Ustaštvu sklona novinarka TV Kalendara iz HRT-ove arhive ukrala materijale za pamflet o Gotovini

Screenshot i video: YouTube

NADA PRKAČIN, novinarka HRT-ovog TV Kalendara, iskoristila je arhivski materijal i resurse javne televizije za izradu dva dokumentarca o Anti Gotovini nazvana "Lov na Gotovinu" i "Časni sude nisam kriv". Dokumentarci, ako se ove propagandne pamflete tako uopće može nazvati, nisu međutim napravljeni za potrebe HRT-a.

HRT od Prkačin nije naručio izradu spomenutih dokumentaraca, niti joj je dao dozvolu za korištenje svoje arhive, kao ni termine za montažu. Prkačin je svoje dokumentarne filmove napravila "u ilegali", doslovno je ukrala materijale koji su joj bili potrebni, čime je oštetila javnu televiziju, doznaje Index s HRT-a.

Svatko, naime, može dobiti pristup arhivi HRT-a. No, za korištenje arhivskih sadržaja javne televizije u bilo kojoj privatnoj produkciji HRT-u se, kao vlasniku materijala i autorskih prava koji iz toga proizlaze, mora platiti naknada.

Ovoj drskoj krađi usprkos, Prkačin je sa svojim filmovima krenula na turneju. Premijera "Lova na Gotovinu" održana je u Zadru u travnju ove godine, na drugu godišnjicu izricanja prvostupanjske presude Gotovini i Mladenu Markaču. U međuvremenu je svoje dokumentarce Prkačin prikazala u više gradova u Hrvatskoj i BiH.

Interni postupci u tijeku

O slučaju Nade Prkačin tražili smo očitovanje HRT-a. Tražili smo potvrdu da je novinarka TV Kalendara nedopušteno koristila arhivske materijale, a zanimalo nas je i hoće li Prkačin zbog toga snositi sankcije.

"Nažalost u ovom trenutku ne možemo odgovoriti na Vaša pitanja, budući da su na HRT-u u ovom slučaju u tijeku interni postupci. Ne možemo komentirati sadržaj internih postupaka kao ni same postupke prije njihova okončanja", odgovorili su nam iz HRT-ove službe za odnose s javnošću.

Ni sama Prkačin nije željela s nama razgovarati o ovoj temi. "Ja vam ne mogu ništa odgovarati. Ako vam nešto treba imate službu za odnose s javnošću pa neka vam oni na to odgovore", rekla nam je Prkačin u kratkom telefonskom razgovoru.

Sprema se kazna za Prkačin

Zanimljivo je da se Prkačin tek sada prisjetila odredbe prema kojoj novinari HRT-a ne smiju javno nastupati bez dopuštenja vodstva kuće. Dok je po raznim tribinama promovirala svoje filmove, to joj, kao što se vidi iz priloženog video zapisa, nije bio problem. Štoviše, otvoreno je kritizirala HRT i način rada na javnoj televiziji, te tvrdila da je program HRT-a neprofesionalan. Nije se ustručavala ni javno blatiti svoje kolege. Priložena snimka također ilustrira koliko je novinarka Prkačin objektivna po pitanju teme koju je kroz svoje dokumentarce odlučila obraditi.

 


 

Zbog svega navedenog Prkačin ipak neće, kako neslužbeno doznajemo s HRT-a, proći nekažnjeno. Kakve će točno sankcije snositi za sada nije poznato, ali nije isključen ni otkaz ugovora o radu. Upravo je otkazom, u konačnici, nedavno kažnjena Marina Pavičić koja za razliku od Prkačin nije direktno oštetila javnu kuću, već je samo osjetila moralnu odgovornost da progovori o okolnostima samoubojstva svoje prijateljice Snježane Abdurahmanović.

Stvaranje nove desničarske heroine

Desničarska klika s HRT-a bi, međutim, Prkačin sada željela pretvoriti u heroinu i mučenicu. U tu svrhu aktivirane su i braniteljske udruge, njih ukupno 54, koje potpisuju pismo potpore Nadi Prkačin koje je ovog tjedna stiglo na HRT. Pismo je sastavio Renato Šelj, predsjednik Udruge HVIDR-a Črnomerec.

"Zgroženi smo činjenicom da je novinarki Hrvatske televizije, bivšoj ratnoj izvjestiteljici Nadi Prkačin, službeno zabranjeno korištenje televizijske arhive bez nadzora urednika i provjere. Nada Prkačin zaposlenica je Hrvatske televizije pa ta zabrana još više čudi. Razvidno je da je zabrana posljedica rada na dokumentarnim filmovima 'Lov na Gotovinu' i 'Časni sude, nisam kriv'. Filmovima koji su prezentirani u 60 gradova istodobno na godišnjicu drugostupanjske, oslobađajuće presude našim ponosnim generalima", iščuđava se Šelj.


Nadalje, predsjednik HVIDR-e Črnomerec, zajedno s ostalim udrugama koje potpisuju pismo, iznosi i vrijednosni sud; prema njemu, najveća vrijednost filmova koje je Prkačin sklopila od HRT-ove arhive je što ona u njima ne nameće svoje mišljenje, već samo niže činjenice i gledatelju ostavlja da donese konačni sud.

"Na Hrvatskoj radioteleviziji mogu se gledati razni sadržaji, ali o nekim važnim događajima i pitanjima naše nedavne povijesti mišljenja smo da hrvatska javnost ne može doznati istinu", piše Šelj, koji očigledno smatra da su dokumentarci koje je Prkačin sklepala istinita priča o događajima oko Gotovine. Što je možda i najbolja ilustracija koliko su ovi uraci faktografski potkovani.

U TV Kalendaru veličala Pavelićevog ustašu

O tome kako se Prkačin odnosi prema činjenicama svjedoči i njen dosadašnji novinarski rad. Radi se, kao što smo spomenuli, o jednoj od uzdanica redakcije TV Kalendara. Emisija je to kojoj se nerijetko događaju izleti u ustaštvo. Nema niti godinu dana otkad je u toj emisiji ustaški koljač Jure Francetić predstavljen kao heroj.

Na sličnome je tragu bio i prilog koji je Prkačin u srpnju ove godine objavila o Vinku Nikoliću, povodom godišnjice njegove smrti. Za ovu novinarku TV Kalendara Nikolić je bio domoljubni pjesnik, književnik i politički emigrant koji je svojim radom uvelike zadužio Hrvatsku. Neredigirana ga povijest, pak, pamti kao ustaškog satnika i gorljivog pristašu kvislinškog režima Ante Pavelića koji je po uzoru na brojne druge fašiste krajem Drugog svjetskog rata podvijena repa utekao u Južnu Ameriku.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.