Američki Wolfspeed izvijestio je da je odgodio planiranu gradnju tvornice čipova u Njemačkoj, istaknuvši da smanjuje kapitalnu potrošnju zbog slabe potražnje za električnim vozilima u Europi i SAD-u.
Wolfspeed nije odustao od tvornice i još nastoji pribaviti novac, rekao je glasnogovornik.
EU želi parirati SAD-u, Kini i Japanu
Tvornica vrijedna tri milijarde eura trebala bi biti izgrađena u saveznoj zemlji Saarland. Početak radova planiran je za sredinu prošle godine i sada je odgođen minimalno do sredine 2025.
Zbog slabosti na europskom i američkom tržištu električnih vozila Wolfspeed je smanjio kapitalnu potrošnju i usredotočio se na povećanje proizvodnje u New Yorku, objasnio je glasnogovornik.
Brojni proizvođači čipova, uključujući Intel, TSMC, Infineon, STMicroelectronics i GlobalFoundries najavili su planove o gradnji tvornica u EU, potaknute europskim zakonom o čipovima iz 2022. godine.
Bruxelles želi parirati SAD-u, Kini i Japanu i zacrtao je 43 milijarde eura privatnih i javnih ulaganja u industriju poluvodiča, nakon globalne nestašice u pandemijskoj 2020. godini.
Rezultati se još čekaju, gradnja tvornica tapka u mjestu, a Komisija je izdala malo dozvola za nužnu državnu potporu.
Njemačka je Europskoj komisiji prijavila najviše projekata
EU neće ostvariti zacrtani cilj i osvojiti petinu globalnog tržišta do kraja desetljeća, smatra Jan-Peter Kleinhans, stručnjak njemačkog think tanka interface, nekadašnje Zaklade za novu odgovornost (Stiftung Neue Verantwortung).
Samodostatnost je nije realan cilj budući da su tržišta čipova međusobno povezana, a Europa i dalje osjetljiva na šokove, naglasio je Kleinhans.
Kompanije su ipak najavile puno projekata, primjećuje njemački stručnjak, i to je impresivno, "čak i ako neki među njima nikada neće ugledati svjetlo dana", dodaje.
Njemačka je Europskoj komisiji prijavila najviše projekata, za planove Intela, TSMC-a, Infineona i Wolfspeeda, ali nijedan nije zasada dobio zeleno svjetlo Europske komisije, napominje Reuters.