Kako riješiti konflikt s kolegom na poslu na kojeg ste jako ljuti?

Foto: Salvatore Ferragamo

NA vašem radnom mjestu, uvijek će postojati dani, kada se jednostavno nećete slagati sa svojim suradnicima.

No, za razliku od svađe s roditeljima, partnerom, sestrom ili prijateljicom, ovdje nemate toliko slobode te su pravila nošenja s takvom situacijom potpuno drugačija.

U slučaju da ne znate kako najpravilnije reagirati u takvim nimalo ugodnim situacijama, ovi savjeti bit će vam od itekakve koristi.

1. Prije nego potpuno puknete...

Razmislite kako ćete se osjećati tjednima ili mjesecima od sada.  Ako planirate ostati neko vrijeme na ovom radnom mjestu, morate riješiti postojeći problem, na što ljepši način. No, čak i ako mrzite ovaj posao te jedva čekate da pronađete neki novi, dobro razmislite želite li si zatvoriti ova vrata zauvijek te riskirati loš glas, koji će vas možda stajati nekog budućeg radnog mjesta. Možete li si priuštiti pucanje po šavovima?

2. Uredska trač linija

Ako imate problem s nekim na poslu, to ne moraju znati baš svi. Ne samo da je tračanje neprofesionalno, nego bi vam se ono moglo i obiti o glavu. Također, to može kod drugih ljudi i kolega stvoriti lošu sliku o vama, zbog čega bi im u budućnosti moglo biti neugodno raditi s vama, jer će opravdano misliti kako je to jedino što mogu očekivati od vas. Ako zaista trebate oduška, tračajte s partnerom ili prijateljicama.

3. Očistite zrak

Kao i kod bilo kojeg drugog neslaganja, puno je bolje odmah riješiti problem, nego čekati da se druga osoba ispriča. Ta osoba možda niti ne zna da je učinila nešto što vas je uznemirilo ili njezina reakcija uopće nije imala veze s vama. Pa prije nego uperite prst u nekoga te pretpostavite kako vas je namjerno uzrujao, zamolite da vam objasni svoju reakciju te pročistite tamne oblake između vas.

4. Licem u lice

Ovakve stvari se ne rješavaju preko mailova, poruka, telefona i slično, već isključivo licem u lice. Razlog je jednostavan: tako je lako pogrešno protumačiti ton i riječi preko ekrana. Nađite se i razgovarajte.

5. Oprezno s riječima

Baš nikada ne biste trebali doć u nečiji ured te na njega svaliti baš svu krivicu. Prepoznajte svoju ulogu u sukobu te se naučite ispričati, ako je to potrebno. Čak i ako mislite da je to isključivo krivnja vašeg kolege, i dalje izbjegavajte fraze, kojima ćete mu to jasno dati do znanja, zbog čega će se on osjećati napadnuto te vrlo vjerojatno krivo reagirati. Pokušajte s "osjećam da..." ili "primijetio sam..." te nastavite u što pomirljivijem tonu, koliko god ste ljuti, jer s tom osobom ćete i dalje morati raditi.

6. Pomoć sa strane

A ako baš nikako ne možete riješiti taj sukob samostalno, nemojte se ustručavati tražiti savjet ili pomoć šefa. Treća, neutralna osoba sagledat će stvari iz obje perspektive te vam dati do znanja gdje oboje griješite pa će biti puno lakše riješiti problem.

 

 

 

 

 

Komentare možete pogledati na ovom linku.
 
Komentare možete pogledati na ovom linku.