Foto: kenzi/Flickr
RIOT GAMES posljednjih nekoliko godina strpljivo i polako gradi kontrolirani i održiv esport sustavu za League of Legends. Najnoviji korak je preuzimanje organiziranja League of Legends Champions Korea, najjače lige na svijetu, od korejskog operatora OGN-a.
Esport industrija je specifična po tome što se profesionalna natjecanja odigravaju u videoigrama, koje su nečije vlasništvo. Nekoliko je različitih sustava i modela natjecanja koji su trenutno aktualni u industriji. Jedan od popularnijih svakako postaje da studio čija je igra vlasništvo potpuno preuzima kontrolu nad kompletnim sustavom natjecanja te time isključuje vanjske kompanije poput OGN-a, ESL-a i PGL-a.
Riot Games je jedna od rijetkih kompanije koja je povukla svoju igru s prestižnih ESL-ovih natjecanja te tako League of Legends nećemo gledati na događajima poput Intel Extreme Mastersa. Idući korak koji je Riot isplanirao je uvođenje novih mogućnosti u sam klijent za igru s kojima bi se unutar njega mogli organizirati manji turniri i službeni mečevi. Time bi se i turniri niže razine prebacili pod kontrolu Riota te više ne bi postajala potreba za druge platforme preko kojih bi se manja natjecanja organizirala.
Riot Games trenutno oprema poseban studio u kojem će se organizirati samo natjecanje kao i njegov prijenos, a sve bi trebalo biti gotovo do kraja iduće godine, odnosno spremno za početak sezone 2019.. Zgrada u kojoj se studio nalazi iznajmljena je čak do 2029. i uključivat će PC bang, kafić, prostore za trening kao i više od 400 sjedećih mjesta za gledatelje. Navodno će se zvati LoL Park i rasprostirat će se na 5300 četvornih metara. Sustav natjecanja u ligi se zasad ne bi trebao mijenjati, a engleski prijenos mogao bi i dalje osiguravati OGN.
Ne treba zaboraviti kako je Riot Games u vlasništvu Tencenta, vjerojatno najveće kompanije u indisturiji videoigara te kako imaju izvrsno zaleđe za sve eksperimente koje provode.
League of Legends je najpopularniji esport na svijetu, a sudeći prema dostupnim informacijama, Riot Games ga planira zadržati u samom vrhu još nekoliko godina. Pritisak nikada nije bio veći. Osim starih konkurenata u obliku Dote i CS:GO-a, brojni novi naslovi pokušavaju uzeti dio esport kolača, a stari vladari industrije moraju pronalaziti nove načine kako ostati na vrhu. Riot Games će potpunom kontrolom LoL esporta pokušati stabilizirati sustav i omogućiti svim sudionicima određenu sigurnost na kojoj će moći planirati budućnost. Hoće li im uspjeti, saznat ćemo uskoro.