Slučaj Rolling Stonesa
Sveučilišni profesor u Dubrovniku Đorđe Obradović u svom znanstvenom radu "Diskriminacija autora prema Zakonu u o autorskom pravu i srodnim pravima RH", koji je objavljen u međunarodnom časopisu Medijski dijalozi, naglašava upravo sve nelogičnosti Zakona o autorskom pravu te apsurdno, nepravedno i otimačko djelovanje ZAMP-a pod okriljem predsjednika Ive Josipovića.
Tako Obradović tvrdi da su diskriminirani i autori koji izvode samo svoja autorska djela, a dokaz za takvu tvrdnju našao je na službenim stranicama ZAMP-a i to na primjeru koncerta Rolling Stonesa iz 1998. godine. Evo što ZAMP točno piše o tom slučaju:
"Međutim, važno je istaknuti da u financijske žrtve pirata spada i država kojoj izmiču veći
iznosi različitih poreza i doprinosa pa samim time i u istu skupinu možemo uračunati i sve njezine građane. Primjera radi, u zemljama Europe nezamislivo je da organizator koncerta ne plaća porez ili autorsku naknadu, jer se za takva djela gotovo na licu mjesta izriču sve zakonom propisane kazne. U Hrvatskoj je situacija gotovo potpuno suprotna. Tako je organizator koncerta skupine The Rolling Stones u Zagrebu 1998. godine, tim koncertom za značajni iznos oštetio grad Zagreb, HDS i Dubrovačku banku. Grad Zagreb oštećen je utajom poreza za 720.104,56 kn, HDS (odnosno skladatelji, tekstopisci i aranžeri koje štiti) oštećen je neplaćanjem autorske naknade za 549.415,17 kn, a Dubrovačka banka koja je pružila jamstva za rganizaciju koncerta oštećena je za 465.911,63 DEM‐a. Također i Republika Hrvatska oštećena za veći iznos neplaćenog poreza. Premda su kaznene prijave Općinskom državnom odvjetništvu u Zagrebu podnesene još 1998. godine ti predmeti do danas nisu riješeni, a isti poznati hrvatski glazbeni poduzetnik i dalje priređuje koncerte ne poštujući Zakon o autorskom pravu i srodnim pravima te je najavio gostovanje iste skupine u Zagrebu u kolovozu ove godine".
Jagger I Richards su pirati jer izvode vlastite skladbe
ZAMP-u je jedina briga gomilanje novca bez zasluga
Odgovor se krije u činjenici da ZAMP može zakonski od toga novca uzeti do 30 posto i podijeliti ga vlastitom administrativnom aparatu i hrvatskim skladateljima i izvođačima.
Iza devet sela je Thompson kojeg se ne dira
Obradović tako podsjeća da je u tranzicijskim zemljama na sceni "dernekska" demokracija i umjesto kvalitete sadržaja političkih programa stranke se natječu koja će prirediti veći dernek za potlačenu raju, dati im kruha i igara, pokazati im golišave pjevačice ili pjevače s patetičnim i lažnim domoljubnim pjesmama.
Ni pošteno ni pravedno
"Zato što je lakše uz pomoć jakih lobističkih skupina bliskih političkim moćnicima i onih koji su i sami na vlasti uvesti novu vrstu harača i oteti novac samo zato što neki hotel ili ugostiteljski objekt ima određeni kapacitet", smatra Obradović dodajući kako mnogi glasači u tranzicijskim zemljama vole derneke s glazbom i hranom jer i tako ne glasaju na osnovi programa nego svojih navijačkih sklonosti prema nekom vođi ili stranci.
Zato je, tvrdi Obradović, bilo lako moguće uvesti diskriminatorski zakon pod krinkom zaštite autorskih prava, s namjernim nejasnoćama i 'rupama' da ga niži akti rastezljivo tumače i primjenjuju isključivo u vlastitu korist, pa i kad to nije ni pošteno, niti pravedno.
"Budući da, kao i pjevači na predizbornim dernecima, i svjetski poznate osobe iz svijeta zabave, 'celebrities', donose glasove medijski izmanipuliranog i obespravljenog građanstva njihovim vođama, i u tim se društvima pod krinkom zaštite autorskih prava, ali ne tako jednostavno i efikasno kao u Hrvatskoj, otima novac i kad se autorska djela ne izvode", zaključuje Obradović.
> Reakcija ZAMP-a: Jagger i Richards žele da njihova autorska prava u Hrvatskoj štiti HDS ZAMP