Foto: Croatia Airlines
Zrakoplov je sa zakašnjenjem od 90 minuta ponovno poletio iz Dubrovnika, a trideset putnika i posada nisu bili ugroženi, te nitko nije ozlijeđen, doznaje se u Zračnoj luci Dubrovnik.
U dubrovačkom uredu CA kažu da se zrakoplov vratio nakon polijetanja zbog manjeg tehničkog kvara na ručki na prostoru za prtljagu. Ponovno je poletio u 16,55 sati s 90 minuta zakašnjenja.
Glavni istražitelj za zrakoplovne nesreće Dinko Vodanović kazao je u izjavi Hini da za sada nema informacije o tom događaju jer se očigledno radi o manjem kvaru koji se Agenciji za istraživanje nesreća i ozbiljnih nezgoda zrakoplova prijavljuje u roku od najviše tri dana, a ne odmah, kao kod zrakoplovnih nesreća.
"Sigurnosna služba sukladno pravilniku i EU direktivi 2003 mora prijaviti kvar unutar 72 sata, ako se ne radi o nesreći ili ozbiljnoj nezgodi", kazao je Vodanović, dodavši da se prema saznanjima iz medija očito nije radilo o većem kvaru.
Ponovio je da zrakoplove Dash pogoni motor PT 6 najpouzdaniji na svijetu, koji se ugrađuje u velik broj tipova zrakoplova, a ne samo u Dasheve, ali da je avion naprava složena od više desetaka tisuća dijelova.
Na pitanje bi li preporučio zrakoplovnim kompanijama da se u nabavi odluče za tu vrstu zrakoplova, rekao je da ga prema svim pokazateljima ne bi kupio ni preporučio, ali tvrdi da su ti zrakoplovi kod hrvatskog nacionalnog avioprijevoznika redovito i kvalitetno održavani.
"Prema svim pokazateljima ja ga ne bih kupio ni preporučio. Moram priznati da mehaničari za takve zrakoplove govore da su 'poluproizvodi'. Kao osoba koja se dugo bavim ovim poslom smatram da ima više mana i da će se početi povlačiti iz upotrebe tek kada se dogodi neka velika nesreća. No, u konkretnom slučaju tvrdim da su ti zrakoplovi kod našeg domaćeg avioprijevoznika redovito i kvalitetno održavani jer su naši inženjeri i mehaničari ljudi koji vole svoj posao i rade ga dobro", rekao je Vodanović.
Četvrti incident na avionima CA
Ovo je samo jedan u nizu problema na zrakoplovima Croatia Airlinesa u posljednjih nekoliko tjedana. U beogradskoj zračnoj luci 30. rujna je tijekom pripreme za let zrakoplova Croatia Airlinesa (CA) tipa Dash 8 - Q400 za Split došlo do tehničkog kvara, odnosno do problema sa startanjem motora. Zrakoplov je iz preventivnih razloga privremeno povučen iz prometa.
Na zrakoplovu Croatia Airlinesa (CA) istoga tipa - Dash 8 - Q400 je 28. rujna tijekom poslijepodnevnog leta iz Dubrovnika za Rim došlo do indikacije greške na sustavu motora te je bio preventivno preusmjeren u Zračnu luku Split, gdje je utvrđeno da je siguran za let, pa je ponovno nastavio putovanje za Rim i u tamošnju zračnu luku sletio u 20,30 sati.
Dan prije, 27. rujna, zrakoplov Croatia Airlinesa istog tipa - Dash 8 - Q400 je na redovitom letu iz Zagreba u Zürich imao nezgodu prigodom slijetanja u zračnu luku Kloten u Zürichu, no nitko od putnika i članova posade nije ozlijeđen. Na zrakoplovu je došlo do tehničkog problema s izvlačenjem prednjeg podvozja, no zrakoplov su pilot Zvonko Šitum i kopilot Ivan Ivanković uspješno prizemljili bez prednjeg kotača te nitko od 60 putnika i 4 člana posade nije ozlijeđen.