Skupština Grada Zagreba odgodila odluke o taksijima i parkingu: "Zagreb ne bi smio biti taoc blizine izbora i predizborne kampanje"

Foto: Ilustracija

GRADSKA skupština Grada Zagreba odgodila je prijedlog gradonačelnika Milana Bandića da se omjer jedan taksist na 600 stanovnika Zagreba, spusti na omjer 1:500. Tako je onemogućeno da na ulice dođe 352 nova taksija.

"Mi smo sada na posljednjem javnom pozivu imali situaciju da od preko 600 prijavljenih pravnih i fizičkih subjekata 556 je zadovoljilo za natjecanje ili dobivanje dozvola. Od toga su 352 opravdala postojeće odluke", objasnio je Mijo Bezer pomoćnik pročelnika zagrebačkog gradskog Ureda za promet."Ovo ne bi trebao biti predmet predizbornih trikova" poručio je SDP-ov Jurica Meić, predsjednik skupštinskog Odbora za komunalno gospodarstvo i zatražio izvješće Gradske uprave.

"Svaki dan dobivamo svjedočenja ljudi koji obavljaju taj posao i koji koriste taksije o brojnim problemima, zloupotrebama i kršenjima ove odluke. Tek kada dobijemo to izvješće možemo ići u daljnje razvijanje sustava, a to bi izmjena autotaksi odluke trebala biti", poručio je Meić.

Predsjednik HSLS-a, Darinko Kosor podsjetio je da se nedavno donijela odluka o omjeru jedan vozač na 600 građana, pa mu nije jasno zašto bi sada mijenjali tu odluku. "Nema niti jednog argumenta koji govori da bi to tako trebalo biti. Moramo stajati iza svojih odluka, čvrsto onako kako smo ih prije nekoliko mjeseci donijeli", ustvrdio je Kosor.

Za odgodu je bila i HNS-ova Morana Paliković Gruden kojoj je sporno što se posebno propisuje da se ne može za koncesiju javiti netko tko ima dugovanje prema Zagrebu. "Mene čudi da toga do sada nije bilo. Pa zar je moguće da mi nekom dajemo koncesiju, bilo koju dimnjačarsku, taksi, novi posao, da ga prihvaćamo u bilo kojem natječaju, a taj netko ima dugove prema Gradu Zagrebu", upitala je zastupnike Morana Paliković Gruden.

"Nove zone, crvene, zelene, žute, karte - ljudi ne žele to više slušati! Mislim da je došlo vrijeme da pred Skupštinu dođe jedan jedini pravi dokument o kome mi trebamo raspravljati"

Odgođena su i oba Bandićeva prijedloga o izmjenama o organizaciji i načinu naplate parkiranja. Bandić je među ostalim predložio da se 1. zona parkiranja umjesto 10 kuna po satu, naplaćuje 8, a 2. zona umjesto 5 kuna, kunu manje.

SDP-ov Jurica Meić, predsjednik skupštinskog Odbora za komunalno gospodarstvo istaknuo je da nije dobro da se u predizborno vrijeme na ovaj način usvajaju dokumenti koji uređuju život Zagrepčana. "Grad Zagreb ne bi smio biti taoc blizine izbora i predizborne kampanje", upozorio je Meić.

HNS-ova Morana Paliković Gruden smatra da je parkiranje najveći problem u Gradu i da su građani bijesni što se parkiranje u Zagrebu ne rješava. "Nove zone, crvene, zelene, žute, karte - ljudi ne žele to više slušati! Mislim da je došlo vrijeme da pred Skupštinu dođe jedan jedini pravi dokument o kome mi trebamo raspravljati", predložila je Paliković Gruden.

I Stjepan Horvat iz HSS- smatra da ovakve odluke ne bi trebalo donositi uoči izbora. "Ali da se ne bi previše igrali politike ostavimo to iza 18. svibnja, da ne bi nam se dogodilo sada ćemo spustiti, a iza 18. dizati", predložio je HSS-ov Stjepan Horvat.

Zagrebačkom holdingu nedostaju sredstva za izvršavanje obaveza


Na aktualnom satu Gradske skupštine Grada Zagreba HDZ-ova vijećnica Danira Bilić iznijela je pitanje prodaje i najma Holdingovih autobusa i tramvaja. "Koji je razlog da se uprava odlučila na takvu vrstu poslovne odluke i je li to dio vašeg financijskog plana restrukturiranja Zagrebačkog holdinga", upitala je Bilić predsjednika Uprave Zagrebačkog holdinga Ivu Čovića.

U svom odgovoru Čović je istaknuo kako se nadao da će se ta tema naći na današnjem dnevnom redu, s obzirom na to da se radi o vrlo kompleksnoj temi. "Pitanje financiranja javnog gradskog prijevoza u Zagrebu nije riješeno. U vrijeme kad su vozila nabavljana, uvjeti su bili drugačiji nego danas", rekao je Čović.

"Subvencija je, primjerice, 2008. iznosila 750 milijuna kuna. U međuvremenu smo dobili leasing obaveze od gotovo 300 milijuna kuna. Bilo bi očekivati da je danas subvencija 900 milijuna ili milijardu kuna. Mi smo ove godine tražili 800 milijuna kuna i tako bi moglo uredno servisirati naše obveze prema leasing kućama. Međutim, odobrena je subvencija od 608 milijuna kuna", pojasnio je Čović dodavši da, kako sredstava nedostaje, nije moguće daljnje izvršavanje obaveza bez promjena.

"Mi se ne možemo, bez obzira što smo veliko i gradsko poduzeće, u ovoj situaciji dugoročno zadužiti jer nam to priječi Zakon o izvršenju proračuna. Da smo državno poduzeće, mogli bi", kaže Čović.

Danira Bilić naglašava kako rješenje Holdingovih problema nije zamijeniti postojeći leasing novim leasingom, te kako to nije isplativa poslovna odluka. "Osim da jedini cilj ovakve odluke nije kratkoročno dobiti R1 račun, dobiti nekoliko stotina milijuna kuna pa preživjeti do izbora, a kasnije kako nama bude", izjavila je Bilić.

Čović je odgovorio kako bi se tim novcem otkupili svi tramvaji i autobusi, a zagrebački gradonačelnik Milan Bandić je iskoristio priliku da se obruši na njega. "Kamo sreće da nisam poslušao pa vas nisam primio u SDP Grada Zagreba i stavio za člana poglavarstva. Meni to nije žao. Imao sam ja i krivljih procjena u mojih 22 godina, imao sam ja i krivljih i većih procjena od vas koje više koštaju, a vi koštate dovoljno sa svojom nesposobnom upravom", rekao je Bandić.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.