KORIDOR kod Neuma za samo 5 milijuna eura - dogovorili su to ministri prometa Hrvatske i BiH, a sve kako bi se Hrvatska povezala s krajnjim jugom. Zeleno svjetlo mora dati Bruxelles. Stručnjaci kažu - to je odlično rješenje.
"To je, mislim, povoljno i vrlo jeftino, ako usporedimo s nekim drugim prijašnjim modelima. Moramo biti efikasni, jeftini i učinkoviti", istaknuo je hrvatski ministar prometa, a nadovezao se njegov bosanskohercegovački kolega Damir Hadžić.
"Varijante i koncepti tunela ispod Neuma u dužini od 3, 4, 12 ili 15 kilometara, ne dolaze u obzir", istaknuo je Hadžić.
Stručnjaci: To je odlična vijest
To je jedna od najboljih vijesti koje je u posljednje vrijeme čuo prometni stručnjak, profesor Ivan Dadić. Kaže, ni cijena nije nerealna.
"Ako ima pet i pol kilometara i ako ovisi o tome kakvi će se uvjeti postavljati kod cijene zemljišta, mislim da je to onda odlična vijest za Dubrovnik i ovo područje. Naravno, ako se uspije realizirati i ako ne bude dodatnih uvjeta te uvjetovanja sa ratifikacijom sporazuma ili nekim ustupcima o u luci Ploče", napomenuo je Dadić.
Hrvatska i BiH dijele zajedničku prometnu sudbinu i dogovor je najlogičnija stvar, smatra Dadić i dodaje : "Ovo je daleko bolje rješenje od Pelješkog mosta..."
"Ne treba nikada graditi pelješki most, ali treba napraviti trajektne luke na upornjacima mosta jer tamo ima svega dva i pol kilometra prijevoza morem. To je važno za kvalitetnije i brže povezivanje dijela s Pelješcem, ali ne ovog dubrovačkog nego gornjeg dijela", pojasnio je profesor Dadić.
HDZ: Od Pelješkog mosta ne treba odustati
HDZ-ovci s druge strane misle da se od Pelješkog mosta ne smije odustati, a i cijena za koridor čini im se smiješnom.
"Mislim da Hrvatsku treba spojit i da Dubrovnik treba spojit s drugim dijelovima Hrvatske kroz Hrvatsku", rekao je za nekadašnji HDZ-ov ministar i poznati graditelj Jure Radić.
"I treba izračunati koliko to košta i na kraju treba vidjeti tko to plaća", kaže Radić. No, prije gradnje koridora, zeleno svjetlo mora stići iz Bruxellesa, upozorio je Hajdaš Dončić.
"Neke stvari koje su bile moguće do sada, nisu više moguće u budućnosti bez usuglašavanja stajališta s Europskom komisijom", naglasio je ministar prometa.