Treat Williams je bio pravi holivudski Mister No. Na stranu njegove sijede vlasi iznad ušiju nalik na one koje imaju njujorški hipsteri, on je dugo radio kao privatni pilot i imao četiri aviona. Dakle, imao je isti ukus za letjelice kao i slavni strip junak.
>>U prometnoj nesreći poginuo glumac Treat Williams
Jerry Drake nikada nije otišao u mirovinu kao pilot, unatoč mnogim nevoljama na radnom mjestu, ali gospodinu Williamsu je već u srednjim dvadesetima dosadilo putovati iznad svojih verzija Manausa i posvetio se samo glumačkoj karijeri.
Rođen je upravo u vremenu kada se odvija radnja legendarnog stripa (početak pedesetih), a to je posljednja veza koju ćemo spomenuti. Velika filmska slava ga je dočekala 1979. godine kada je glumio glavnu ulogu kod Miloša Formana u filmu Kosa.
Vjetrovi su mu mrsili dugu kosu tijekom plesnih i glumačkih podviga koje mu je Miloš dao, a kada ju je skratio, opet je nastavio dominirati i ozbiljno temeljiti svoje ime na mapi američkog filma. Kod Sidneyja Lumeta je odigrao isto noseću ulogu u opasnom krimiću Princ grada, objeručke su ga ugostili Spielberg i Leone u svojim djelima 1941 i Bilo jednom u Americi, a istaknuo se i u Flashpointu s Krisom Kristoffersonom.
Devedesetih je usporio
To su uglavnom bile osamdesete, dok se devedesetih sve usporilo i tek se ponešto zanimljivo moglo naći. U glumačkoj postavi filma Sve što možeš u Denveru kad si mrtav Williams je bio izvrstan kao i svi ostali, iako je morao jesti izmet (doslovno, njegov lik je morao pojesti komadić velike nužde za vrijeme zatvora).
Također je bio jedan od rijetkih univerzalno omiljenih ljudi među onima koji su se suprotstavili Billyju Zaneu. Govorimo o filmu Fantom, njegov Gable-wannabe Drax je pravi negativac za tu vrstu djela i jedan od razloga zašto sve funkcionira u suštinski bezgrešnom remek-djelu među superherojskim filmovima, i ovo je ocjena bez ikakve ironije.
Da ne bi sve bilo samo hvalospjev, treba napomenuti da je bio slabija zamjena za Toma Berengera u filmu Zamjena (Škola straha), ali za razliku od Toma snimio je tri nastavka u toj franšizi, dok je Berenger ostao samo u prvom dijelu.
S inovativnim zamjenskim nastavnikom, ti filmovi bi se mogli nazvati moderniziranom verzijom klasika Gospodine, volim vas samo kad bi Sidney Poitier umjesto da se sprijatelji s djecom zapravo počeo naoružavati i pucati na kriminalce. Manja razlika...
U posljednjih nekoliko desetljeća bilo je zanimljivih stvari kod Treata, kao što su 127 sati, Kraj Hollywooda Woodyja Allena, serija Everwood za koju je nekoliko puta bio nominiran za prestižne nagrade. Međutim, ta lucidnost i simpatična izopačenost škripećeg glasa na koju smo navikli manje su iskorištene nego u ranim poglavljima njegove filmske biografije, i to je jedan od mnogih razloga koje bismo mogli prigovoriti suvremenoj američkoj kinematografiji.
S druge strane, nemamo što prigovoriti njemu, uvijek je bilo zadovoljstvo gledati ga. I uvijek će biti. Richard Treat Williams.