Jedina tvrtka u Hrvatskoj specijalizirana za održavanje, remont i gradnju željezničkih pruga ide u stečaj!



"U TIJEKU je predstečajni postupak koji je u društvu Remont i održavanje pruga d.o.o., na zahtjev Skupštine – Uprave HŽ Infrastrukture, predložila Uprava Društva. Radi se o jedinoj tvrtki u RH koja je specijalizirana za održavanje, remont i gradnju gornjeg ustroja željezničkih pruga. RH ima 2700 km pruga, a na 1500 km obavljanje remonta je u zaostatku", upozorio je danas Ivan Forgač čelnik Sindikata hrvatskih željezničara.

Za oporavak im potreban posao remonta svega 30 kilometara pruge

Razlog za otvaranje stečajnog postupka je prezaduženost društva, no tvrtka nije u blokadi te se isplaćuju plaće i druge obveze. Forgač naglašava kako je do prezaduženosti je došlo nakon 2008., kada je uslijed krize zaustavljeno održavanje i obnova pruga. Da bi danas "Remont" mogao servisirati obveze i vratiti dugove i kreditne obveze, dovoljno je da godišnje prihoduje 100 milijuna kuna, što je svega 30-tak kilometara remonta pruge. Obzirom na zaostatak remonta pruga od 1500 km, realna potreba HŽ Infrastrukture je godišnje obavljanje najmanje 100 km remonta, a toliko je Remont radio prije dvadesetak godina, i to s mnogo manje mehanizacije.


"Mišljenja smo da je glavni razlog za pokretanje stečajnog postupka u nadmudrivanju uprava HŽ Infrastrukture, koja je vlasnik Remonta, i uprava HŽ  Carga, HŽ Putničkog prijevoza i HŽ Vuče vlakova (u međuvremeno podijeljeno društvo), koji su najveći vjerovnici i sudužnici kredita Remonta i održavanja pruga. To je i razlog da Vam se obraćamo, jer je neodgovorno da se nepostizanjem dogovora između tih društava, kojima je svima vlasnik država, a Vi ste im Skupština, nanosi nesaglediva šteta, ne samo društvu Remont i održavanje pruga, nego i svim navedenim društvima u cjelini, ali i državi, koja također ima potraživanja u Remontu", Forgač upozorava resornog ministra Sinišu Hajdaš Dončića podsjećajući kako "Remont i održavanje pruga" prema vanjskim dobavljačima duguje svega 10,8 milijuna kuna, od čega je oko 4 milijuna sporna obveza, a nesporno oko 6,8 milijuna kuna.

Sa stečajem svi gube

U isto vrijeme "Remont" potražuje oko 13 milijuna kuna, od čega je 2,9 milijuna kuna potraživanje od Konstruktora, koje je na sudu.

"No interni dug prema HŽ-ovim društvima iznosi 37,7 mln Kn. U slučaju likvidacije Remonta, HŽ Cargo i HŽ Putnički prijevoz ostat će bez tog novca, što je prema našem mišljenju glavni motiv HŽ Infrastrukture da pokrene stečaj. Naime, prilikom odobravanja navedenog kredita, HŽ Cargo, HŽ Vuča vlakova i HŽ Putnički prijevoz obvezali su se pretvoriti potraživanja u vlasnički udjel u Remontu i održavanju pruga, što nikad nije realizirano. U slučaju likvidacije i Porezna uprava ostat će bez 3,9 mln svojih potraživanja reprogramiranih na 3 godine", tvrdi čelnik Sindikata dodajući da je Kalmetino Ministarstvo, umjesto da Remontu daje posla, od čega bi svi imali koristi, odlučilo se odobravanjem kredita u visini 75 mln Kn, kojemu su jamci HŽ Infrastruktura, HŽ Putnički prijevoz, HŽ Vuča vlakova i HŽ Cargo, vratiti dugove Remonta prema dobavljačima.

Austrijska tvrtka već preuzela poslove Remonta

"Tjeranjem Remonta u stečaj i u likvidaciju RH ostaje bez jedinog poduzeća specijaliziranog za gradnju, održavanje i remont pruga, a pruge vape za obnovom i modernizacijom. Također, HŽ-ovim (državnim) tvrtkama ostaju dugovi po kreditu u visini 75 mln Kn, te iste HŽ-ove (državne) tvrtke ostaju bez potraživanja u visini 37,7 mln Kn, Porezna uprava ostaje bez 3,9 mln Kn, a 400 radnika ostaje bez posla. Tko od tog stečaja ima koristi? Jedino austrijska tvrtka Swietelsky, koja umjesto Remonta, već radi na hrvatskim prugama kao nositelj posla", tvrdi Forgač koji od ministra Hajdaš Dončića traži da Skupština HŽ Infrastrukture, HŽ Carga i HŽ Putničkog prijevoza riješi ovaj, ne pretjerano složen problem, na način da se ne otvara stečaj već da društvo Remont i održavanje pruga nastavi s radom, jer na hrvatskim prugama ima posla i za dvostruko više radnika.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.