STRUČNJACI su otkrili kako jednojezične bebe već sa šest mjeseci mogu razlikovati fonetske zvukove, bez obzira na to jesu li izgovoreni na jeziku koji su navikli slušati ili na drugom jeziku koji se ne govori u njihovim domovima, prenosi Parents. Međutim, jednojezične bebe u dobi od deset do 12 mjeseci više ne otkrivaju zvukove na drugom jeziku, već isključivo na jeziku koji najčešće čuju.
Istraživači objašnjavaju da to predstavlja određeni proces ''neuronske predanosti'' u kojem se mozak dojenčadi povezuje kako bi razumio jedan jezik i njegove zvukove. Za razliku od njih, dvojezične bebe naslijedile su drugačiju razvojnu putanju. U dobi od šest do devet mjeseci nisu otkrivali razlike u fonetskim zvukovima niti na jednom jeziku, ali kada su bili stariji, u dobi od deset do 12 mjeseci, uspjeli su razlikovati zvukove kod oba jezika.
''Ono što naše istraživanje potvrđuje jesu nagađanja kako su dvojezične bebe otvorenije prema drugom jeziku. Dvojezične bebe ne pokazuju perceptivno sužavanje brzinom kojom to čine jednojezične bebe. To je još jedan dokaz da ono što doživite oblikuje vaš mozak u najranijoj dobi'', objašnjava Patricia Kuhl, profesorica na Sveučilištu u Washingtonu te jedna od autorica studije.
Dvojezične bebe imaju bolje logičke vještine
Druga istraživanja na ovu zanimljivu temu pokazuju da bebe preferiraju jezike koji su ritmički slični jezicima koje su ''čuli'' dok su još bili u majčinom trbuhu. Također, utvrđeno je da dvojezične bebe imaju bogatiji vokabular, bolje logičke vještine rješavanja problema i mogućnost vještijeg obavljanja nekoliko zadataka odjednom za razliku od beba koje su odgajane u jednojezičnim obiteljima'', piše Parents.
U jednom istraživanju tako je dokazano kako se bebe odgajane u dvojezičnim obiteljima mnogo brže i lakše adaptiraju na novo okruženje i ljude oko sebe nego što je to slučaj kod beba odgajanim u jednojezičnim obiteljima.
Znanstvenici su zaključili da razlika jednojezične i dvojezične djece kasnije u životu nije u samom jeziku, već u pažnji koju koriste fokusirajući se na jezik, ali i mnoge druge stvari koje uključuju percipiranje stvarnosti, otvorenost u društvu te kasnije bolji uspjeh u školi.