Uspješna hrvatska poduzetnica: Najteže je bilo skupiti hrabrost

Foto: Domagoj Kunić

PLASIRATI svoj proizvod ili uslugu na tržište gotovo je nemoguća misija ako iza toga ne stoji kvalitetan marketinški plan. No u zadnjih nekoliko godina većina klijenata u njega uključuje i videomaterijal. Naime, time žele doprijeti do šire publike, a video zato mora biti jednostavan i efektan te predstavljati klijenta u najboljem svjetlu.

Sve to čini se kao vrlo zahtjevan posao koji traži kreativne i tehničke vještine, no Švenk produkcija, čini se, nema problema s tim jer, kako kažu, snimaju reklame svaki tjedan. Razgovarali smo s direktoricom i glavnom producenticom Švenka Ninom Petrović, koja nam je približila sve čari i izazove svog posla, ali i pojasnila važnost videa u svijetu marketinga. 

"Video uključuje sva osjetila, omogućuje da osjetimo nečiju zaljubljenost dok sjedimo u svojoj fotelji"

Budući da sve više tvrtki uključuje video u svoje marketinške kampanje, zanimalo nas je koje su to prednosti videa nad drugim oblicima oglašavanja i zašto su kampanje koje ga uključuju mahom uspješnije od ostalih.

"Bez obzira radi li se o igranom filmu, glazbenom spotu, promotivnom videu ili nekom drugom tipu, takozvana pokretna slika je skup svih umjetnosti savršeno isprepletenih na jednom mjestu i kao takva gledatelju daje najviše informacija, u odnosu na ostale medije, primjerice plakate ili radio.

Video uključuje sva osjetila gledatelja, pa čak i ona kojih zapravo nema u samom videu, npr. mirisa i okusa. Video može potaknuti maštu gledatelja da pomisli kako je upravo osjetio nečiju zaljubljenost, pomirisao neki cvijet ili se rasplesao na plesnom podiju dok sjedi u svojoj fotelji", pojasnila je Nina.

Neobično ime Ninine produkcijske tvrtke nije odabrano slučajno. Izabrala ga je, objašnjava, jer se radi o filmskoj terminologiji, a riječ dolazi od njemačkog schwenken i označava pokret kamerom od točke A do točke B, znan i kao panoramski pokret kamere kojim možete otkriti nešto što ljudsko oko ne može vidjeti ako gleda u jednom smjeru. 

"Najveći izazov je bilo skupiti hrabrost. Sve ostalo dolazi samo po sebi"

Iako je hrvatsko tržište malo, teško je ostati konkurentan i treba se moći suočiti s raznim izazovima koje posao nosi. Nina kaže kako joj je najveći izazov zapravo bio skupiti hrabrost.

"Znala sam da ću znati raditi taj posao, ali nisam znala hoću li uspjeti. Kada sam kretala u produkcijske vode, imala sam već iskustvo rada na tržištu, poznavala sam ljude i poslovanje iz svih kuteva procesa – radila sam i kao klijent i kao producent u kreativnoj agenciji i u produkciji. Dakle, sve što je trebalo bilo je skupiti hrabrost. Sve ostalo dolazi samo po sebi."

Foto: Damir Žižić

Posao koji zahtijeva konstantno balansiranje između zabave i ozbiljnosti

Ono što većina ljudi zna o radu u produkciji je oskudno. Uglavnom se smatra da je riječ o dinamičnom, ali silno zabavnom poslu i kao za većinu umjetničkog rada, često se misli da se ne radi o pretjerano stresnim zadacima. Nina kaže kako zabavnog dijela posla uvijek ima, no ključ je u balansiranju zabave i ozbiljnosti.

"Moj je posao silno zabavan, no to ne znači da nije zahtjevan. Mada, toliko sam se već priviknula na ovaj način rada da ni ne znam što znači nezahtjevan posao. Zabavno u našem poslu je što radite i družite se s umjetnicima svih profila, koji su sami po sebi posebni i zanimljivi, a kad se okupite oko nekog projekta, mašti i zabavi nema kraja. A opet, sve mora biti vrlo profesionalno i ozbiljno. Zahtjevno u našem poslu su često kratki rokovi, želje klijenta u odnosu na budžet koji mu je na raspolaganju i slično", dodaje Nina.

Kako izgleda stvaranje uspješne reklame?

Svaka je produkcijska kuća različita, a Nina smatra da je glavna snaga njezine upravo iskustvo rada u svim procesima rada na kreativnim kampanjama pa lakše razumiju zahtjeve i probleme klijenta i trude se na njih što bolje odgovoriti.

"U samom početku je teško dobiti novog klijenta, no kad to jednom uspijete, važno je da osjeti kako ste na njihovoj strani i da vam je jedini zadatak olakšati njihov dio posla tako što ćete napraviti dobro svoj dio posla. Jednom kad se ta suradnja uspostavi, svaki klijent će vam dati i otvorene ruke (koliko je u njihovoj moći), dat će vam povjerenje da napravite i bolje od onog što su sami zamislili. To se na kraju uvijek vidi na finalnom proizvodu i to je jedini ključ zašto vam se klijenti obraćaju", iskrena je Nina.

Stvaranje reklame uključuje puno ljudi i jako puno dobre komunikacije među njima, a Nina nam je opisala taj proces i što on sve obuhvaća.

"Kreativni proces stvaranja reklame kreće od želje klijenta da plasira svoj proizvod i za to traži kreativnu agenciju da im naprave kreativni koncept kako proizvod prodati potrošaču. Tada se kreativna agencija obraća produkciji sa scenarijem iz kojeg producent s redateljem i cijelom paletom ostalih suradnika realizira scenarij u TV reklamu.

Osnova atraktivnog videa je dobar scenarij. Pametan, konkretan, često duhovit ili stilski drugačiji od onog što smo imali prilike vidjeti. Osobno volim video koji ima dobru glazbu. Napravite video/TV spot koji ima dobru glazbu i čak ako proizvod nije za vas, privući će vas i zaustaviti pažnju pa se možda odlučite i kupiti proizvod za koji je kampanja rađena", objašnjava naša sugovornica.

Foto: Shutterstock

Tehnologija strahovito ubrzava tempo realizacije projekata

U tako dinamičnom poslu, u kojem svako malo iskrsne neki novi zadatak koji žurno treba obaviti, važni su kvalitetni alati i tehnologija. Nina kaže da su upravo tehnologija i internet značajno promijenili njezin posao:

"U vrijeme kada sam ja započela svoju karijeru, mobiteli su već postojali, kao i internet, ali je naše poslovanje, dakle poslovanje u produkciji, razvilo nevjerojatan tempo u realizaciji. Dok nam je prije trebalo mjesec i pol, danas je taj posao moguće obaviti u roku 2 do 3 tjedna. To nam sve omogućuje tehnologija kojom se koristimo svakodnevno - mobitel i prije svega internet. 

Bez stabilne i brze internetske veze, usuđujem se reći, nema života u produkciji, a nama je pruža A1, i to od samih početaka. Tamo sam i radila u samim njihovim počecima i počecima mog poslovnog života. Kao internacionalna firma, nama mladima je dala mogućnost izuzetne edukacije i etablirala nas u daljnjem poslovanju kao vrlo spretne i zadovoljne radne ljude. Kasnije kad su nam se putevi razišli, koristila sam njihove usluge jer sam uvijek imala dobra iskustva", zaključuje Nina.

Sigurno surfanje za lako obavljanje svih poslovnih zadataka

Uz mobilnu i telefonsku povezanost, kvalitetna i brza internetska veza jedan je od ključnih oblika podrške za veliki broj poduzetnika. A1 Hrvatska zato je kreirala usluge koje olakšavaju rad poduzetnicima. U ponudi za male poslovne korisnike nalaze se mobilna usluga, koja omogućava neograničene razgovore u svim tarifama i neograničeni 5G internet, kao i fiksna telefonska linija. 

Officebox pruža povezanost na internet u 5G ili 4G mreži, i to na bilo kojem mjestu na kojem se nalazite jer se radi o prijenosnom uređaju, a u sklopu paketa Officebox Ideal dolazi i A1 Net Protect usluga, koja pruža mrežnu sigurnost.

A1 Net Protect štiti korisnički mobitel, ali i ostale uređaje od špijunskog softvera, mrežnih prijevara i zlonamjernih web adresa dok su na A1 mobilnoj mreži. Zaštita je aktivna dok god je korisnik spojen na A1 mobilnu mrežu, a ako je neka web lokacija i zlonamjerna ili nesigurna, korisniku će to biti javljeno i daljnje otvaranje te lokacije bit će zaustavljeno.

Više informacija o A1 ponudi možete pronaći ovdje i odabrati uslugu koja najviše odgovara vašim potrebama. 

Sadržaj donose Index i A1 Hrvatska u suradnji te u skladu s najvišim profesionalnim standardima. 

Pročitajte više