Usporedba brodarskih kompanija: Atlantska plovidba turističkim prihodom poboljšala profitabilnost

Foto: Atlantska plovidba

U PRVIH devet mjeseci godine, najveća domaća brodarska kompanija Atlantska Plovidba generirala je 349,1 milijuna kuna prihoda od prodaje, što je 5,2% niže nego u istom razdoblju prošle godine. Istovremeno su poslovni prihodi dosegli 418,7 milijuna kuna, od čega 82% otpada na brodarski segment, a ostatak na turizam.

Što se tiče profitabilnosti, dobit prije odbitka kamata poreza na dobit i amortizacije (EBITDA) je skočila za gotovo 45% u promatranom razdoblju, ponajviše zbog vrlo dobrih rezultata u segmentu turizma koji su uspjeli nadoknaditi negativna kretanja u brodarskom dijelu poslovanja uslijed povijesno niskih razina vozarina. Naime, Atlantska plovidba je većinski vlasnik hotela Imperial u Dubrovniku. U konačnici, prošlogodišnji gubitak od -19,2 milijuna kuna pretvoren je u neto dobit u iznosu 6,6 milijuna kuna.
 
Jadroplov pak je u promatranom razdoblju dosegao razinu prodaje od 88,1 milijuna kuna, što je 9,2% manje nego u istom razdoblju lani, najvećim dijelom zbog i dalje negativnih industrijskih trendova. Međutim, menadžment kompanije vidi mogućnost za tek neznatni pad tržišta prije trajnijeg oporavka u nadolazećem razdoblju. Što se tiče profitabilnosti, EBITDA Jadroplova pala je 65% u promatranom razdoblju te dosegla 2,2 milijuna kuna, dok je neto gubitak proširen s -25,7 milijuna kuna na -32,4 milijuna kuna.
 
Istovremeno, Uljanik Plovidba je ostvarila 2% nižu prodaju u odnosu na prvih devet mjeseci prošle godine u iznosu 160,1 milijuna kuna, ponajviše zbog nižih vozarina.
 
Međutim, kompanija je uspješno smanjila razinu operativnih troškova te povećala EBITDA za 10,6% na 69,1 milijuna kuna. Ipak, znatno viši neto financijskih rashodi, uz vrlo visoku razinu troškova amortizacije (56% poslovnih prihoda), proširili su neto gubitak s -32,9 milijuna kuna na -48,9 milijuna kuna.
 
 
Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.