Novotny o "slučaju" Atlantske plovidbe: Institucionalni okvir je morao štititi državno vlasništvo

Screenshot: HRT

INFORMACIJA o malverzacijama u velikoj državnoj tvrtci koju je SOA objavila u svojem drugom javnom izvješću podigla je dosta prašine u medijima. Dok mediji kao kandidata za korupciju navode Atlantsku plovidbu, iz te tvrtke sve demantiraju.

Atlantska plovidba posljednje znatnije stjecanje provela je 2004. godine provedbom programa radničkog dioničarstva. Ekonomski analitičar Damir Novotny komentirao je za HRT navodnu aferu Atlantske plovidbe.

"U prvom valu pretvorbe iz društvenog u državno, pa potom iz državnog u privatno vlasništvo, to je tada bilo uobičajeno, da se na teret društva rade radnička dioničarstva. U drugom valu pretvorbe, kada je država bila vlasnik dionica - slične stvari, radnici su postali dioničari za vrlo mali novac, ili na teret novca društva, ili na teret buduće dobiti".

Čeka li nas nova afera Spice?

"U trećem valu došlo je do okrupnjenja iz radničkog u menadžersko dioničarstvo, sad, je li to učinjeno u suglasnosti s ostalim dioničarima to može biti problematično. Tako je u bio slučaj u Podravci u aferi Spice, kada su menadžeri htjeli do većinskog paketa.

SOA spominje da je šteta učinjena na teret državnog proračuna, no to je moglo biti samo na teret udjela koji ima Vlada u tom dioničarskom društvu, na teret udjela Vladinih dionica, iako su mnoga takva dionička društva imala u portfeljima dionice koje su otkupili i prodavali na tržištu, a da za to nisu imali odgovarajuće pokriće", ističe Novotny.

"Kada je Vlada manjinski dioničar ona mora štititi svoje interese, za to treba biti nadležna Državna revizija, kontrolirati, a i DORH, koji štiti Vladin interes. Naravno, odgovorni su i predstavnici Vlade u samim dioničkim društvima i njihovim organima. Ako je to sve skupa zakazalo, a Vlada je u preko 200-tinjak poduzeća dioničar, tada bismo trebali govoriti o nedostatku institucionalnog okvira, koji je morao štititi državno vlasništvo", zaključuje Novotny.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.