sarajevu, Podgorici ili Zagrebu. Smijemo se istim forama širom Balkana i sve to zajedno čini jednu cjelinu koja se zove Mudrolije.  

I taman posla među 100, često smo bili prvi na Balkanu po broju lajkova i engagementa na stranici, tako su barem govorile službene statistike. Sve ovo i jest primarni razlog popularnosti Mudrolija, na kraju krajeva jedan mudar čovjek jednom je rekao: "Humor će spasiti svijet."

Je li taj rast popularnosti promijenio bilo što u vašem pristupu?

U suštini nije, sve manje-više radimo kao i prije, samo što smo neke stvari automatizirali da bi stvari tekle jednostavnije. I više nisam sam kada je odabir tvitova u pitanju, imam prije svega prijatelje koji to sjajno rade već duže vrijeme.

Što danas ne biste objavili, a nekada jeste?

Danas izbjegavamo prevulgarne tvitove, tvitove gdje je crni humor prenaglašen, kao i tvitove s političkom konotacijom. U međuvremenu smo kao društvo postali preosjetljivi i zajedljivi pa bi zbog nekih ranije objavljenih stvari danas na nas bila sručena gomila hejta i koječega. A nekada je svima bilo smiješno, eventualno bismo na neki naš tvit koji se nekom ne sviđa dobili komentar tipa "glupost" i slično, a danas živimo u vremenu kada zbog rečenice od 140 znakova lako dobiješ sto i jednu etiketu.

Kako birate ono što ćete objaviti? Postoji li neki sistem?

Vjerovali ili ne, i dalje nekako nasumično. Naravno, s vremenom smo se uhodali, znamo manje-više točno što će dobro proći na stranici i što će se svidjeti ljudima, kao što znamo i tviteraše koji tvitaju "po našim standardima", da se tako izrazim. Ili bar retvitaju dobre tvitove. Nakon više od šest godina, sve se to rješava u hodu.

Čiji tvitovi najbolje prolaze?

Nema nekog pravila. Naravno, ono što postane popularno na Twitteru bit će popularno i na ostalim mrežama. Navikli su svi na taj tviteraški humor. Mada da, događa se i da pojedinci s malim brojem pratitelja, nepoznati široj publici, napišu nešto sjajno pa mi to plasiramo dalje. A u smislu da je bitno tko je što napisao, to jest, tvitnuo – uopće nije bitno, bitno je ono što je napisano.

Kako funkcionirate na dnevnoj bazi? Je li održavanje stranice naporan posao?

Iz dana u dan biraju se novi tvitovi. Nekad se to sve unaprijed pripremi za narednih nekoliko dana, a nekad tražimo i objavljujemo tvitove u realnom vremenu.

I da, zna biti i više nego naporno. Mnogima zvuči čudno, ali ako šest godina svaki dan skrolate i tražite tvit pa ga objavite na Facebooku pa kasnije na Instagramu, počinje vas umarati. Bez slobodnog dana, ne sjećam se da smo ikada napravili pauzu i da se jedan dan dogodilo da nismo nešto objavili. Sad pričam o drugima koji to rade, meni je lako, ne bavim se odavno tim tehnikalijama.

Na koji ste način monetizirali vaš uspjeh?

Može li bez teških pitanja? Ne? Dakle, na više načina, što kroz sajtove pa zaradu od Googlea i Facebooka, što kroz suradnje sa sponzorima, što kroz moje osobne kontakte koje sam stvorio zahvaljujući Mudrolijama, pa kasnije ostvario suradnju na ovaj ili onaj način.

Mudrolije su zapravo samo vrh ledenog brijega u usporedbi s onim što sve danas radim/o.

Budući da pratite sve bitnije društvene mreže, kakvo je vaše mišljenje o načinu na koji iste mijenjaju javnu raspravu? Jesu li nas društvene mreže spojile, razdvojile ili zatvorile u "balone"?

Društvene mreže mijenjaju stvari, ali na duže staze. Recimo, ono što nam je bila tabu tema prije deset godina, danas zahvaljujući mrežama nam možda čak više nije ni zanimljivo. Mi prihvaćamo stvari, navikavamo se na dosta toga, a da nismo ni svjesni. Izmanipulirani smo ogromnom količinom informacija, a da toga nismo ni svjesni i to je process koji se događa i trajat će.

Što se tiče drugog dijela pitanja, znate kako, tko je i prije interneta bio u "balonu" bit će i danas. Nisam siguran da internet suštinski mijenja karakter čovjeka, prije da nas ogoljuje da budemo to što jesmo. Ako svakodnevno komuniciramo s velikim brojem ljudi putem društvenih mreža, onda smo to mi. Ako mazimo mačku i gledamo tone klipova na YouTubeu i serija na Netflixu, to smo mi, to je naš karakter i isti bismo bili i bez društvenih mreža.

Postoji li neka nova društvena mreža koja vam je privukla pažnju i u kojoj prepoznajete sjajnu budućnost?

Možda je TikTok privukao pažnju, ali nisam još siguran u neku svijetlu budućnost toga. Dugo će još vremena proći prije nego se Facebook zajedno s Instagramom skine s trona. Ako ih ikada i skinu.

Imate li neke osobne favorite (najdraže objave svih vremena)?

Uh, do sada smo objavili i više od 50 tisuća tvitova, teško je izdvojiti, zaista. Meni osobno baš ti neki stari tvitovi koji su nas možda i definirali. Ili koje ne bismo danas objavili. Možda sam samo nostalgičan.

Kako vidite budućnost Mudrolija?

Više nego sjajnu. Shine bright like a diamond.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.