NAJVEĆI esport na svijetu i najpopularnija PC igra posljednjeg desetljeća će 27. listopada proslaviti 10. rođendan, a Riot Games sprema i proslavu.
>Perkz ušao u povijest: Hrvatsku ću zastavu ponosno nositi na finalu SP-a
>Najbolji hrvatski gamer na vrhu Europe. Ovo još nitko nije uspio
Riot Games je iskoristio priliku i da se pohvali kako League of Legends svaki dan igra osam milijuna igrača, što je više nego najigranijih 10 igara na Steamu zajedno. Već dugo nisu iz kompanije objavili podatke o broju aktivnih igrača, ali čini se kako je League of Legends i dalje najigranija igra na PC platformi. Nakon 10 godina League of Legends će dobiti i novi logo.
Popularni LoL je tijekom postojanja prolazio kroz različite faze, dobre i loše. Temeljen na DotA-i, izašao je u pravo vrijeme, prije službenog nasljednika igre koja je definirala MOBA žanr. Ali League of Legends je igra koja ga je lansirala među najpopularnije u industriji. Još 2011. održano je prvo Svjetsko prvenstvo u League of Legendsu, u sklopu DreamHacka u švedskom Jönköpingu, a nagradni fond iznosio je manje od 100 tisuća dolara. Tada na tom natjecanju nisu nastupali korejski i kineski timovi, slavio je Fnatic pobijedivši u finalu aAa. Malo tko je znao da će ta Fnaticova titula ostati jedina koju će osvojiti timovi sa Zapada.
Prošle je godine finale svjetskog prvenstva u League of Legendsu održano na stadionu Incheon u Južnoj Koreji. Opet je u finalu igrao Fnatic, ali izgubili su od kineskog Invictus Gaminga 3:0. Ukupni nagradni fond iznosio je 6,5 milijuna dolara. Iz te jednostavne usporedbe ne može se ni približno zaključiti kakav je utjecaj League of Legends imao na čitav esport te streaming kulturu. Profiliranje igrača u zvijezde i postavljanje standarda u vrlo mladoj i eksplozivnoj industriji. Naravno, bilo je tu i puno grešaka, a ima ih danas.
Samo tri dana prije proslave 10. obljetnice počet će deveto izdanje Svjetskog prvenstva u League of Legendsu, koje će se igrati u više europskih metropola, a veliko finale u Parizu. Ono čemu se mnogi nadaju je da će na domaćem terenu G2 Esports ili Fnatic nakon osam godina vratiti trofej svjetskih prvaka tamo odakle je krenuo, ali kineski timovi i SKT T1 dolaze na natjecanje nastaviti dominaciju.
Već su krenuli i problemi. Gledatelji nisu mogli kupiti karte, Riot Games je dio njih pustio u prodaju ranije, navodno za svoje partnere, a neki već prodaju 99 karata na različitim online servisima. I u samoj igri postoje problemi, ali to će uvijek biti tako jer savršeni balans ne postoji. Kako god bilo, mala je start-up kompanija napravila čudo, ali je zadržala isti mentalitet, zbog čega joj se i danas događaju veliki propusti. Ipak, i 10 godina nakon izlaska njihovu igru igram gotovo svaki dan, ja i još osam milijuna drugih igrača.
Kakvo god mišljenje imali o LoL-u ili kakve god osjećaje kod vas izazivao, o njegovom utjecaju na gaming industriju i esport pričat će se još dugo nakon same igre - potpuno zasluženo.