LEAGUE of Legends Championship Series u Americi je treća najpraćenija sportska liga među publikom od 18 do 34 godine. Veliki je to uspjeh za 10 godina staru igru, ali i tek jedan od zanimljivih podataka koje je povodom kraja godine objavio Riot Games.
Mečeve LCS-a u studijima u St. Louisu i Detroitu uživo je došlo gledati čak 53 tisuće ljudi. Američka LoL liga samo je Detroitu donijela 5,44 milijuna dolara, što je više od 36 milijuna kuna, čega se ne bi posramio nijedan hrvatski grad. Ligu je podržalo 11 novih partnera, od kojih se njih čak 91 posto vratilo u ligu ili potpisalo višegodišnje ugovore, što govori dovoljno o njihovom zadovoljstvu.
Ako ste mislili da se radi isključivo o endemskim sponzorima koji se bave proizvodnjom i prodajom računalne opreme, varate se. Honda, Rocket Mortgage, State Farm, Red Bull i MasterCard su samo neki od njih.
Finale proljetne lige najviše je pratilo čak 609 tisuća gledatelja, odnosno njih 433 tisuće u prosjeku. Ukupno su pogledali 2,4 milijuna sati sadržaja. Objavljen je i podatak kako je LCS treća najgledanija sportska liga u SAD-u među publikom od 18 do 34 godine, ali vjerojatno se radi o NFL-u, najgledanijoj američkoj sportskoj ligi i NBA ligi, čija je publika u prosjeku najmlađa među velikom američkom četvorkom.
Usporedbe radi, jedna od najvećih esport liga u SAD-u je Overwatch League koja je zapravo globalna, ali ima sličan poslovni model u kojem su timovi partneri lige. LCS je imao dvaput više gledatelja među ciljanom publikom u dobi od 18 do 34 godine, a LCS je samo jedna od najvećih regionalnih i lokalnih League of Legends liga na svijetu te ni po čemu nije najveća ili najpopularnija. League of Legends ima najrazvijeniji globalni esport sustav, nemjerljiv s bilo kojim drugim na svijetu. U planu je njegovo širenje i spuštanje na još niže lokalne razine.
S takvim temeljima promjene u vrhu esporta nećemo vidjeti još dugo vremena. Riot Games je spreman na maraton, a ono najbolje od League of Legendsa ćemo tek vidjeti.