GLUPOST ILI ODLIČNA IDEJA? Umjesto da se penju na Sljeme, studenti se mogu baviti esportom

Foto: Stablo znanja powered by Vipnet/Leon Grdić

STUDENTIMA na području Zagreba i okolice kao izvannastavna aktivnost ove akademske godine ponuđeno je i UniSport ZG e-Sport natjecanje. Najava je kod nekih roditelja izazvala zabrinutost jer su neki pomislili kako će to zamijeniti dosadašnji način polaganja kolegija tjelesna i zdravstvena kultura te da će studenti umjesto fizičkih aktivnosti igrati računalne igre poput League of Legends, Hearthstone, CS:GO i PES.

>>VIDEOIGRE POSTAJU SPORT NA ZAGREBAČKIM FAKULTETIMA Studenti će igrati LoL, CS:GO, PES i HS

Hoće li UniSport ZG e-Sport natjecanje biti dovoljno za polaganje navedenog kolegija ovisi o samim visokim učilištima te organizator natjecanja, Zagrebački sveučilišni športski savez ne utječe na provedbu nastavnog plana i aktivnosti. 
 
Međutim, određeni broj roditelja smatra kako esportu i videoigrama nije mjesto na fakultetima. Problem cijele situacije je elementarno nerazumijevanje esporta i njegovih osnovnih stavki. Roditelji su često kategorički odbijali igranje videoigara kao nečeg normalnog, pozitivnog ili čak edukativnog, pa ga samim time nisu mogli shvatiti ozbiljno. Strateške igre mogu se promatrati kao IQ testovi, tako oni uspješniji u naslovima poput League of Legendsa i Dote 2 pokazuju i višu razinu inteligencije. Kod nekih drugih fokus je na motoričkim vještinama, koordinaciji oka i ruke, ali i brzini donošenja odluka. Tu je i informatička pismenost, ulazak u digitalno doba, kao i praćenje i razvoj novih tehnologija. Naravno, postoje i brojni drugi benefiti, ali i rizik. Onaj rizik kojeg se svi plaše, ali on najčešće nije ništa veći nego onaj koji donosi bavljenje nekim sportom. Biste li svom studentu zabranili i odlazak na šah?
 
>>ZNANSTVENO DOKAZANO Ako ste dobri u videoigrama znači da ste i inteligentniji od prosjeka
 
Foto: Stablo znanja powered by Vipnet
 
Kako bismo odgovorili na brojna pitanja, a između ostalih i na ono što zagrebački studenti sada rade vikendom ako ne idu na Sljeme, porazgovarali smo s Markom Komeričkim, direktorom i vlasnikom tvrtke UVI eSports d.o.o., koja je partner u provedbi UniSport ZG e-Sport natjecanja. Natjecanje se provodi u prostoru Stablo znanja powered by Vipnet na prvom katu zagrebačkog SC-a.
 
Ovog vikenda započela je prva sezona UniSport ZG e-Sport natjecanja. Kakav je odaziv studenata, koliko se fakulteta natječe?
 
"Najveći je interes bio za igru League of Legends u kojoj imamo 22 tima, za natjecanje u igri Hearthstone prijavilo se 16 fakulteta, 17 fakulteta u simulaciji nogometa PES2018, dok je za igru Counter Strike Global Offensive najmanji interes s 12 prijavljenih fakulteta. 
 
Esports tim ukupno može sadržavati maksimalno 41 igrača u sve četiri kategorije, od čega momčad za svaku kategoriju može sadržavati: 15 za LOL, 15 za CS:GO, 6 za Hearthstone i 5 za PES2018. U prosjeku je prijava sadržavala 10 igrača za League of Legends i Counter Strike, Hearthstone 5 igrača, a za PES2018 3 igrača."
 
Kakva su prve reakcije studenata nakon što je prošlog vikenda i službeno počelo UniSport ZG e-Sport natjecanje?
 
"Reakcije studenata su vrlo pozitivne, oduševljeni su prostorom Stablo znanja powered by Vip i infrastrukturom koja je osigurana od strane UVI eSportsa. Puno ljudi je došlo gledati natjecanje, pratiti ostale timove i družiti se. Zbog toga nam je najviše drago jer su druženje i zabava neki od ciljeva ovog natjecanja. "
 
I za kraj nam reci, što ti misliš o esportu na visokim učilištima i što to znači za obrazovni sustav?
 
"Smatram da je to velik korak za obrazovni sustav jer pokazuje da ne kasnimo previše s tehnološkim trendovima koji su trenutno prisutni u svijetu. Također, smatram da su ovakve inicijative potrebne jer se nalazimo u vremenu koje se mijenja brže nego ikad, u ranoj fazi nečega što bi se u budućnosti moglo nazivati industrijskom revolucijom i toga većina nas treba biti svjesna. Bitno je da se potiče učenje i želim da esport i njegovu popularnost iskoristimo kao podlogu koja će potaknuti teme poput blockchain tehnologije, umjetne inteligencije, 3D modeliranja i printanja, VR-a i AR-a, te svih drugih tehnologija koje su bitne i koje bi mogle biti bitne u budućnosti."
 
Foto: Stablo znanja powered by Vipnet
 
Stablo znanja ne nudi samo natjecanje u esportu, nego je zamišljeno kao mjesto koje okuplja studente, učenike i novozaposlene u svrhu druženja, razmjena znanja i ideja te realizacije vlastitih ideja i projekata. U tu svrhu je opremljeno informatičkom opremom koja je na raspolaganju svim korisnicima. 
 
Esport liga za studente sasvim je normalan i prirodan korak, i to u pravom smjeru. Studenti su dobili još jednu zanimljivu alternativu unutar koje mogu razvijati svoje vještine, natjecati se, družiti i učiti, ali i prostor u kojem se mogu okupljati svaki vikend. Roditeljima bi trebalo biti utoliko lakše da će sada barem znati gdje i kako im djeca provode vrijeme.
 
Članak je nadopunjen i ispravljeni su netočni navodi na zahtjev Marka Lepoglaveca, sportskog direktora Zagrebačkog sveučilišnog športskog saveza.
 
Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.