HOLIVUDSKA industrija oduvijek se doimala kao jedna od onih koja je "prevelika da bi propala", ali čini se da se strah počeo širiti i uredima glavešina studija i agenata koji su zaslužni za to da novac puni račune čak i kada je izuzetno teško. Neki ovo čak nazivaju i "sudnjim danom".
"Moramo otpisati 2020. Već je tretiramo kao godinu koja se nije dogodila. Nećemo zaraditi jer nema prihoda od TV-a, a filmovi se ne snimaju. Svi oni koji vam kažu da sve nije totalno sjebano lažu. U našem se poslu sve promijenilo", govori za Vulture neimenovani agent jedne od najmoćnijih kompanija u gradu.
Ožujak i dio travnja već su sad najgori period u povijesti industrije, a uz potpuni zastoj, tu su i izgubljeni poslovi, smanjena primanja i potpuno prazan kalendar filmova koji se pripremaju ili kreću s prikazivanjem. Ne očekuje se da će se bilo što pomaknuti s mjesta prije početka lipnja, a uspaničeni zaposlenici industrije počeli su se javljati na adresu Vulturea kako bi otkrili svoje strahove i predviđanja.
Postoje tri scenarija.
Optimističan
Prvi je najoptimističniji i prvu polovicu 2020. smatra potpunom, ali privremenom apokalipsom. Ujedno se radi o scenariju koji predviđa najmanji broj sugovornika jer podrazumijeva brz oporavak i povratak na posao za 120 tisuća ljudi koji su zbog pandemije ostali bez posla. Hollywood bi ponovno profunkcionirao do kraja ljeta, a to bi značilo nastavak snimanja filmova kao što su sedmi dio filma Mission Impossible, Marvelovog Shang-Chija. Novi Indiana Jones i Thor bili bi prebačeni s 2021. na 2022., ali Nolanov Tenet i The French Dispatch Wesa Andersona pojavili bi se u kinima do kraja godine.
"Gledajte, s vremenom, kad se svijet malo oporavi, ljudi će htjeti ići u kina, gledati nove serije i mnogi moji klijenti misle da će biti tako. Neki predviđaju srpanj, a neki rujan kao vrijeme kad će se sve vratiti u normalu. Optimističniji smo od prosječnog čovjeka", govori jedan od agenata.
Realan
Drugi scenarij je i dalje optimističan, ali puno realniji. Mnogi ambiciozniji blockbusteri bili bi do daljnjega odgođeni, dok bi filmovi predviđeni za ljeto (primjerice Top Gun: Maverick i F9) bili prebačeni za jesen ili proljeće iduće godine, što bi moglo rezultirati nepredvidivim rezultatima na blagajnama. Lipanj u ovom scenariju potpuno otpada, ali čak i kad se mnogo toga vrati u normalu, to će izazvati neizbježan kaos u rasporedima glumaca, redatelja, ali i što se lokacija snimanja tiče. Isto tako, od države do države mjere opreza neće biti usklađene s potrebama američkih filmaša, nije poznato hoće li povratak u normalu izazvati novo povećanje oboljelih i kako će to utjecati na nove mjere ni hoće li osiguranje pokriti sve slučajeve zastoja produkcije.
Neimenovani film Baza Luhrmanna o Elvisu, nastavak Jurassic Worlda i novi Batman, svi bi ovi filmovi mogli imati ozbiljnih problema u ovom kaosu. Točnije, samo jedno ljeto nesnimanja i neprikazivanja filmova u kinima moglo bi ostaviti dugoročne posljedice na 2021. i 2022.
Najgori scenarij
Posljednji scenarij ujedno je i najpesimističniji i predviđa mračnu budućnost, a podrazumijeva potpuni odmak od puštanja filmova u kina. Mnogi se pitaju hoće li se publika u skorije vrijeme uopće vraćati u multiplekse ili će Netflix i Amazon postati jedina mjesta za buduće blockbustere. Paramount je već odustao od 200 milijuna teškog budžeta za Killers of the Flower Moon, triler koji snima s Leonardom DiCapriom.
Dogodi li se ovaj drastični odmak, mogli bismo svjedočiti ne samo lošoj 2021. i 2022. već i gotovo praznom kalendaru u nadolazećim godinama
"Evolucijske promjene dogodile su se zbog velikih prirodnih događaja, a ovo je jedan od njih", zaključuje jedan bivši agent koji tvrdi da bi ovo samo moglo dodatno ojačati sve popularniju naviku gledatelja da u filmovima uživaju u udobnosti svog doma.
Nova rješenja za novu situaciju
Ovo je ogroman šok za američku industriju zabave koja je u siječnju bilježila rast od 11 posto u odnosu na godinu ranije, da bi prošlog mjeseca sve stalo. Krenula su otpuštanja, smanjenja plaća i raskidi ugovora, a agenti su kupnje skupocjenih automobila svojim zvijezdama zamijenili daleko skromnijim koktel zabavama na Zoomu.
Međutim, u svijetu agenata i zvijezda nikada neće biti potpuni zastoj, a milijunski se poslovi i dalje sklapaju. Istina, sve ide daleko sporije nego inače, a scenaristi su, kako kaže jedan od sugovornika, trenutno jedini plaćeni ljudi u Hollywoodu. Pogotovo mlađi scenaristi kojima nije problem poslove sklapati preko Zooma i FaceTimea, od čega stariji i iskusniji kolege zaziru.
Isto tako, poslovi se sklapaju s Amazonom, Appleom, pa čak i YouTubeom, dok klasični studiji ispadaju iz te priče, a i nove serije koje se odgode mogle bi na kraju biti odbačene.
Neki strahuju da se stvari više nikada neće vratiti na staro.
Uvijek optimistični
Pitanje je što bi za industriju značilo da se u nekoj hipotetskoj situaciji sve prebaci na streaming servise. S jedne strane, ti su servisi od samog početka bili odlično mjesto za filmove srednjeg budžeta, pa čak i nešto veće zalogaje kao što su Scorseseov The Irishman, ali filmovi kao što su Avengersi teško da mogu vratiti uloženo isključivo na streaming servisima.
Sve ovo bit će ogroman udarac za Hollywood, ali s druge strane, treba biti realan. Situacija se sigurno neće popraviti preko noći, ali ne treba biti ni pretjerano pesimističan jer i dalje je riječ o ogromnoj industriji prepunoj kreativaca koji će čak i u naoko bezizlaznoj situaciji pronaći način da zarade. Možda ne znaju uvijek snimiti kvalitetne filmove, ali uvijek pronalaze nove načine da zarade.
Na kraju krajeva, ljudi neće odjednom odustati od gledanja filmova i serija. Upravo suprotno.
"Mi agenti smo po prirodi optimisti. Uvijek stvaramo nove prilike koje prije nisu postojale. Još uvijek tražimo novi i bolji poslovni pothvat", zaključuje agent.