Foto: Hina
UDRUGA Protiv skupog Energa jučer je imala sastanak s čelnicima Energa, zbog čijih su najskupljih cijena grijanja u Hrvatskoj Riječani pred krahom jer više ne mogu plaćati račune koji dostižu i do 3000 kuna za mjesec dana.
Priopćenje Udruge donosimo u cijelosti:
Dana 19. veljače nakon maratonskog dvosatnog razgovora naših 5 članova s direktorom Energa Sanjinom Kiriginom i Vojkom Obersnelom možemo samo biti razočarani. Vojko Obersnel je predsjednik skupštine Energa a ujedno i gradonačelnik grada Rijeke, osim direktora Energa- gosp. Kirigina prisustvovalo je i troje djelatnike Energa.
Iznosili smo račune, koji su astronomski, nije normalno plaćati 800 do 1500 kuna za grijanje malog stana, a javljali su nam se ljudi s računima koji prelaze 2000, 3000 kuna ako su ostavili radijatore stalno uključene.
Odgovor gospodina Kirigina je bio da većina susjeda ima isključene razdjelnike te se zato dobivaju tako veliki računi. Drugim riječima, većina korisnika centralnog grijanja isključuje radijatore (razdjelnike) jer nitko ne može i ne želi plaćati ove astronomske račune pa ona nekolicina koja ostavi otvorene radijatore plaća sve. Ne govori li im to da više ne želimo njihove usluge?
Svi stanari moraju biti "za" da zgrada ukine centralno
No postoji mala sitnica koju smo mi spomenuli da treba, 100% potpisa sustanara ako zgrada želi odustati od centralnog grijanja. To je nemoguće dobiti. Zbog loših zakona svi trpe ove nemoguće cijene. Za stan od 60m2 dobivaju se računi od 1500 kuna samo za centralno grijanje.
Navode nam primjer zgrade u Kontuševoj ulici koja se izdvojila, ugradila vlastitu kotlovnicu i prepolovila račune za grijanje. To je rješenje? Direktor nam govori da je rješenje da se odvojimo od njegove tvrtke?
Obersnel bi bio najsretniji sa stečajem Energa
Kasnije, Obersnel navodi kako bi bio najsretniji kada bi Energo poslao u stečaj, da se Energo ne bavi toplinarstvom ali da to nije rješenje. Mi govorimo kako se u Splitu jednostavno odustalo od centralnog. Građani su se isključivali, bilo im je previše skupo iako su bili jeftiniji od Rijeke, tvrtki više nije bilo isplativo i Split više nema centralnog.
Split je kasnije raspisao javni natječaj za toplane te se nitko nije javio i građani Splita su sad zadovoljni jer se griju preko klima, drva i ostalih energenata i imaju dva puta manje račune.
Broj zaposlenih stalno se povećava, a poslovanje u minusu
Ako nekome smanje račun, drugome moraju povisiti
Ovo nas podsjeća na prvi odgovor direktora Kirigina koji smo čekali 2 tjedna u kojem nam uspoređuje prosječnu cijenu grijanja s time da obitelj ima 2,5 mobitela i da potroši 500 kuna mjesečno na mobitele čime nam želi reći da ima i za grijanje.
U neboderima ne žive bogati ljudi, nego većinom siromašni. Kako jednoj umirovljenici s 2400 kuna mirovine može reći ovo. Kako da ona plati 1000 kuna račun za centralno grijanje? Ona zna da bi je grijanje na struju koštalo 400 kuna mjesečno no ona valjda mora skupljati boce da može platiti račun za grijanje.
Kako da normalno živimo i plaćamo ove račune, shvaćaju li oni što nam rade? Je li normalno da 10.000 korisnika Energa u Rijeci dobiva ovako velike račune? Osjećamo se kao robovi bez izlaza.
Zaključak sastanka je da cijene ostaju kako jesu i da "analiziraju račune", a uz to napominju da ako nekome smanje račun nekome bi trebali povisiti. Prestrašno. Razmišljamo o terminu novog prosvjeda jer je trenutno stanje neizdrživo, ove račune ne možemo podnositi.