Psiholozi otkrili simptome djece i roditelja koji brinu zbog povratka u školu

Foto: Sasa Miljevic/PIXSELL

Povratak u školske klupe nakon praznika može biti izazovan, posebno nakon traumatskih događaja poput nedavnog zločina koji je potresao zajednicu. Takvi događaji utječu na učenike, roditelje i školske djelatnike, izazivajući strahove i zabrinutost.

Psiholozi iz Zagrebačkog psihološkog društva upozoravaju da se kod djece može javiti otpor prema školi, strah za sigurnost te preokupiranost mislima o događaju. Slično tome, odrasli mogu osjećati anksioznost i pojačanu zabrinutost tijekom školskog dana.

Smjernice za podršku djeci i odraslima

Psiholozi su ponudili konkretne korake za olakšavanje povratka u školu.

Podsjetite na sigurnost: Iako su ovakvi zločini zastrašujući, važno je djecu i odrasle podsjetiti da se događaju rijetko i da škola nije rizičnija od drugih mjesta. Također, naglasite postojeće sigurnosne mjere u školama.

Povezujuće aktivnosti: Na početku polugodišta usredotočite se na aktivnosti koje potiču zajedništvo i brigu jednih za druge, umjesto na stroge provjere znanja.

Razumijevanje za strah: Ako dijete pokazuje otpor prema odlasku u školu, prvo saslušajte i normalizirajte njegove strahove. Nakon što pokažete razumijevanje, postavite granicu da je škola obavezna, ali ponudite opcije kako mu olakšati suočavanje – poput razgovora s osobom od povjerenja ili planiranja ugodnih aktivnosti nakon škole.

Potražite stručnu pomoć: Ako su strahovi intenzivni, obratite se stručnim suradnicima u školi ili drugim stručnjacima za mentalno zdravlje.

Podrška kolektivu: Učitelje i djelatnike škola treba ohrabriti na suradnju, prepoznati postojeće kapacitete za nošenje s teškim situacijama te prilagoditi očekivanja kako bi povratak u rutinu bio lakši.

Završetak praznika i povratak u školu može biti izazovan sam po sebi, a posebno na kraju ovih praznika. Traumatski...

Objavljuje Zagrebačko psihološko društvoNedjelja, 5. siječnja 2025.

Potreba za sustavnom promjenom

Psiholozi ističu da je odgovornost na vodstvu države da se osigura ne samo postrožavanje sigurnosnih mjera već i primjerena podrška mentalnom zdravlju. „Škole trebaju biti mjesta gdje djeca mogu razgovarati o traumama, razumjeti svoje osjećaje i učiti kako se nositi s teškim situacijama“, poručuju stručnjaci, naglašavajući da je ulaganje u mentalno zdravlje dugoročno jedina održiva promjena.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.